Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 437 ggr
babsan
0

Less nu !!!!

Nu är jag väldigt less på min lossas-pappa !!

han gillar inte djur å har aldrig gillat djur förutom katt då, hans katt sandar å smutsarner överallt, vilket är jobbigt !!! å han blir bara fetare å fetare för att han äter varannan kvart. min lossas-pappa åker till jobbet 7 på morgonen å kommer hem vid 9-10 på kvällen (pga att jobbet e så långt bort)……men han ska verkligen hata mina djur !!! det tycker inte jag känns bekvämt alls, såfort han kommer attt tänka på dom hör man: det luktar från jennifers råtter (illrar) eller uwää det sticks i halsen på mig från jennifers råtter (illrar) jag tror inte jag tål dom !! å jag vet att han bara säger så för att han inte gillar dom, man kan inte vara icke-allergiker mot en katt som man gosar med så fort man kommer hem, som ligger i sängen å sover med en, å dessutom nära ansiktet..så hur kan man då va allerkiker mot en iller som han aldrig känner på ?! lixom han vet ju knappt att jag har dom !! dom är på mitt rum när kristian är hemma, det stinker inte för jag luftar rummet å badar illrarna regelbundet !!

jag är sängliggandes med världens förkylning å magsjuka, å idag fick kristian komma hem tidigare å jag hade somnat, men jag vaknade när han kom hem men jag låg kvar å då stog han i köket å sa: näej det luktar iller här!! gissa om jag blev skogstokig på han då !!! jag har ff nästan ingen röst kvar nu !!

Zigge, hunden, han har vart med hunden som jag är hundvakt åt ibland å han stinker förjävligt, det går knappt att va nära den hunden !!! å jag vet att zigge luktar som honom när han har lekt med honom, men så fort han stinker, då säger kristian: ush han luktar råtta !!

uch jag ska gnälla på hans feta gamla katt 24/7 nu….så j*vla less !! jag packar mina saker å drar snart !!

+ att som sagt så är jag ju sjuk, å nu när kristian kom hem tar han sin mat å sätter sig å äter i vardagsrummet där jag ligger !!! lagom mysigt för mig då ?! ellerhur !!! då va inte jag trött längre, så jag gick till datan :)

ursäkta utbrottet men jag får hjärnsläpp på honom !!!! :P

Sara
0

Jag förstår att du tycker det är jobbigt.

Försök att prata med din mamma om att du vill att han ska sluta klaga på din iller.

Sara

babsan
0

men hon fattar ju inte det :( hon tror att han e seriös !! men hon har iaf lovat att jag inte behöver sälja dom över nån anledning, då hon vet hur dåligt jag mår utan dom.

Smex
0

Då pappas flickvän sa att illrar skulle vara fina pälskragor runt hennes jacka så blev jag oxtokig och gick inte hem till honom på några veckor. Då bodde jag hos morsan.

Men som Sara skriver. Du kanske skall prata med din mamma om det hela.

Guteillern
0

#0 Säger som de övriga, försök prata med din mamma om hur upplever situationen. Sedan måste jag tyvärr komma med en mindre glad nyhet, även om jag inte tror att det är orsaken i ditt problem. Man kan tåla alla andra pälsdjur och ändå vara allergisk mot iller.

babsan
0

#4 men han kommer aldrig i kontakt med nån av dom, så fort han kommer att tänka på dom kommer det upp :S

Guteillern
0

#5 Allergier kan vara kontaktallergi (det du nämner) eller luftburen allergi. Päls och hudceller som lossnar, kan finnas i  luften, då dessa är så små och lätt yr omkring när vi rör oss eller vid tillfällen när det blir luftdrag.

babsan
0

#6 men det lät ju inge bra alls :P då får vi väl flytta till villa, me 2 hus på tomten så får jag bo ensam me illrarna i ena ;)

Guteillern
0

#5 Sen har du ju den "allergi" som har med tanken att göra. Man "reagerar allergiskt", för att man inte gillar en speciell djurart :-)

babsan
0

#8 precis det tror jag han har ;)….tur han inte e hemma så ofta ;) men jag ska lossas va allergisk mot katten å se om han tkr det e så kul ;)

Sara
0

Mmm.. Åså kan du lossas vara allergisk mot honom.. Flört

Sara

babsan
0

#10 haha, det behöver ja inte lossas ;)

skrollan
0

Haha, låtsas vara allergiker du också ;)

Men stackare, du vill inte till din pappa heller ju. Ska Kristian och din mamma fortfarande skaffa barn? Då lär du iaf få sin stuga ;)

babsan
0

jaa, jag bor hellre här hos en som hatar illrar än hos en som som hatar mig ;) tyvärr så ska dom det, men det verkar inte funka =D

skrollan
0

Haha, vad hemsk du är ;) Men om dom inte får barn kanske ni inte flyttar? :O

Norrskenets
0

Fan vad arg jag skulle bli! Om jag var du så skulle jag ta ett långt snack med din mamma och riktigt få henne att förstå och att du mår dåligt av att han gör som han gör.

Tycker absolut du ska ge igen med samma medicin, låtsas att du är allergisk och när du kommer in i köket eller nån annan stanns så säger du högt: Usch! fy*#n vad det luktar äckel katt och det är ju här överallt, till och med i maten!

heheheFlört

Nettan
0

Jag tror faktiskt inte att "ge igen" är en bra idé. Då kommer din mamma absolut inte att lyssna på vad du har att säga.

Säg hellre till Kristian tydligt så att din mamma hör "Jag säger inget ont om din katt, jag skulle uppskatta ifall du visar mig och mina djur samma respekt".

Då visar du att du är den som är mer vuxen. Då kanske han skärper till sig.

Stinko
0

Fy fan vilken dålig stil… 

Jag håller totalt med Nettan, då kanske han tänker efter och förstår hur fjantigt han beter sig.

Det är ju inte precis snällt av honom att gå och säga sådant om dina illrar hela tiden, är det någon som tar illa upp så är det väl ändå du! Och det borde väl han begripa, det är ju nästan mobbing här ju..
Vad får han egentligen ut av att gå och säga sådant?
Jag tycker definitivt att du skall säga så som Nettan föreslog…!

babsan
0

#16 tack det var ett bra tips =) ska säga det nästa gång han kläcker ur sig saker =D

men jag pratade iaf med mamma idag å sa att jag tycker det är skitjobbigt att han håller på, jag vet ju att han bara fjollar sig!! han har aldrig känt av nåt djur förut, men ett djur han aldrig ser eller nåt, han visste inte ens om att jag hade dom först :P då helt plötsligt e han allergisk :S ?! men iaf mamma sa att ja han kanske bara fjantar sig men det är inget att bry sig om, han gillar dom inte (hallå, jag vet !!!) men till slut kommer han tröttna när han inser att du inte tänker göra dig av med dom ….

men efter att jag skällde på honom igår så sa han inget mer den kvällen =) så jag ska skälla på honom om han säger nå mer å om nettans metod inte funkar =)

Norrskenets
0

Hoppas han ger sej snart, kan förstå att det är urjobbigt att stå ut med sånt

babsan
0

jaa, det är det verkligen :(….men 2 saker att se från den ljusa sidan är 1. jag behöver aldrig sälja dom av någon som helst anledning :) 2. han e nästan aldrig hemma ;)

Norrskenets
0

Det var verkligen posetivt=) hehe

babsan
0

haha, aa :)

VeronicaKahlbäck
0

Förstår hur du känner min mammas kille håller på precis likadantSkrikandes

Men bästa sättet att ge igen på är som nettan säger att försöka bete sej moget..
Det tar mkt hårdare!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

babsan
0

#23 så det finns fler idioter :( :P

ska testa så nästa gång han kläcker ur sig nåt ;)

skrollan
0

ja, visa att det är den mest mogna ! lycak till =)

Gasoline
0

Jag förstår vadför du är arg. Min far gillar inte heller djur men när mamma och pappa blev särbos så har vi skaffat djur (förutom katten och hunden vi hade tidigare) och han och många av våra besökare brukar klaga. Men värst är mormor! Men när min syrra skaffar djur så är hennes djur gulliga, även fast jag har haft samma djur själv och bytt innehåll i buren ofta och jag kunde sköta om minna djur, vilket inte hon kan. Kanske lite onödigt att starta bråk igenom att klaga på hans katt, det gör inte saken bättre. Försök att ligga lågt istället, jag vet att det inte är lätt, jag har fått gjort samma sak själv i flera år.

babsan
0

#25 tack ;)

#26 :O va irreternade för dig !! :O 
Nu har mamma å kristian åkt på semester så jag slipper det gnället tills onsdag :D *lycklig* men jag lovar, jag ska ligga lågt ;)

Gasoline
0

#27 Ja, det hoppas jag, Gör det för din skull! När du flyttar sedan kan du ju ställa till med bråk, då kan du iaf komma ifrån ;)

babsan
0

#28 haha, komma ifrån kan jag iaf ;) jag har mitt rum som jag kan låsa ;) + att han vågar inte gå in där :p haha det finns ju faktiskt sabeltandade råttor där ;) haha

Marina
0

Hur gammal är du? Kan du inte flytta hemifrån snart så slipper du honom? Jag förstår att du är förbannad. Det är drygt med föräldrar och dylikt som klagar på ens djur. Tycker de kan ta o sköta sitt eget liv i stället för o va experter på hur andra ska sköta sina..

Nettan
0

Men om din styvpappa klagar mycket på hur dina illrar luktar så tycker jag att det är en dum idé att hålla en hane okastrerad. Då kommer snart de stora bråken där även din mamma kommer att ta parti emot dig.

Sedan är det ju faktiskt så att en okastrerad hane är de mest allergiframkallande av alla illertyper.

Marina
0

#31 instämmer där. Om han tycker den luktar nu så är det ju ingenting emot sen…då spelar det ingen roll att illern är på ditt rum. Heeeeeeeela huset kommer lukta skunk.

Gasoline
0

#29 Hmm, ja, med det är ju inte så bra och kul att låsa in sig när man har en arg sak på andra sidan dörren som håller på att slå in dörren för en :S

Är okastrerade hanar mest allergiframkallande? Nu får jag snart kalla fötter här..

UlrikaD
0

Japp, okastrerade hanar är mer allergiframkallande. Jag har inga problem med allergi för mina illrar. Men när både Grizzly och sen Lurvas blev brunstiga fick jag astma av dem. Och som sagt, hela huset luktar brunstig iller. Jag bor i lägenhet och jag kände av dem ända ut i trapphuset.

Gasoline
0

#34 Gahh, vadför!! Jag blir så osäker när jag hör sådant. tänkt ifall jag får astma, jag har ju redan ansträngninsanstma/köldasyma. är det då bättre med en hona kanske? eller räcker det med att kastrera?

Förlåt babs ännu en gång..