Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 202 ggr
Soffi
0

Promenad

Tog med mig Lucifer ut till en park som ligger här i närheten. Satte mig i solen och solade medan han fick springa runt i skuggan. Jätte skönt för oss båda. Träffade massa folk som kom fram och pratade, vissa otrevliga andra inte.

Den första som kom fram förklarade för mig att illrar var vilda och inte tama och att Lucifer skulle sticka iväg om han kom loss. Jag fick också en varning, han bad mig se upp när jag sov, för illrar högg när dom såg något som pulserade, förklarade han och höll sig över halspuls ådern.. Trots mina invändingar så sa han att illrar visst bits och är farliga.

Den sista däremot som kom fram var en man i 50 års åldern som var jätte facinerad av Lucifer. Han satte sig ner en bit ifrån mig och Lucifer kröp direkt upp i hans knä och kelade. Mannen frågade massor och tyckte Lucifer var helt underbar. Han satt där en stund och pratade med mig. Sånna människor får det gärna finnas fler utav. Mycket cred till honom som gjorde mig dag fulländad!

Finns massor av bilder från dagen, men dessa kommer senare. :)

Saaba
0

Låter mysigt! Om man tar bort puckot då såklart!

Norrskenets
0

Va kul att han kom och räddade dagen för dej, annars är det lätt att va irreterad hela dan pga det okunniga folket heheFlört

skrollan
0

haha, vad trevligt :)

Sara
0

Det är underbart med människor som verkligen vet! Att de sedan inte har nån erfarenhet, tss, spelar ingen roll. *ironisk*

Sara

Faxlin
0

Mohahaha, visst är de så underbara dessa människor. Det där om halspulsådern är så vanligt som skröna att jag blir mörkrädd. Därför jag släpar med mig mina en massa för att sticka hål i folks okunskap.
Jag brukar visa tänderna på mina och konstatera att innan de huggit halspulsådern av mig med dem då har de fått gnaga läääänge. Sååå hårt tror jag ingen sover. hihi

Skönt i alla fall att dagen din räddades av trevliga människor med. ;-)
Kort ser vi fram emot.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Soffi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lucifer i gräset

Soffi
0

Mask?

Soffi
0

Så skönt med flexikoppel. Han kunde springa en bit bort, och lite då och då kom han tillbaka till mig och myste lite.

Soffi
0

Tog med en vattenskål och vatten flaska så han hade vatten att dricka. Var jätte varmt den dagen. Sen sprang han i skuggan också.

Soffi
0

Efter en timme blev han trött och kröp ihop på tröjan jag tog med mig. Men med alla nya spännande saker runt omkring är det svårt att slappna av.

Soffi
0

Lucifer

babsan
0

Söt han e alltså :)

Soffi
0

Det var en trött kille jag fick med mig hem :)

Soffi
0

Okej, dom här bilderna har ingenting med tråden att göra, måste bara visa Lucifers bus. tagen på bar gärning!

Hörde något prassla nedanför soffan och tittar efter. Var är Lucifer?

Soffi
0

BUSTED!

Soffi
0

Återigen hör jag något kraffsande ljud och som en reflex får jag upp tanken "Var är Lucifer?"

Ser ni nosen?

Soffi
0

BUSTED!

Soffi
0

igen.

Soffi
0

Bara för att han är söt när han gäspar.

Soffi
0

#12 Tack :)

AlbaStiffler
0

Sött busfrö. har han en tand avslagen…?

Soffi
0

#Japp. Den var avslagen när han kom till oss. Vet inte hur han slog av den, men jag är faktiskt inte förvånad att han lyckades, så som han håller på :)

elmo
0

Jag måste bara fråga var du köpt den snygga selen till honom?

Soffi
0

Köpte den på djuraffären. Den va till för just illrar. Men var försiktig bara, det är karborreband under magen och halsen, och knäppning vid halsen, men Lucifer har lyckats ta sig ur selen flera gånger.

Köpte den på D & M Djurfoder i Tumba. http://www.zooextra.nu/ sidan verkar inte fungera nåt vidare dock..

Soffi
0

Finns även i rött :)

ViktorMarina
0

Soffi, vars har du hittat den där selen som Lucifer har? Eller väst kanske man ska kalla det..? Söker som en galning efter såna!

skrollan
0

aha ;)

ViktorMarina
0

Oj, såg nu att nån annan frågat samma sak.. haha.. Då läser jag det tidigare svaret då;P