Iller iFokus

Iller

Etikettertipsaccessoareraktiviteter
Läst 938 ggr
PinkiePie59
0

Bra tips på sele

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min pojkvän har bestämt sig för att åter igen försöka prova att använda sele på sin lille herre, problemet är bara att han slingrar sig ur allt nästintill! Han är dessutom inte en "riktigt" tamiller (uppfödaren blandade jakt/tam), så vad kan man använda till honom så att han inte rymmer? 

Det som vi har haft innan på honom är en smådjursele med kardborreband som på bilden, men han är loss på två sekunder

JossanH
2

Jakt och tamiller är i stort sett samma sak. Den stora skillnaden är att jaktillern ofta sitter i bur och att den får vara med och jaga kanin då och då. Men du kanske menar att det är vildiller i honom? En sele med kardborreband skulle jag aldrig vågs använda. Köp en ordentlig sele med riktiga spännen. Köp tex från håstenslövs selar (enbartmalin här på iFokus som syr selar). Eller gå in på tex Amhs illertorg och skicka efter en riktig sele. När ni spänner selen så räcker det med att ett finger går emellan sele och kropp så tror jag inte han lyckas smita mer :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

enbartmalin
0

Jag syr och säljer selar, special syr efter din iller så den ska passa.
Än så länge har jag inte hört att någon skulle lyckats rymma ur mina selar ;)

Som Jossan skriver så hade jag inte heller vågat ha en sådan sele som du visar på bilden.

http://www.facebook.com/HastenslovsSelar

Hälsningar Malin

PinkiePie59
0

#1 jo det vet jag men ja, det blev väl lite fel i förklaringen :) Han är inte så supertam alla gånger (pojkvännen har fått uppfostra honom helt från grunden, förstått att han var ett monster de första året). Så han är ju inte lika snäll som en tamiller från en seriös uppfödare, så han kan vara rätt tempererad ibland om man säger så!

#2 Jag får tipsa honom om dig! Ungefär vad tar du i pris för en sele? :)

enbartmalin
0

Gå in på sidan så hittar ni priser där :)

Men från 79:-

Hälsningar Malin