Illrar sålda som pudlar...
Jag är helt mållös… Jag finner inga ord för att kommentera detta - vart finns gränsen kan man fråga sig… http://news.yahoo.com/blogs/sideshow/ferret-poodle-argentina-125901615.html
Välkommen till ferretplanet.se :)
Det där är bara så knäppt! VAD för stereoider ger man till illrar för att de ska se ut som pudlar och hur ser man inte skillnad på en iller och en pudel???
Illern på bilden ser sjukt fluffig ut. Undrar om den mår bra.
#1 illern på bilden ser ut som en angora. Så ser många angoror ut, frsmförsllt utomlands. Tror inte bilden visar de illrar det handlade om. Det finns ju otroligt många skrönor gällande hundar som gamla människor köpt som sedan visat sig varit stora råttor ;) så jag ställer mig alltid lite skeptisk till sådana här berättelser. Vem har i detta fallet varit dummast; den som sålt illrar som hundar eller den som gått på det..
Sajtvärd på Iller.ifokus
#2 Tänkte mest på att den såg extra fluffad ut, typ permanentad och uppfluffad.
Hade hoppats bilden var på den illern som såldes som pudel. Men mest troligt är det en skröna. Innehåller alla delar av en riktig skröna iaf. ^_^
#3 här har du bilder på 2 fluffrumpor :) http://littledooks.blogspot.se/2009/07/angora-ferrets.html?m=1
Sajtvärd på Iller.ifokus
#4 Jättesöta! 🙂
Om den där historian/nyheten är sann så måste man vara ganska så okunnig och nästan lite korkad om man inte kan se skillnad på en iller och en pudel! 😛
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
Jag såg den artikeln igår, men jag funderade på om inte bilden är photoshoppad…
#6 bilden på illern är en angora och jag tror inte den hör ihop med historien.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Bilden på illern kommer ifrån Sörens farm i Kina. Han kallar dom Angora pastell/viltfärgad/mm Merle, när dom är roanade, en "ny" färg. Just den bilden har varit frontbilden i flera år på hans kinesiska sida.
Originalartikeln är ännu lustigare, journalister kallar illrar för gnagare och visar en bild på en blackfootedferret och säger att en vanlig iller ser ut så :)

Så märklig historia! Måste vara bra mycket lättare att massproducera riktiga pudlar än att ge illrar steroider och pudel grooming och sedan bara sälja dem för 1000:-?
Jag har sett ett nyhetsklipp därifrån. Verkar vara en legitim historia. Helt sinnes. Ven skulle kunna ta fel på en iller och en hund?

… Tja, kanske någon som inte borde ha något avndem ;)
Carpe Diem