illerpicknick 9/5
Torsdagen 9/5 träffas vi hemma hos mig vid 13-tiden. Alla tar med sig något att grilla och lite fika. Jag kommer att stå för grilltillbehören såsom kol och dylikt. Te, kaffe bjuder jag på till fikat.
Under tiden kolen gottar till sig, kan den som vill gå en tipspromenad i vår vackra omgivning. Det kommer att bli lite vinster utdelade, när alla svaren är rättade. Har du något du vill och kan sponsra med, hör av dig till mig.
Det kommer att finnas en, eventuellt två hagar, till utlåning. Var och tar med sig vad som behövs för en dag utomhus. Kan finnas en eller två illrar för utlåning till promenad också. Jag håller en tumme för bra väder, vid regn kommer picknicken att inställas, så håll koll i tråden.
Butiken kommer att finnas på plats så det finns möjlighet att köpa foder och annat smått och gott. Det har ju kommit in ett nytt foder, Meadowland Mix. Kan ju vara en idé att bunkra inför valpsäsongen.
Välkomna till en heldag önskar Anette, Anders, Norpan, Bus, Allie, Pazi, Tulo, Chevy och Zpirou.
När: 9/5-2013, vid 13-tiden
Vart: Flistad Lyckhem gps kordinater: N58 33 457 E013 57 277
Kom-i-håg: illrar, hage med tillbehör, kontanter, bra och varma kläder, något att äta och dricka.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
Som jag sa i förra tråden. Jag och "Killen" kommer. Kanske kan få med mig mannen också.
#1 Håller en tumme för båda. Sist det begav sig så hade vi det väldigt trevligt, eller hur? 😉
#3 Ja vi hade väldigt trevligt och den eftermiddagen gick väldigt fort. Tiden går ju fort när man har trevligt. Synd att det är så långt mellan oss och att ekonomin inte tillåter tätare besök.
Jag kommer behöva låna en hage iallafall
#0 GPS-kordinat koverterare finns här.
Så får ni alla format ni kan behöva
T.ex. Google maps använder decimalformat så vill ni se Nettans position på karta där så använd (Latitud) 58.557617 (Longitud) 13.954617 (ange endast decimaltalen med ett mellanrum emellan i sökrutan)
Fint hus Nettan 😃
#5 Fast jag bor på andra sidan vägen 😃. Det där är grannens snygga hus.
#7 Jepp, i det söta lilla huset bor jag och alla illerbrats. Jag ska genast skriva upp dom nya koordinaterna. Får faktiskt erkänna, att det känns lite obehagligt att mitt hus finns med på Google…….men ett stort tack till dig Bogey 👍.
Jag kommer troligtvis åka buss om jag inte får skjuts till er.. Hur ska jag ta mig till er då?

Kan tyvärr inte komma och pussa på "min" Chevy 😕 för det är beräknat att årets valpar ska komma runt dom dagarna 😃
//Denise
Låter himla mys.
Jag funderar på om jag ska åka. Jag åker i så fall bil från Södermanland och kan ta med någon.
Kommer troligen inte ha med iller, om jag åker. Är just nu utan iller.
Om jag åker, tar jag den här vägen: http://kartor.eniro.se/m/nTtlP
#9 Visst bor du i Skara-trakten? Har fått indikationer om att det kommer iller från Göteborg. Vill du att jag ska höra mig för om du kan få åka med?
#10 Så typiskt 😭. Jag försökte lägga den så att alla skulle ha en möjlighet, men det är svårt. Förstår att du inte vill åka ifrån.
#11 Vilket mysigt ni verkar bo i 🙂.
#12 Det vore så kul att få träffas i verkliga livet.
#13 Jag bor i Axvall men kan eventuellt åka bil dit :) Får veta helt säkert närmare träffen.. Jobbigt då man själv inte har körkort eller bil..
Men behöver ändå låna en hage för mina två töser
#14 Jag kollar upp med min kontakt om hon kan plocka upp dig efter vägen. Jag har en hage kvar så jag bokar den till dig.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#15 tack :) Ska fixa en egen hage någon dag haha..
Då blir det nog en sån här hage i storlek Large. :)
http://www.hansesgarden.se/hopfallbar-hage/hopfallbar-hage.html
Nu är frågorna skrivna och kollade. Dom fick bra betyg av försökpersonen. Håller en tumme för fint väder och att det kommer lite folk 😃
Är det någon/några som vill samåka från Göteborg och dess omnejd så finns det plats i två bilar. Hör av er till ifver92@hotmail.com och P4go här på iFokus.
Hoppas många passar på och samåker 🙂.
#18 Jag vet som sagt inte säkert ännu hur det blir med min skjuts men oavsett så åker jag till Skövde iallafall och så nära er som möjligt även om jag måste ta bussen om det inte finns någon plats kvar i bilarna eller om min skjuts är sjuk eller liknande.
Så om jag måste ta buss, hur åker jag för att komma så nära er som möjligt från Skövde Resecentrum?
#18 Jag bor nästan 3 mil utanför Skövde och bussen stannar sisådär 4 km utanför mitt hem. Så mitt förslag är att du tar kontakt med mina förslag 🙂.
#20 Nu tänkte jag mer på om alla bilar är fullsatta på vägen dit och att jag måste ta buss, men isåfall kanske någon kan plocka upp mig från närmaste busshållplats? Tror nog jag får bilskjuts men utifall att..
Kanske är fler som eventuellt måste ta buss?
#21 Det finns plats i bilarna. Ta kontakt med personerna.
Jag kör storbilen så jag har troligen typ 2-3 extraplatser i min bil. :) kör från göteborg!
Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.
Jag hoppas att alla har sett att torsdagen är röd dag 😃. Hoppas det kommer mycket människor och illrar och att vädret blir lagom varmt och soligt 😃.
För min del har jag skjuts färdigt iallafall.. Nu är det som rätt så säkert att det blir av! :)
#25 Vad kul att du kommer 🙂. Hoppas nu på lagom bra väder så att vi slipper frysa och att illrarna slipper svettas.
Idag har jag varit och hämtat jättefina vinster från Agria 😃. Hoppas ni också kommer att gilla dom.
Min hund är halt just nu så jag får nog avboka min resa. Han klarar inte att hoppa in och ut ur bilen.😕
# 27 Första tanken är " inga problem, det är bara att bära" men sen kommer nästa tanke, inte rättvist mot hunden att åka långt osv. Vad tråkigt för er båda. Hoppas han kommer att bli frisk och att ni kommer nästa år 😃.
Troligt att det regnar imorgon så antar att det blir inställt?
Undrar också :)
Nope, inte blir det inställt. Har kollat med www.yr.no och den kartan visar uppehåll och regn vid 17-tiden. Så vi kör. I värsta fall får vi tränga ihop oss inomhus. Då blir katten glad :-))
Då kör vi ! Ses vid 13-tiden :D
#33 Du/ni är välkomna :-))
Var roligt med illerpicknicken idag! :) Men du Anette, jag kom just på att jag glömde kopplet och tvåvägs linan hos dig på bordet i vardagsrummet haha.. :)
Tack för en väldig rolig dag!
#35 Jepp, det ligger så fint och väntar på avhämtning på vardagsrumsbordet.
#36 Visst hade vi det trevligt trots lite regnskurar. Kanske får göra en höstprommis också….vi får se…..:-))
Väldigt rolig dag! :)
Och vi hade ju tur med vädret ändå! 😃
#37 Blir nog lättast om jag bara betalar för frakten hem om ni inte har vägarna förbi Axvall någon dag haha :) Brukar inte ha vägarna förbi Skövde så pass ofta så blir knepigt att åka och hämta.. Annars är det inte så värst dyrt att köpa nytt på Jula t.ex :)
Vore kul med en till träff någon dag! :) Kanske håller i en själv här i Axvall haha :) Har gott om plats i trädgården och inomhus för hagar om det vore dåligt väder..
#39 Jag får kolla upp med Anders om han kan ta med sig. Han far ju omkring på vägarna mest hela tiden.
Tack för igår!! Så roligt med så mycket illrar och trevliga människor.
Har en otroligt trött iller idag. Först en vecka med besök och sedan en hel eftermiddag utomhus med okända illrar och människor. Han bara sover.
Vi hörs snart igen.

Själv lät jag min iller gå och stannade hemma.😃
Hoppas han hade trevligt och ni också!!
#28 Jag är inte så duktig på att bära en 30 kg tung dobermann… och han var ganska påverkad… nu är han dock bättre.
Känns tråkigt att ha missat en rolig dag.
#43 Iiihhh, var det en så stor och tung hund? Ja, det är ju stor skillnad på att bära dobermann och iller. Skönt att höra att han är på bättringsvägen. Det var ju önskemål om en repris till hösten. Vi får väl se vad jag orkar :-))