Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 2875 ggr
Qviq
0

Toaborste

Vad är det illrar tycker om hos toaborstar? Håller på att få tuppjuck på killarna som hela tiden ska gosa med toaborsten och dra med den till de mest konstiga ställen. Kan ju inte vara så fruktansvärt roligt gosa med något som varit i en toa. Någon som har en bra teori?:D

"Chaos is a friend of mine."

[jenkass]
1

haha så är det här hemma med (när dom lyckas smita in i badrummet vill säga) och Tuuva gillar ju att bada i toaletten så varför inte gifta sig med herr toaborste

LiindaLarsson
0

här oxå :) skut moppen oxå och sen älskar mina att skraffsa sönder mina skor :)

sarae
0

samma här. men det löste vi med badrums förbud

Aviendha
1

Jag har min toa-borste i städskåpet som står aldeles utanför badrummet, de äckeldjuren skulle ju hellst av allt riva undan borsten och dricka av de lilla vatten som droppat av i skålen efter användning >.<

Sara
0

Jag håller på att fixa till mitt badrum och har köpt en toaborste som lixom är i en låda och man öppnar ett lock på sidan för att få ut den.

Den ska så småningom skruvas upp på väggen brevid toaletten.

Sara

Sara
0

Dubbelt

Sara

Alley-Pang
0

Låter smart. Det är sjukt äckligt med vattnet som är kvar i behållaren. Usch.

Lillan brukar alltid dra omkring med borsten på golvet om hon får chansen. Schysst att hon hjälper till med städningen iaf *host*

Sara
0

Det som är så bra med den här toaborsten är att hållaren går att ta loss och skölja av.

Sara

oneisis
0

Vi r  phar en låda från Ikea som man förvarar toarullar och borsten. Den lyckas Ceasar putta ut varje gång (han kämpar hårt..) och sen välta för att sedan dra ut toaborsten och krypa ner i röret som håller toaborsten. Lika mysigt varje gång!  =) Jäkla freaks..

torchi
0

jag brukar skölja av toaborsten efter användning, då spelar det ingen roll att illrarna släpar runt den och gnagar på den. Fast för tillfället är de bannlysta från badrummet efter att jag dragit fram ca 100 intorkade bajskorvar från under badkaret. Har tänkt fixa springan i månader men det ska ju bli av också…

skrollan
0

Mina älskade toaborsten och sopkorgen. Men vi läste det genom att ställa upp dem på tvättmaskinen, köpte en liten snyggare borsta så man ser inte att det är en borste som står på maskinen. Ibland är dem på toan, men oftast inte.

[begoodalex]
0

Haha, min iller är också galen i toaborsten! Han släpar runt med den i duschen så att jag vaknar mitt i natten ibland. Tokstollar!

Nussen
0

Vi har toaborsten på badkarskanten så illrarna inte kommer åt den. Tänk på att det finns många farliga tarmbakterier i toaborsten  fast man sköljt ur den. Jag vågar nog påstå att det inte går att få en använd toaborste fri från bakterier. Illrarna är ju på toaborsten bara för att den luktar bajs. Alltså kan illrarna bli sjuka så var försiktiga 🙂eller köp en ny toaborste som bara är till illrarna att leka med.

Sofy
0

Här hemma är både katter, hundar och illrar på toaborsten. Den ska puttas, bäras och jagas över hela lägenheten så den är numer bosatt på spegelskåpet i badrummet.

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

JossanH
0

#13 illrar har dock en helt annan tarmflora än vad vi har så speciellt orolig tror jag inte man behöver vara över sjukdom. Tänk på hur vi skulle reagera om vi åt rå kyckling tex ;) det smaskar illrarna i sig utan problem :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Yuuuhanna
0

Här är också toaborsten favoritleksak. Fast det är främst våran hane som tycker om den. Här löste vi det med att illrarna fick en egen (oanvänd) toaborste och stränga förbud mot att vistas på badrummet :P

Nussen
0

My gud jag tror att jag ska kräkas   😉

Nu ska jag undervisa er ;) om resistenta tarmbakterier. Som patient har jag fått mycket erfarenhet av resistenta bakterier. Resistenta bakterier (alltså antibiotikaresistenta bakterier) sprids i hela världen också till djur. En antibiotikaresistent tarmbakterie som har pratats om mycket i media är  VRE (finns flera).

VRE är resistent mot ett av intensivvårdens mest effektiva antibiotika Vancomysin.

MEN det många missar är att om man blivit smittad med en resistent bakterie kan man utveckla resistent mot all känd antibiotika.

Resistensen smittar mellan bakterierna. Till slut om det vill sig illa är man totalt resistent mot allt. Och då finns det inte mycket kvar att göra om man, människa eller djur får tex lunginflammation eller behöver antibiotika efter en operation.  

Var jag jobbig nu 😛

JossanH
1

#17 fast inte tänker jag gå runt och oroa mig för det. Det är ju totalt onödigt. ;) nu har iof inte mina illrar tillgång till toaletten men nog har det kramats lite med toaborsten ett antal gånger genom åren. Man kan få dvärgbandmask av bär plockat i naturen men jag kommer inte sluta äta och leva trots att risken finns. Så dum är jag ;P

Sajtvärd på Iller.ifokus

[begoodalex]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För den som inte vill ha pälsarna släpandes på toaborsten så kan ju denna kanske vara ett alternativ? 👍

Toalettborste MOGDEN, 199 kr på IKEA.
Bara att skruva upp på väggen, utom räckhåll för våra små.

Nussen
0

#18 Varför ska man inte tänka på antibiotika resistens menar du? det går inte ens att jämföra med dvärgbandmask. Resistens är ett stort globalt problem. Det var inte länge sedan man dog av en vanlig infektion innan antibiotikan kom och räddade oss. Men tyvärr är vi nu på väg tillbaka i utvecklingen.

Men vill man ha högre veterinärs och vårdkostnader  så varsegod

JossanH
0

#20 för att jag tycker att det är totalt onödigt att gå och vara rädd för saker hela tiden. Då skulle man få stänga in sig.. Och inte gå på toaletten heller då ;) Jag säger inte att man inte ska tänka på det, bara att jag inte tänker gå runt och oroa mig. Det finns så mycket som man ska vara "rädd" för och jag tror inte att vi mår bra av det. Lite sunt förnuft och man kommer långt! Jag tänker inte slänga ut illrar och toaborsten även om dom råkar krama den någon gång. Bajs över lag är ju inte direkt fräscht men man kan inte undvika allt pga rädsla.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Nussen
0

Nja rädd menar jag inte att man ska vara men jag tycker helt klart att inte några människor eller djur ska gnaga på en använd toaborste.

Jag tycker att det är bra att få reda på vad som kan hända om det vill sig illa. Att utsätta sina djur för bakterier i onödan tycker inte jag är snällt.