TIPS FÖR PARKETTGOLV
Hej Alla iller älskare :D
Hur ska man som bäst rengöra ett parkettgolv om det blir en 'olycka' ?? Dvs om illern inte hinner till toan!
Bäst att förbereda sig i tankarna inför :D
Tack i förhand :)
Kram J
(sorry om jag väljer fel ämne grupp nu, haha)
Vi har lagt plastfilm på golvet i illerrummet :) Golvet är skyddat och det är lätt att städa olyckor då inget fastnar :) Om det händer olycka i övriga rum så är vi snabba med att städa bort det :) Just det min kille har fyllt alla sprickor mellan paneler med silikon så att inget kan tränga sig under paneler :)
Välkommen till ferretplanet.se :)
Aha :)) Grejen är att jag vill slippa plast skydd på golvet. Det är täta parkettgolv, inga sprickor alltså, ljusmörka typ. Jag tänker när man är på jobbet och olyckan ligger några timmar :o
tack för snabb svar :)
Jag vill inte chansa på en medel som förstör parkettgolvet- JUST IN CASE! 😎
Det löser nog sig 😃
Urin-off ;) mycket bra :D
Tack så mycket Kredka! :D
Då var det löst 👍
Stora tygmattor o många lådor är nog det enda som jag vet om
#7 blir det inte äckligt när det händer olycka på en matta??

#8 De flesta illrar undviker ju mattor och mjuka saker att sätta sig på. Sen finns det ju alltid undantag, men det är väl det jag har märkt.
Förutom det stora undantaget i min värld…dörrmattan. Det går inte att ha nån, för den ska man tydligen revirmarkera. Så ingen dörrmatta här hemma tyvärr.
Tack för dörrmatta tipset, Ulrika D!👍
#9 mina killar skonar inga mattor… Dörrmata ska revirmarkeras, tras/tygmattor ska man bajsa eller kissa på och även fusk fårpälsmatta som jag köpte för de för att göra lite högre mysfaktor i deras rum blev slaktat genom att de drog den i kiss och bajs… Men tydligen så hos mig hamnar alla konstiga individer för här inte ens kablar får bli ifred ;)

#10 Köpte en sån jättefin dörrmatta med bild på flera djur. Dyr var den också. Den överlevde inte ens två timmar. Skitungar.
#11 Du ska då alltid vara värst.😉
Har under alla år och alla illrar faktiskt aldrig haft någon som gnagt på kablar. Däremot har jag en som gärna slaktar headset och andra smala sladdar som ligger på bord och i soffor.

om de inte hinner till toan :P De hinner, de vill bara inte alltid.
Under 10 år kan jag nog räkna på en hand de gånger en olycka skett på en matta i rummet, och då räknar jag in slagsmålsbajsar i det! Har inte några direkta problem med icke rumsrena illrar och bodde ett tag i en stor lägenhet som enbart hade trägolv! Inte ett golv förstört och då hade jag ändå en brunstig hane i köket under en kort period. Jag köper billiga små mattor på Ikea för 20 spänn som jag har under illrarnas lådor. Eftersom dom inte föredrar att gå på tyg så hamnar i stort sett alltid allting i lådan :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Tack för tipset JossanH- får hoppas jag har samma tur som du ;) hehe Dock är jag inte rädd för utmaningar ;)
#15 mitt tips är många toalådor, gärna några som står bredvid varandra 2 och 2. Och så måste man vara envis som synden och alltid ha beröm och godis i bakfickan så att illern förstår när den gör rätt!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Aha okej, ska lägga det på minnet :D
(bara så ni vet så vet jag inte hur man refererar här, dvs #15)