Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 672 ggr
alcohol96
0

Galen i läsk?

Hejsan, min lilla Molly hon är helt galen i att försöka ta läsk ifrån oss o.O både i flaskor, glas och mcdonalds muggar med lock…

antar att läsk inte heller är så nyttigt för dem så har hållit det ifrån henne, något tips på något annat man kan ge henne så hon slutar ? :)
Kanske laktosfri mjölk? isf hur ofta/mycket får hon dricka det?

UlrikaD
0

Brukar inte spela så stor roll vad man har i glaset, de vill dricka ur det ändå:)

colleen-95
0

har hört att dom inte ska dricka någon mjölkprodukt i huvudtaget???🤐

JossanH
1

Socker av alla de slag är mycket dåligt för illrar, samma sak gällande salt. Låt henne dricka vatten ur ett glas så blir hon nog nöjd :) Illergodis du kan ge: gurka, vetegroddsolja, gimpet vitaminpasta. Var dock försiktig så du inte överdoserar vitaminerna :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

alcohol96
0

#3, Okej :) gurka är det okej? tänkte på att grönsaker inte är så jätte bra :)

Ska nu iväg o köpa henne ett klösträd!

Greigh
0

En vanlig gurka består till cirka 96 procent av vatten, så jag tror inte det är speciellt farligt.

JossanH
0

Gurka brukar vara gott att ge :) ger jag gurka brukar jag skala den och ge. Och andra grönsaker är som sagt, inte bra :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

alcohol96
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej (Y) Hon blev iaf väldigt glad över sitt klösträd! :)

Nussen
0

#7 Oj vilket fint träd och högt. Mitt tips är att lägga mycket kuddar under för illrar har en tendens att bara kliva rätt ut i luften och trilla ner.  Vi har ett lågt träd men ändå trillas det och halkas ner 🙂

Vi brukar ge våra vatten i glas eller dricka direkt ur kranen som lite extra roligt. När Lillstrumpa var ca 10 veckor stoppade hon ner nosen i mitt cola glas och nös som en toka, ner igen o nös o om igen ner i glaset osv 😃

alcohol96
0

hehe tack för tipset!

Fredrik85
1

Min vill bara ha saken mer som jag försöker hålla undan för honom.    Så ställ ner det o se fall din iller dricker mycket eller bara ska smaka. Min vill bara smaka sen är han nöjd o jag slipper se upp vart jag ställer tallrik o glas hela tiden.

JossanH
0

#10 fast det beror ju verkligen på vad det är för något man äter eller dricker. Läsk tex är ju oerhört sött och en slick av det några gånger per dag kan göra riktigt stor skada.

Sajtvärd på Iller.ifokus

UlrikaD
0

#10 På det sättet skulle jag förlorat alltifrån grillad kyckling till wienerbröd. Mina smakar inte, de stjäl!

Har en tjej som är galen i havregrynsgröt. När jag upptäckte det så tänkte jag också att hon kunde få smaka. Satte ner skålen i knät och helt plötsligt hade jag en uppluckrad landningsbana rakt igenom hela skålen och en iller med alla fyra tassarna i mjölken. Hon bara öppnade munnen och inhalerade.
Än idag får man tänka sig för om man ska äta havregrynsgröt. En del har lite annorlunda smak:)

JossanH
0

#12 haha sådär var pegasus med skinka! Han fick nästan superkrafter om han kände lukten av skinksmörgås och var man inte beredd så åkte hela mackan in under soffan. Tur att jag inte äter skinka ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus