Upphittad iller
Vi va nyss och hämtade en upphittad iller hos polisen. Den hittades i Lövgärdet, Angered. Har du förlorat din iller kontakta oss på pm eller nr 073-6534982 och 070-4812237 Eller sarae på tel 070-9616782
Oj, vet ni om den är chippad??
Antar man får uppge beskrivning på illern då den är hittad.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Man får uppge såna uppgifter när man kontaktar oss :)
Mmm. =) Håller tummarna att någon hör av sig.
Det var väl inte länge sedan det hittades en iller där?
Sara
#4 Nej det var det inte.
Vad händer med illern när ni reser hem om inte ägaren hittats?
Sara
#6 Den ska åka till ett akuthem så länge :) Men eftersom den behövde hämtas snabbt ställde vi upp.
Bra gjort! Tur ni var där nere.
Sara
#7: kanonbra jobbat. =))
Vad skulle illervärlden göra utan er två ni är Guld värda :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Illern kommer från och med i morgon e.m att befinna sig i akut-hem hos mig och mina busar. Den som har förlorat en iller eller hör talas om någon som letar efter sin iller tar kontakt med mig, Ulrika på tel.nr 0739-703383. Svarar jag inte just då så tala in ett meddelande så ringer jag upp så snart jag kan. Det går också att bra att maila mig på rikki44@hotmail.com
Så hoppas vi att illern snart får komma hem igen!

Lövgärdet, Angered… Är det samma iller som var upphittad för ett par månader sen? Det är ju samma område? :S
#12 Det är inte samma iller.

#13 okej okej :P Var bara en tanke ;)
#13 men kanske samma ägare ? :) Någon som vet vem ägaren var den gången? Om inte så kanske den personen känner till vilka andra illerägare det finns i området :)
#15: Man vet inte vem ägaren är till den förra illern. Utan den har ett nytt hem.
det är 4 illern som hittas i samma område på bara 2 år. börjar misstänka att det finns ett oupptäckt iller ghetto där.

ja, det var lite det jag tänkte oxå..inte bra alls ju :S

Den förra illern som hittades där var Pyret som numera bor hos mig. Det var aldrig någon ägare som hörde av sig om henne.
Är det vanligt att folk bara tröttnar på iller också och bara släpper ut dem?
Händer ju katter och smådjur ganska ofta.

Om en iller bara kostar 500kr är det nog "lättare" att släppa ut den istället för att uppfostra den, ta den till veterinären osv än om den hade kostat 3000kr. Pyret var högbrunstig när hon hittades och hade varit det en tid. Det kostade ju en del att kastrera henne. Även ifall jag inte vill tro att någon släppte ut henne bara för att de inte hade råd så kan det ju ha varit så.
#21:Lite som med katterna,de katter som katthemmen är fulla av är inte raskatter och dyl som kostat lite utan gratiskatterna som börjat löpa och blivit besvärliga,som du säger är det nog "lättare" att slänga ut något som var gratis eller nästan gratis.
Dock tråkigt att många värderar sina djur efter pengarna.
Vad fint för Pyret att hon fick ett bra hem hos dig.
Oj! Lövgärdet?
Där har jag bott sen jag var 5(nu 13) men flyttade nu i februari till Herrljunga.. Men jag har inte hört talas om nån iller som hittats.. Jag menar, jag har ju bott där i över 5 år och det är väl fler illrar som hittats där.. Och Lövgärdet också.. Dom är så hemska där, menar inte dig eller så.. utan dom som verkligen ÄR hemska..
nej, men fy så hemkt. Usch, tur att det finns såna fina männiksor som er sifie och manne.

Usch vad hemskt. Fick precis ett mail från en familj som blev av med sin iller för ett tag sen. Och de var jätteglada och hoppades att det var den. Och så var jag tvungen att skriva att det tyvärr inte var den som var upphittad. Usch, vad ledsen jag blev.
#25: Nej fy vad sorgligt…
Hoppas ni hittar ett hem till illern…
#25 Usch vad jobbigt. Förstår att det inte va lätt att meddela dom.
#25: Men oj då? när hade deras iller försvunnit då?
Om det är den familjen jag tänker på som hörde av sig till dig rikki så försvann deras tjej 17 maj..
#30 vad var det för iller som försvann?
#31 En viltfärgad tjej, hon blev ett år i maj. Hon är helsyster till tre av mina.
#32 hmm okej, tvärr inget jag känner igen. var det i lövgärdet hon försvann?
#33 Nej, men om jag fattade det hela rätt så tror jag inte att de bor så jättelångt därifrån..
läskigt !
sövde bor de i tror jag

menar du skövde? för nu minns ja ju, de va ju en illertjej här som oxå försvann för ett par månader sen..men kommer inte ihåg hur de gick tyvärr..
vad läskigt attg det är fler som försvunnit =/
Då kan jag berätta från familjen i Skövde vars iller ni diskuterar, att den har ännu inte kommit tillbaka. Familjen har gjort allt dom har kunnat för att hitta illern men det har inte lyckats.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
Ja, det är synd att det slutade så. Men nu har det istället en liten valp som håller upp humöret och håller dem sysselsatta hela tiden :)
#40 Så du känner dom också? Visst är den söt deras lille valp?
#40 Jag som trodde att jag kände "alla" med iller i SKövde, för jag antar att du bor i SKövde? Nu blev jag nyfiken, vem är du?
#41 & 42 Nej, jag bor i Karlstad :) Men jag känner dem ändå :) Vi har ju som sagt tre syskon till deras Titti så vi håller ju kontakten och pratar en del!
Ja, han är så bedårande lilla Turbo! Det är farligt att se så söta valpar :D
#43 Jaha, då var det dig dom pratade om när dom var här :-)).

Jaha, okej…Då förstår man lite mer nu då :)

hur går det för den stackars illern?!
tur att den fick komma till bra människor iaf:)
#44 Hjälp! :D Vad sa de om mig? :D
#47 Ja, du skulle bra gärna vilja veta det vad var :-)). Nu blev du allt bra nyfiken :-)). Undrar om nyfikenheten är ett gemensamt drag hos oss illerägare??
Nej, skämt åsido, det dom sa var bara positivt. Dom hade fått mycket hjälp av dig och du och tösen(har enormt svårt för namn) hade fått väldigt god kontakt. Det var det enda :-)). Så du behöver inte vara orolig.
#48 Jag är nog för nyfiken för mitt eget bästa, ja.. man blir nog som man umgås :D
Ja, det var roligt att höra.. Självklart försöker jag ju hjälpa dem så mycket jag kan! Det är också roligt att ha kontakt med ett syskon, så man kan se lite likheter osv :)
Jag är också jättedålig på namn, men priset tog jag när jag glömde bort vad min egen sambo hette :D Haha, då höll min kompis på att skratta ihjäl sig. Men Terese heter hon iaf :)
#49 Så det var Terese? Jag vågade inte skriva namnet då jag var rädd för att det var fel. Va, bra, då ska jag försöka lägga det på minnet till nästa gång dom kommer hit, om dom nu vågar sig hit igen. Dom skulle nämligen bara komma förbi en snabbis på cirka 10 min. Det tog dom två timmar att komma härifrån :-))
#50 Haha, ja.. det blir så ibland! :) "Vi stannar inte så länge", kan bli flera timmar. Ja, men jag är inte säker på stavningen, alla stavar Terese så olika! :)
nu förstår man mera ;)

Illern hemma hos mig mår bara bra iallafall. Väntar fortfarande på att någon ska leta efter den.
#53 Åh, vad skönt att höra. Hoppas att det dyker upp nån ägare.
Sedan igår ligger en annons i GP angående den här illern. Hoppas att någon hör av sig.

Ingen har ringt idag heller.
Hoppas nån hör av sig. Bra att ni satte ut det i tidningen :)