får inte sova
är det bara jag som inte får sova för min iller? han ska hela tiden väcka mig :/ han klättrar upp vi sidan av sängen hoppar upp i sängen naffsar mig i tårna, sätter sig på mitt huvud , leker med mitt hår och kraffsar på min mage ALLT för att hålla mig vaken:O jag har valt en iller som är exakt som mig i person , självisk typ som älskar att jävlas med andra (A) haha.
Athlaz brukar oxå ta sig upp i sängen på nätterna. Nu har jag blivit så van så jag har börjat sätta ner honom på golvet i sömnen =)
Mvh Jenny
#2haha :D vill han oxå få upp dig ur sängen?
jag sätter ner honom 48474374 ggr, han är envis som bara den och klättrar upp igen, han tröttnar inte :O
Han vill bara bita mig i fötterna…
Jag fick oxå sätta ner honom 100000000000000ggr, men nu räcker det med max 3ggr =). Det blev inte mkt sömn då
Mvh Jenny
Jag vaknade en natt av att Kentucky vari sängen och bet mig i örat! Jag kunde inte göra något än att skratta!!
Mvh Jenny

Visste du inte att det är illerns rätt att sova i sängen och väcka matte stup i kvarten, ha, ha. Jag har 6 stycken som alla håller på så där. Oftast vaknar jag av att jag har Pyrets tunga långt instucken i min näsa och när jag ska putta bort henne inser jag att jag har lindat in mig så hårt i täcket att jag inte får loss armarna!! När jag väl har trasslat ut mig och ner med Pyret då kommer nästa…..
Fast det är ju inte alltid dså. Många dagar vaknar jag med två stycken inkilade i knävecket och någon som ligger ihopkurad i armhålan och snusar gott. Då kan man ju inte resa på sig.
haha :D hur långtid tog det innan han började ge med sig?
jag kan ju inte sova med en iller som gör allt för att hålla mig vaken han borde få riktiga muskler så som han klättrar på gång efter gång efter gång när jag tr ner honom! :D
#7 Du får väl ta och låta honom få utlopp för sin energi! :)
#6 din stackare! Fast dina verkar inte bita dig, de verkar ju bara vilja mysa med dig (och din näsa) ;)
#7 Det tog ca 4-5mån, det var bara att sätta ner honom på golvet utan att säga ett ljud. När jag märker att han är påväg upp så lägger jag ett ben eller en arm i vägen, och han verkar faktiskt fatta vad det är jag vill för han slutar försöka efter typ 10s…
Mvh Jenny
#6 hahaha :D amen det är ju för mysigt, kan inte någon ta ett kort på dig med en tunga i näsan haha ^^, om min iller hade viljat gosa så hade han fått det. meeen neeej han vill bara få mig upp ur sängen sen vill han inte leka med mig mer! hahah
#9 japp då får jag se fram imot många sömnlösa nätter haha ;D
Tålamod Neeevis…Tålamod! :)
haha nej det finns inget som heter så här hos mig, det kommer sluta med att jag sover på golvet så tar han min säng ;D
#10 lycka till! Ge dig inte bara! Det funkar, jag har beviset=)
Mvh Jenny
Han kommer nog bita dig i tårna oavsett var du sover så länge han är i samma rum… han kanske tycker att du stör i hans rum ^^
jag ska försöka, annas får jag skaffa ett galler runt min säng hahaha ;D

Nej, bitas vill inte inte mina. Bara låtsas att jag är en stor glass-pinne eller nåt. Har inte riktigt förstått tjusningen med att slicka någon i näsborren men, men. Men med 6 illrar i sängen så behöver man inget täcke iallafall.
Och nu har illern som bor i akut-hem hos mig hakat på också så nu är de 7 i sängen och jag får typ ligga som ett Z runt dem för att få plats.
haha aaw hade jag gillat en kalla vinterkväll!
just nu gick jag för att kolla till jackass… han hade bajsat överallt runt om bajslådan,hittat en toarulla och demolerat, vällt mina blommor och bititsönder dem sen låg han i min säng å var nöjd! hahaha :D man blir aldrig utråkad här inte
#16 det låter jättemysigt!
Mvh Jenny
försökte just mysa med min lilla sak som tack för att jag la mig i sängen fick jag en iller bitandes i händer och i näsa haha ;D
Jag bara väntar Athlaz ska få tag på min navelpiercing när jag sover
Mvh Jenny
aooo :O det kan ju göra riktigt ont, jag ska snart gå ner och sova i soffan där nere hahaha jag ger upp min säng i natt!
Jag önskar dig lycka! Ska själv gå o sova nu (försöka), det värsta är att pälsarna vaknade precis……..
Mvh Jenny
sov gott =) haha du får väll dela säng med dem i natt? :D

Har haft det lugnt o skönt när det var natt tills…Dookie kom.
Men får väl vara nöjd med att hon bara väcker en vid 4 tiden med som du säger Rikki en grovrengöring av näskanalen 
Örsnibbarna är oxå populärt.
Men det räcker med en ordentligt bortputtning och ett nej för att hon ska gå iaf…o hitta på andra rackartyg haha.
Marw låter oss sova.
På sin höjd hoppar han upp på magen och spanar in läget.
Fast oftast sover de så…ska inte klaga 
vad mysigt att ha en sängkompis :)
Jag har haft Örjan och Göris som bråkat med mig när jag hela veckan i Gbg. Göris kryper in under lakanet och plöjer fram och Örjan biter i fötterna. Men nu är det slut på det :) Nu har vi vårt sovrum där dom inte får vara.

Hahahaha…*asg* jo jag känner igen problemen alldeles för bra. Mina första illrar Ragge och Ronja sov hos min i sovrummet.. Ragge sov i lådan under sängen… men det skulle inte prinsessan Ronja göra Nänä…. Samma prossedur varje kväll… upp i sängen, tvätta mamma i ansiktet och avsluta med en kall blöt nos och så en massa luktningar i örat :) sen la hon sig snällt brevid min kudde. Men denna prossedur gjordes inte en eller två ggr per natt utan så fort hon kom upp i sängen efter en kissepaus eller en fika.
När jag sen fick hem Frasse så tog det hus i hel….te han nipsade mig överallt där han fick tag… inte bara tår… Han lugnade sig efter ett tag och att gick bra tills Baloo kom hem. De kunde få för sig att ha brottningsmatch i min säng kl 4 på morgonen… och det kändes som två elefanten som hade belägrat sängen… efter den incidenten är mina terrorister hänvisade till övriga lägenheten när det är sovdags :)
mina höll jämt på så…men efter mycket träning så har iaf buffy å stitch fattat att sängen är förbjudet område när jag sover. Rickie fattar som vanligt ingenting och kommer gärna upp å nyper till lite här och var, men han e mycket bättre nu. Molle e inte heller den vassaste kniven i lådan, så han klättrar gärna upp i sängen å ställer sig på min mage å tittar på mig. men det går att få dem att låta bli, bara man inte ger sig

Det är lite jobbigt med illrar som skall vara vakna klockan 4 på morgonen. Kan förstå dig MissFerret.
Jag har där emot två jätte söta illrar som kryper intill mina knäveck för att sova. Men så fort klockan blir runt 6 på morgonen så brukar Lilitha krypa under täcket och trycka sin kalla nos runt på hela min kropp. Allt för att väcka mig så att båda Lamio och Lilitha kan få hela min säng.
Men det var så förut. Nu sover dom i sitt rum och jag med min sambo. Han litar inte riktigt på att illrarna skulle bara sova och doppa sin kalla nos på en. =P
Musimon får inte vara i vårt sovrum, inte än iaf. De är ju nästan alltid vakna o vill leka nån gång på natten och när Musimon är pigg så är han väldigt busig, så har inte vågat riskera att ta in honom i sovrummet än ;)
Dior brukar inte få sova ihop med oss, då väcker han oss en gång i timmen och ska leka. Fungerar tyvärr inte så bra om man ska upp tidigt dagen efter :)
Inga illrar i sovrummet när det är nattedax.
Jag är en sån människa som blir supergrinig om jag blir väckt på natten och inte får sova ordentligt. Så jag skulle bli ett monster om jag lät mina djur sova hos mig.
Sara

#29 ja inte blir det mycket sömn… och då blir man precis som i inlägg #32 ett monster….. *fniss*
mina får inte va i sängen :) inte ens i sovrummet.
våra får vara i sovrummet men helst inte i sängen för killen ;)

Men oj! Hon ser exakt ut som min Lemmy! Är hon möjligtvis från Härryda?
han är min bäbis så han får hänga med mig överallt :) och ja i natt har jag väll fått sova i 2 h? haha,jag blir monster på människor som väcker mig men han kan jag inte bli monster på, men han lyssnade effter ett lååååååååångt tag med NEJ, och ner ifrån sängen. och nu har ja märkt att min iller vill bli som min hund, dem går på promenader tillsammans och där min hund luktar där luktar jackass, måsste ta kort på det sen ser så roligt ut :)
#36 vilken iller ser ut som din :) ?
jag blir galen på groggie, han ska leka med sin macaroni leksak på natten och jålla på, jag blir galen!! :)
#38 :D haha dem är ändå för söta, sen när jag ska upp 6 på morgonen kommer jag inte tycka likadant haha ;D
Haha, precis. bra med sommerlov ;)

Ronja, när hon var ensam var alltid lös i rummet (bor hemma) och väckte aldrig mig, även om hon kunde nafsa i tårna ibland, men det var när man fortfarande var vaken. Men därimot gick hon och väckte mamma och min lillasyster, eftersom de sover inte så djupt och känner direkt när hon kryper in i sängen.. mamma skriker, syrran kommer och sätter in Ronja i nattburen.
Nu har jag en kille som ÄLSKAR tår, och kan ligga och slicka på dem hela natten.
Sen är det valpen, har inte vågat låta honom vara i sängen än, han e för ivrig i sitt lekande fortfarande.
haha :D men det är min alldeles för livlig! , men det är ändå gosit på något sätt att dem vill vara med en :)
mysiga bilder :D
Söta bilder! Går det bra att gå med Jackass? :)
ja det går jätte bra :) alla tycker om honom, han gillar hundar eller tror han att han är en hmm ;D allt känns bra =) sj med nova?
Nova är lite galen, hon har fått för sig att motorcyklar är farliga och då ska man hälst gömma sig i något av mina byxben… hon ät duktig på att gå fot, vilket i hennes fall innebär att hon går mellan mina fötter. Extremt fot med andra ord! :)