Porträttbilder....
#0: så fint kort. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Jisses! WOW! Snygga bilder!
Sara

#3, tack :)
Måste bara fråga! Hur många kort tar ni i samma omgång som ni ratar.
Sara
verkligen fina kort! gillar det korta skärpedjupet

Menar du serietagning?
En högst individuell fråga, men personligen blir det inte många i en serie som jag sedan kastar, men det beror naturligtivs på förhållanden också.
Svårt att uppskatta men i regel slänger jag två av tio jag tar.
Inte kanske direkt i serie men under fotostunden. Jag har nog tagit ca 80 kort idag och var bara relativt nöjd med 10-15 av dem.
Sara
#9 samma här….när jag fotar illrarna så tar jag mängder med foton på samma motiv/situation…sen kanske jag sitter med 80 nästan identiska kort, men på så vis kan man verkligen sitta å välja och granska korten noga för att plocka ut den man gillar bäst…men sen slänger jag nästan inga bilder….däremot så struntar jag i att redigera dem, och på så vis hamnar de längst bak i burken..så det hade kanske vart bättre att slänga ;)
Det är inte min kamera så jag måste slänga dem..
Sara

Ok, ja då blir det inte många alls jag kasserar. Tyvärr….Behöver platsen ;)
Jag fotar alltid helmanuellt, och väldigt ofta med egen inställd vitbalans för att få så stor kontroll som möjligt.
Men det beror ofta på tillfällen, det är så mycket som påverkar. Jag är otroligt hård i bedömningen av mina egna bilder, så det beror lite på.
Dock håller jag mig inom ramen av ca 20 bilder kasserade av totalt ca 150 bilder.

Sedan har jag en tumregel, inte mer än tio bilder per motiv/situation, det skulle bli alldeles för tråkigt att kolla igenom sedan
På tio bilder har man många chanser att få minst ett bra
där håller jag med…det e aptråkigt att kolla igenom 80 snarlika bilder…men jag tar hellre ett gäng förmycket för att vara helt säker, än missar chansen till en bra bild ;) sen gillar jag nog ljudet när man tar kort hehehe
Jag har inte behövt ta så många bilder på samma "motiv" Brukar bli bra dom första.
vilka fina kort !

Vilka proffs bilder=)
Fina bilder, fina illrar :)

snygga kort =)
vilka sötnosar !