valpar 06
I går så var jag med micha på ultraljud och då såg vi minst 5 st valpisar .Så nu kan jag med säkerhet säga att Micha oxå är gravid . Drucilla är ju beräknad runt den 22 mras o vi väntar med spänning hur många hon får i år förra året så gav hon ju 9 st under bara valpar. Micha ligger c:a 1 vecka efter tror jag .
Klarsferrets

Ohh, vad roligt för er. Du får visa upp en massa bilder sedan, och skriva hur det går med kullarna och förlossningen. Vill veta allt ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Vad skoj, hoppas det blir många fina valpar för er! :)
Åå så spännande :) Tänker på både Drucilla och Micha massor nu!! Sitter här och hoppas och väntar på ert mail! Håller alla tummar och tår för att allt ska gå bra
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

En liten chansning, du väntar på valp från någon av töserna va?
Audiatur et altera pars
Hmm jo ja står med på valplistan så ja hoppas att det kan finnas en liten valp som vill adoptera mig
Men som sagt beror ju på hur många valpar det blir och så men jag håller tummarna och hoppas iaf :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

hehe, vad mysigt. Hoppas hon får riktigt många valpar så att det blir en liten päls åt dig med.
Audiatur et altera pars

Hoppas alla som väntar på valpar hittar någon!!!
Så även jag då jag och Åsa igår övertalade min sambo att jag skulle få en valp 

haha, visst är vi duktiga Elin? 
Audiatur et altera pars
Å va roligt Elin! Ska du oxå ha en valp från Klarsferrets?

*viskar* Tror hon ska ha en från mig.
Audiatur et altera pars
aha oki va trevligt :) När beräknas dina komma eller är dom små sötisarna redan här??

*viskar tillbaka* Ja det stämmer Åsa!
Igårkväll kom jag på världens coolaste disneynamn 
Så nu hoppas jag verkligen på att du ger mig en valp (mot betalning förstås) 
Åå får man fråga vilket detta coola namnet var?? nyfiken 

Hmm, jag vill också veta så jag inte låter någon annan ta det före dig. För det är först med namnet som får det liksom. hihi
Audiatur et altera pars

Ja om jag nu får en kille som jag vill så ska han heta Tito efter den lilla hunden i Oliver och gänget 
Får han heta det Åsa???
Tito hihi vilket sött namn.. den hunden e hur ur charmig 

Japp det får han: Hakuna Matatas Tito
hihi
Audiatur et altera pars

hihihi vad sött 
Vi har funderat lite på namn. Det är inte lätt inte.
Hoppas dem är döpta när vi får välja. Skulle jag inte vara nöjd med namnet skulle jag byta det. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Åh jag vill också ha en valp. 

#20: Har ni funderat på namn? Sådant kan man ju alltid roa sig med när damerna ifråga struntar i mattes böner om att gå i brunst. Snart gråter jag här hemma. hmm, som om mina damer brydde sig om det då? Nepp, inte ett dugg. jag brukar låta dem vara med här och läsa lite så om de ser att valpisarna redan börjar få namn så kanske de skyndar på. hihi
Audiatur et altera pars
Åh, illervalpar! Grattis! Gud vad jag vill skaffa iller nuuu, men jag måste vänta tills nästa år. =(

Varför till nästa år Ninja? Har för mig att jag frågat något likande tidigare en gång. Men jag har minne som en död fiskmås, eller guldfisk kan man nog också jämföra mig med. Så svaret har jag glömt. hehe
Audiatur et altera pars
Jag bara går och väntar på att det ska födas valpar. Hoppas dem kommer idag. =)
Ja de hoppas ja me! 
Åsa:
Jag tycker Bianca men manfred tycker det låter för ankaktigt. Så vi får klura vidare. hihi

haha låter Bianca som en anka? Men Manfred då! hehe
Klura vidare ni. hehe
Audiatur et altera pars
#23: Jag måste ta reda på hur det blir med framtida studier, om jag ens ska studera vidare efter gymnasiet eller ej. Jag vill helst inte skaffa en iller nu om det är så att jag hamnar nånstans där jag inte kan ta med den, så den måste omplaceras. Då tycker jag det är bättre att vänta tills man kan erbjuda den ett livslångt hem. =)

Mycket sund inställning Ninja, önskar alla var som du och tänkte först och införskaffade sen.
Audiatur et altera pars
Ninja Vill inte lägga mig i diskussionen men ville bara säga att jag tycker du resonerar på ett mycket bra sätt :) Visar att du är en riktig djurvän!
MVH
Maria

haha, vi skrev samtidigt Maria, och io princip samma sak också. Skojigt!
Audiatur et altera pars
Haha de va inte dåligt 
Tänk om man hade sån tajmin när det gällde andra saker oxå!

Tog just in pojkarna åååå vad dom är sura på töserna dom vill inte leka. och dom vill inte hälsa bara sova, äta o drika släpar sig till toan. Skrata åt Gusgus nu i kväll han gick o hämta en boll o försökte att låcka ut Micha men inte så han blev så sur så han la sig i toalådan o skvätte ut all sand och gick vidare till kvälsmaten o demostrativt vände han på mat skålen och gick raka vägen ut till halen och där ligger han nu o tjurar så mycket han bara kan.
Angel ja han bryr sig inte så mycket utan bara lunkar på här hemma . Han har sina hörn o sin matskål och då är han nöjd.
Så nu kan det nog hända när som helst.
klarsferrets
Håller tummarna.

Ohh, det är ju riktigt jobbigt att gå och vänta ju. Fast det inte ens är mina som ska valpa. hihi
Jag är nog spritt språngande tokig, jag vet. Men ni måste berätta när det sker.
Oh, vad jag hoppas att allt går bra.
Skickar en kram till de stackars grabbarna som inte får fart på de trökiga damerna där hemma. De skulle bara veta att det egentligen är deras eget fel. hihi
Audiatur et altera pars

Instämmer helt det är ju deras fel att dom inte vill leka .
Roxxi Angels dotter från förra året ja hon sympati sover med Drucilla tror jag för han visar sig knapast i dag bara liger i sitt tällt o myser. Hon har i alla fall tänkt det bevisa nu när jag titta till henne hon har bunkrat upp med mat och dragit in sin vatten skål så hon har i alla fall bestämt sig att hon ska bo i sitt tällt et bra tag tror jag. Dom är för roliga våra små 4 benta vänner
klarsferrets
#27 Åsa nu har vi bestämmt oss det blir Bianca. Manfred hade fått för sig att det va en anka och inte en mus. Är det ett godkänt namn? 

Jadå, det är ett godkänt namn. Ett riktigt sött sådant tycker jag. Hör ni inte vad fint det klingar? Hakuna Matatas Bianca! Inget jag skulle ropa ut utan att vricka tungan visserligen, men det ser ju bra ut när man skriver det. hihi
Bianca blir bra. Superbra till och med. 
Audiatur et altera pars
Vad bra då är det bestämmt 

Så det blev Bianca iaf. Såå Sött 
Ja då återstår bara att se om Bianca och Tito blir syskon eller inte 

haha, ja och så ska vi fortsätta med operation övertalning. Nuuuu vill vi ha en brunstig dam eller två här hemma;-)
Audiatur et altera pars
Det skulle vara trevligt om Bella kunde visa lite intresse.
Sweetie är klar att paras, Stella är på "G" och borde vara redo snart. Så nu väntar vi bara på, att min hosta ska gå över och Bella ska bli intresserad. Fast håller tjejen på sig, så behöver du inte känna dig stressad Åsa. Vi kan hämta upp honom vid ett senare tillfälle, om det skulle behövas.
Vilket säkert Malin skulle gilla!
#29 & 30: Hehe tack =) Det är riktigt svårt att stå emot när man ser en massa söta illernyllen överallt, men det går med lite vilja och envishet. =)

Förstår att det kan vara jobbigt. För de är ju sååå söta.
Ammi, vad bra att jag inte behöver känna mig stressad. Men jag vill ju ha bebisar här hemma. *snyft*
Men som du sa, Malin lär ju bli glad. Hon beklagar sig varje dag över hur svårt det blir att lämna bort honom. Han är ju ansiktssäker nu säger hon. Lillebror trodde på henne, så Beldin bevisade att han väljer vilka han är säker med. Och till den skaran hörde inte lillebror. *fniss*
Jag konstaterade att det var ju bara ett kärleksnafsning. Inte ens hål ju. hehe
Audiatur et altera pars
Vad roligt grattis klasferrets!
Nje nu tycker ja allt att dom små kan titta ut.. VI e ju massa människor och illrar som väntar på er nu.. ho ho fritt fram!! 
(hmm men på ett sätt förstår ja er, vem vill ut i snön och kylan??)

Instämer men dom vill inte valpa dom bara sover försökte att diskutera med dom men jag fick som svar snarkingar . Som ni förstår så är jag tydligen väldig intressant person för när jag prata så såmnar man
Men jag lovar ska försöka en gån till vid kvälsmaten att prata med dom.
Ska oxå hälsa att alla här vill att dom valpar snarast helst i går

Japp, gör det. Hälsa dom att det är faktiskt dax att titta ut nu. Har du testat att prata direkt till magen, av egen erfarenhet vet jag att om de små bestämmer sig för att komma har mamman inget att säga till om. hehe
Audiatur et altera pars

Åh jag vil att valparna ska komma nu nu nu, ska bli så härligt med en liten igen..

nä inget ännu.Åsa jag satt nu o prata till dom i magen men det sluta med att Micha fick hicka . Och Drucilla titta på mig som om jag vore en idiot så jag får väl vakert vänta o bara hoppas att dom kommer ut snart. Men jag vill ha valpisar nu för det låter så mysigt när dom pratar .

*Asg* Fast det kan vara positivt med hicka. Det brukar kunna komma innan valparna. Jag skulle inte sova så hårt i natt om jag var du.
Hälsa Drucilla att det var knäppa Åsas ideé. hehe
Audiatur et altera pars

vill ha valp nuuuuu
att det alltid ska ta sån tid när man väntar på nåt…

*Asg* Ja inget är som väntans tider.
Audiatur et altera pars

ja Åsa det ska jag gör. Vore kul om du kunde komma den 28/5 hoppas det löser sig att du kan åka med någon

Ja, jag hoppas också det. Vore så skoj att äntligen få träffa er.
Audiatur et altera pars

Jag har en känsla i magen det känns som om Drucilla har fått nu kan det vara så???? *Håller tummarna och Hoppas*

nej inte nu på morgonen i alla fall men nu går hon inte för att äta längre kommer inte fram och hälsar god morgon så nu tror jag att det kommer snart . Jag måste ha räknat fel när jag trodde att Drucilla blev gravid. men det är konstigt för efter 4 v som jag räkna så var vi på ultra ljud och då sa han att det går bara att se efter 4 veckor. Men vi får vakert vänta
Håller tummarna. Det jobbiga nu är att vi inte kommer vara hemma ikväll så händer det något nu så kommer inte vi få veta något föräns vi kommer hem i morgon.
Buhu.
Lovade mina föräldrara för flera veckor sen att jag skulle hjälpa dem att tapetsera. Så nu får man hålla vad man lovat.

Elendiga töser att hålla oss på sträckbänken. ;-)
Audiatur et altera pars
#57: Jag har tagit ultraljudet vid 21 dagar och fostren syntes tydligt, så Drucilla kan ju varit 3 veckor när ni tog ultraljudet. Önskar er lycka till.
Mvh Ammi
Men hoho valparna var eee ni?!? Nu försvinner ju t.o.m snön så nu behöver ni inte vara rädda för att det ska vara kallt!!
Så komsi komsi komsi vi väntar ju så allihopa nu!!
Men ja kan ju bara tänka mig vad envisa ni kommer bli när ni blir lite äldre .. ni e ju tokenvisa redan nu.. gömma sig såhär hmm å ja som e SÅ dålig på att vänta.. 

Fick nu i dag åka in med Micha till Blå stjärnan. Hon har 40 gr feber så just nu så vet jag inget ting men jag återkommer med mer info när vetrinären har ringt.
Åå ne va hemskt!! Håller tummar och tår att tjejen redan mår bättre!!! Dom e ju väldigt duktiga på blå stjärnan!
Usch va hemskt. Håller tummarna på att hon ska bli bra snabbt. Madde & chrille

Nej men stackars er och Micha. Håller tummarna här hemma för att allt fixar sig.
Men som TottsiGirl skrev, de är duktiga där på Blå stjärnan. Ohh, hoppas allt går bra och att du har något positivt att berätta när du kommer hem igen.
Väntar med spänning.
Kramar till er
Audiatur et altera pars

Nämen Micha då stackars tjejen hoppas att hon mår bättre nu!! Tänker på er!! Kramar till er
Stackars Micha, hoppas febern går ner och hon blir frisk. Det är det viktigaste, sen hoppas jag att valparna hennes ska klara sig. Tycker så synd om er och Micha, hoppas ni får glada besked!
Kramat till er och pälsarna!

usch, nu är klockan riktigt mycket. Undrar så hur det har gått för stackars Micha.
Sänder mina tankar till henne just nu (även om dessa tankar får delas av tankarna på dottern och det övergivna marsvinet).
Klarsferrets, jag tänker på er i alla fall.
Kommer inte sova förns jag vet vad som hänt.
Kram på er.
Audiatur et altera pars

nu har vi kommit hem Micha fick havande skaps förgiftning trodde dom. dom ploka ut 8 valpar och alla var välmående förutom 1 som var liten den dog nu vid kl2100 så vi får se om dom andra klarar sig Micha är ju ganska trött efter kejsa snittet men hon äter o driker och febern har gått ner nu till 38 så jag tycker att det känns skönt just för hennes skull. För henne vill jag absolut inte missa för alla pengar i världen. Nu ligger hel fam i valp lådan med varm vattens flaskor för Micha har ju lite problem att hålla värmen efter op. Det har varit en vansinig dag i dag men Micha lever och det är allt jag begär fösöker att få valparna oxå givet vis att överleva .Som sagt det är ingen dans på rosor att få valpar alltid utan allt kan hända det är inte at ta förgivet att allt ska gå bra. Men som tur är så har man ju en full försäkring på sina små vänner. åter kommer med info längre fram. Tack till er alla som har tänkt på lilla fransyskan Micha i dag.
Vad skönt att det har gått bra än så länge i alla fall. Tur att febern på micha har gått ner och att hon verkar vara på bättringsväg. Hoppas att valparna överlever men det är ju micha som är det viktigaste. Håller tummarna att allt fortsätter och gå bra. 
Mvh madde & chrille och 12 tassar

Vad skönt att allting har gått bra! Vi håller tummar och tassar för fortsatt bättring!

Suckar ut av lättnad.
Skönt att det verkar bra än så länge. Visst är det en bonus om ni får behålla valparna, men mamman är ju viktigast som ni skrev.
Kram på er
Audiatur et altera pars

Både jag och mamma är glada för Micha, valparna och er!! Hoppas att allt går bra för den lilla illerfamiljen!

Puh vad skönt att höra! har tänkt på er så mycket, Hoppas att allt blir bra nu och att ni får njuta av valpar i huset =0) snart måste det ju va Drucillas tur me. =0) men då hemma i lugn och ro Många kramar Malena och 8 tassar
Min lilla tös Tiffanie fick 3 valpar igår söndag 26/3. Först lurade hon mig. Det var så att jag vaknade vid ca 06:30 tiden och släppte ut henne i stora rummet, bara för att hon skulle få röra sig lite. Hon hade varit instängd i valpburen sedan i fredagskväll då hon kunde få sina valpar som tidigast. När jag sen skulle sätta in henne igen vid ca 8:00 kanske nått senare, så hade hon fött en valp under nattduksbordet. Väntade sen hela dagen till fram vid 15-15:30 tiden, men inga fler valpar hade fötts fram, så jag var 110 säker på att där inte skulle bli fler. Hennes andra 2 förlossningar (04 och 05) har bara tagit ett par timmar, så när hon inte hade fått fler till vid middags tid. Så var jag helt säker på att det bara skulle bli en valp. Men en kvart eller så senare så tyckte jag att jag hörde mer än ett pip från buren, så jag var tvungen att kolla. Då låg där 2 valpar till. Tog upp och kollad dom, alla 3 är fiska och normalstora, och alla 3 kommer att bli färgade vad det lider. Där var en tik och 2 hanar, tiken kommer jag nog själv att behålla medan hanarna redan är placerade. Den ena kommer att gå till Landskrona och den andra till Hyllinge, båda har erfarenhet av iller sedan tidigare. Dom i Hyllinge köpte ett halvsyskon till dessa valparn förra året, tyvärr så dog han för ca 1 månad sedan i olycka med godis som han hade fått tag på. Hur vet dom inte då deras godisskål alltid står högst upp på en bokhylla, och Chicko kunde inte klättra då han var lite för tung i baken. Han kunde inte ens ta sig upp i soffan för egen maskin.
Trollet

Vad bra att de fick sin nya lilla kompis igen då. Vet att de sörjer honom djupt där hemma.
Skönt att höra att bebisarna mår bra och att mamma också mår bra självklart.
Audiatur et altera pars
Alla 4 mår jätte bra änså länge, dom första 48-72 timmarna är dom som är värst. Det är dom flesta valparna dör om dom ska göra det. Och familjen i Hyllinge sörjer fortfarande sin Kenickie eller Chicko som han kallades. Men dom vill gärna ha en annan valp av mig, så klarar alla valparna sig tills på onsdag, så kommer dom att komma hit minst 1 gång/vecka och titta till sin valp. Detta är bra, för då binder valpen sig till dom redan innan han flyttar. Kenickie kände igen dom varje gång dom kom och hälsade på, så det var inga som helst problem med att överlämna honom. Han kände redan igen deras lukt innan han flyttade. Så jag tror inte att det blir några problem i år hellre. Även den familjen från Landskrona kommer att komma hit minst en gång/vecka för att kolla till sin valp, och ta foto och så. Själv kommer jag att fom onsdag eller torsdag börja filma dom, denna film läggs sen över på ett VHS band som följer med valpen i det pris som köparen ger.
Trollet

Vad skönt att hon är på bättringsvägen och att dom överlevande valparna verkar må bra.

#75 Grattis till valparna . Vad skönt att allt går bra för er håller tumarna för er bägge.
#69 Micha mår bra ännu så länge och valparna dom mår bra också. Som Trollet skrev så är det mellan 48-72 fösrta timmarna som är som mäst kritiska för valparna lite längre när dom har varit snittade. Men vi fortsätter så här som vi gör givet vis måste vi stöd mata dom tills micha har tagit i gen sig ordentligt så hon kan röra sig fritt i gen.
Drucilla har jag nog räknat fel på eller så har vetrinäret sett galet för ännu så länge så vill hon inte valpa. Funderar på om jag ska ta en till en vetrinär på ultra ljud i gen o se om hon hon värkligen är gravid. Förra året då syntes det ingen ting förrän den dagen hon fick sina valpar så hon är duktig på att jöma dom

Grattis till valparna ferretgirl!!! hoppas alla mår bra 
Grattis alla som har fått valpar. Nu väntar vi och hoppas att drucilla oxå får några. =)
Och att micha återhämtar sig snabbt. 
Grattis Mischa till de små pälsbollarna!
Hoppas allt går bra nu! Längtar tills jag kommer å hälsar på! E så nyfiken! Buffy och Stitch hälsar oxå och lovar att uppföra sig när de kommer på besök! Kram till Klarferrets!
Grattis till dig med ferretgirl! Buffy hälsar till mammsen!

Oh, Stitch är du här? Skojigt att du lyckas släpa hit matte. Nu vill mamma se kort på dig.
Kram Kiara
Audiatur et altera pars
Hej Mamma! yup! det var inte lätt men jag lyckades till slut släppa hit matte! jag vann! hihi! här kommer ett kort så du får se hur söt jag e!!! men lova att inte mobba mig för att det e rosa…suck… dumma matte! sen tror jag det finns fler kort på mattes sida!
Kram stitch (som nu e en STOR pojke!)

Oh, då måste jag genast in och titta på dig. Såå stor pojk du blivit. Hoppas du inte tog i för hårt när du tvingade hit matte? De kan lätt bli lite sura på en då, kommer du ihåg att jag lärde dig det? 
pop pop från mamma
Audiatur et altera pars

Hej vill bara tala om att alla 7 nu har överleft naten o dagen och dom har börjat att snutta på Micha . jag är inte så bra på att fotografera men tänkte sända en bild på en del av valparna dom är c:a 12 timar gammla på kortet . Förhoppnings vis får jag ner Madelene och då kan hon fota dom hon är bättre vän med kameran än vad jag är .
Nu börjar jag att bli mänsika i gen för nu vet jag att Micha klarar sig och det är det bästa
Klart vi kommer ner.
Oj, oj, oj vad kort jag ska ta. Hehe.

Oh, vad skönt att höra. En mindre iller att oroa sig för i alla fall. Barra lilla Nala nu som oroar mig.
Audiatur et altera pars
Tänkte höra hur det går med Micha & valparna???
Drucilla verkar hon vara gravid eller luras hon bara.
Håller tummarna i alla fall för alla illrar inblandade.
/madde

Nee nu får Drucillas bebisar ta och titta ut. Behöver något att bli glad för igen lite positiv energi. Hoppas att micha är en bra mamma och att hon tar hand om sina bebisar =0)
// Malena

För två dagar sedan åkte vi in med Micha till blå stjärnan där hon fick göra kejsarsnitt. Hon fick 8 små vackra valpar som skrek och härjade.
Efter op när micha kom hem märkte vi att något var fel då hon inte kunde ge valparna någon mjölk. Vi åkte då in igen till blå stjärnan med Micha, och under tiden dog en av valparna.
Igår var Micha välldigt trött, kunde knappt gå på toan och inatt dog 5 valpar.
Under dagen dog en till och Micha mådde bara sämre.
Vid 18 tiden låg hon på golvet och kunde inte röra sig alls. Vi åkte akut in till blå stjärnan och fick göra det svåra valet.
Micha var så dålig att det inte fanns någon stor chanch för henne att överleva.
Så nu springer Micha i Nagiala med sina valpar och vi vet att hon inte lider mer.
Den sista valpen av Micha ligger nu med min mor och vi försöker göra allt vi kan för att den ska överleva men oddsen verkar vara emot oss.
Hon var en välldigt älskad iller som alltid kommer att finnas i våra hjärtan!
Vi vet att hon har det bättre där hon är nu och hon slipper att lida mer.
"and God saw her pain
he lifted his hands over her
and said
- now you will be free
and he gave her the wings
and she flew away
to play with the others
in the garden of eden."
Å era stackare!! Som jag lider med er!! Vet att det inte finns några ord ja kan säga som kan trösta er men jag lider verkligen med er!!
Vet inte vad jag ska säga men jag tänker massor på er!!! Många kramar från mig

Tyvärr så dog den sissta valpen i dag . Men våra minenn av Micha lever kvar i våra hjärtan
Usch vad sånt här är hemskt när det ska behöva hända.
Jag lider verkligen med er.
Många kramar från oss här hemma. Madde/chrille och illrarna.

Tänker på er alla!
Oh så hemskt! Lider med er, det gör så ont att förlora valpar, att dessutom förlora sin älskade hona är fruktansvärt.
Ni finns i våra tankar. Var rädda om er! Sänder även tankar till Micha och hennes valpar.
Ammi och Carola
I bestörtningen över vad som hänt Micha och valparna, glömde vi alldeles bort Drucilla. Hoppas allt är bra med henne!
Klappar till illrarna, kramar till er!
Ammi och Carola

Nej, vad hemskt. Jag kan inte med ord beskriva vad jag skulle vilja säga er egentligen.
Tusen kramar till er i denna svåra stund
Audiatur et altera pars

VI gråter med er,förstår er saknad.många tröstande kramar Monica och Nanna

Ja jusst ja, Drucilla. Hur är det med henne? Hoppas att det blir valpisar och att allt är bra med henne. Ni behöver något glädjande mitt i allt.
Till alla andra vill jag säga att jag tycker att detta inte är något man ska glömma. Kanske låter det hårt, men tänk på att varje gång du parar din hona så riskerar du hennes liv. Har du verkligen tänkt på det? Inser du hur stor sorg du kan bli stående med? Har du tänkt på allt som kan hända, vet du när det är dags att söka hjälp? Om inte, avla inte förns du vet!
Kanske låter hårt att skriva detta nu, men inget här är riktat mot klarsferrets utan mot alla de som tror att det är en barnlek att ta en kull på sina honor.
Audiatur et altera pars

Hemskt :(
Hoppas allting går bra med Drucilla.

#100 Tack Åsa jag kunde inte ha skrivit det bättre . Tänk oxå på att du bör ha minst 8000-10000 hemma inann du tänker på att din tös ska ha valpar . Vad jag menar är att det är inte alla djur sjukhus som ´gör en direkt reglering till AGRIA utan du tjälv måste betala allt först och sedan får du en del till baks.
Klarsferrets håller med exakt vad du skriver .
Det spelar ingen roll Micha var fick vara med om en massa tester både i Frankrike och i Sverige men ändå så hände det här .
Ingen kan klandras för detta som hände med Micha utan det var ödet som slog in .
Klarsferrets vill absolut inte vara elak på något sätt utan jag vill bara tala om hur illa det kan gå förra året fick vi 9 välskapta valpar med Drucilla . Men i år så har hon lurat oss reälat till och med vetrinären sa att hon var dräktig . Men det är hon inte hon var stor om magen o.s.v .
Klarsferrets vill tacka alla dom fina ord vi fått på våran svåra väg vi nu gått.
Men hoppas att alla andra iller honor inte får komplikationer. Och vi glädjs med er som fått o ev kommer att få små päls bollar.

Vill bara säga att våran hemsida är nu ute så den är inte nere längre. Kommer snart att läga om visa bilder

Vad trist att det inte gick som ni tänkt det här året.
Vad är adressen till er hemsida?
jag är lite fräck och svarar då när Klarsferrets inte är online.
Hoppas det är ok.
adressen till deras fina sida är

Ingen fara tottisgirl. Det är helt okej för oss.
Tack för att du svara .
hemsidan gjorde min dotter i januari så allt stämmer inte riktigt..Hon har inte orkat uppdatera den än men sitter nu i sitt rum och ska uppdatera till hemsidan och news. kommer även att skriva in lite fakta och det som hände med Micha..

Tack så mycket 
För våran del blir det ingen valp i år. Men det är inte hela världen.
Vi har ju redan 3 små underbara illrar här hemma. Sen har vi all tid i världen på oss att vänta. Så vi håller tummarna till nästa år.
Vad kul att sidan äntligen är öppen. Då måste jag gå in och titta direkt. 

R.I.P Micha är så glad att jag hann träffa denna underbara tjej 1 gång iaf. Tänker på er i denna svåra stund.
skriver som Madde att för min del blir det ingen valp i år men det är inte hela världen och hoppas på nya valpar nästa år! Så jag håller både fingrar och tår *kniper hårt* Många kramar Malena

klarsferrets, får jag lägga in eran hemsida under länkar på den här sidan?
Tänker på er!
Kram Åsa
Audiatur et altera pars

ja vist Åsa får du gärna lägga ut våran hemmsida vi bugar och tackar för detta.
Åsa en fråga undrar om inte vi kan ha en sida på våra små som har gått till Nagiala.
Klarsferrets tackar alla små underbara ord ni har skrivit till oss . Dom värmer otroligt mycket.

#111: Vad bra, då lägger jag till er där. (ni får gärna länka hit också om ni vill
)
Det där med en sida för de som lämnat oss är ingen dum idé. Om du nu tittar bland grupperna finns det en där som heter: Älskad och saknad, men aldrig glömda!
Där kan vi skriva om alla djur vi mist. Alla som fortsätter leva i våra hjärtan.
Sköt om er.
Kram Åsa
Audiatur et altera pars

o tack det ska vi värkligen göra