Uppfödare i/nära halland?
Hejsan, jag tänkte kolla om någon vet om någon uppfödare nära halland? Och ursäkta att jag skriver ännu ett inlägg men letar för fullt och känns bättre med lite respons.
Har tittat i uppfödarlistan men inte hittat något som är inom 30mil, om inte ens mer…
Jag skulle nämligen vilja träffa uppfödaren innan jag köper en Valp så det känns rätt för både mig och den.
Ut över det här är lite information om mig ifall en uppfödare skulle läsa detta.
Jag heter Jonny, fyller 22 i sommar.
Fast jobb som bilmekaniker, uppväxt ibland massa olika sorters djur,
Haft bland annat kaniner, hästar, hundar, katter, höns, får, getter, möss, hamstrar, ökenmöss, med mera.
Jag bor i en villa i Derome (ligger någon mil utanför Varberg i Halland),
Har inga andra djur för tillfället och blivit förälskad i illrar efter att jag träffat min systers iller.
Jag är hemma nästan jämt när jag inte jobbar, men min flickvän är hemma en hel del när jag jobbar.
Har redan Iller säkrat huset, dvs fixat så den inte kan komma in bakom väggar eller liknande eller skada sig.
Är du, eller vet om en uppfödare i närheten av halland eller ja runt om halland som har valpar eller ska få valpar så får du gärna höra av dig.
Mvh Jonny
#0 Jag finns med min uppfödning i Skövde, Västra Götaland. Vet inte hur långt du har till Skövde från där du bor. Du är jättevälkommen på besök hos oss.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
Gör ett besök hos Nettan om du kan det! Helt klart värt det till 100%! :)
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
Är ca 23 mil dit, men skickar ett pm iaf! :)
Andra uppfödare i närheten?

#23 mil är ju ingenting för att komma till en kanon uppfödare med härliga djur =)
Jag rodnar 😊
Jag och sambon åkte 24 mil ungefär för att få chansen att köpa en iller av Nettan, och de är inget vi ångrar, helt underbara valpar som känns väluppfostrade redan när man hämtar dom :)
Kan ju hälsa från krabaten att han har fullt upp med att stöka ner efter att matte precis städat :)
#6 Hrm, väluppfostrad?? Det är klart, han vet ju hur han ska hjälp dig att städa :-))
Jag åkte 60 mil föratt köpa päls^^ då åkte vi upp en gång och tingade valp och sedan en gång till då vi hämta hem honom=)
Skadar ju inte att iallafall söka efter någon närmre :P
Fått svar av en i Göteborg, så får hoppas det bli valpar där! :)
Vi åkte till härliga ön Gotland för att få den valpis vi ville ha 🙂
Jag har som längst åkt 60 mil för att hämta iller :)
Tycker du ska välja uppfödare inte resan, den i gbg kanske inte är lika bra som den längre bort? Ha kontakt med alla du hittar.
Hälsningar Malin
Gjorde en liten smestertripp när vi skulle hämta valp 60 mil bort. Då sov vi en natt i bilen, funkade fint :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Så enligt er är det inte smidigast att hitta såna som är nära o prata med dem o se fall det känns bra utan välja en hundra mil bort och bara börja prata med endast denna?
För det är precis så det låter i mina öron att ni abra nämner hur långt ni åkt :P
Jag vill ju inte behöva åka 60mil fram och tbx 2 ggr (först träffa uppfödaren, nästa gång hämta valpen) om jag skulle kunna hitta någon som t.ex är 20mil bort och jag trivs med den uppfödaren? :)
Behöver ju kolla runt lite och inte bara titta på dem nära elelr abra dem långt bort utan flera olika.
:)
bara*
Jag åkte 60 mil för att jag hittat en iller jag ville ha från en uppfödare jag gillar. Hade han funnits precis dörr i dörr hade ju det varit ett plus! Menar inte att du måste åka 100 mil för att köpa en iller om du hittat en som passar som är närmre, bara att det kan vara bra att se sig om lite för att man kan göra något kul av en längre tripp också :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#13 Ursäkta, men läs ordentligt är du snäll!
Hälsningar Malin
#13 Det vi menar (tror jag talar för alla) är att du ska kontakta flera och jämföra och inte bara tänka på avståndet.
Jag och min sambo tog med oss 4 illervalpar från Gotland till 3 andra illerköpare så att dom slapp åka till ön. Så det är mycket möjligt att uppfödaren har fler valpar som ska åt ditt håll och då blir det varken trassligt eller dyrt med att få hem valpen. 🙂
Lycka till hoppas snart att du blir en lycklig illerägare 🙂

#15 Är det mig du syftar på? Isåfall så värmer det gott i hjärtat att läsa 🌺
Jag åkte från Timrå (västernorrland) ner till skåne för att jag verkligen ville köpa en pastell hona som i sommar blir 6 år och jag har aldrig ångrat den långa, tröttsamma men roliga resan av så lång förväntan :)
Om du har möjlighet så hälsa på den du fått kontakt med i Göteborg men även hos Nettan så du får en bredare syn och kan känna av vem du klickar med.
Lycka till i valp letandet, hoppas du hittar den rätta illern för dig :)
#18 ja :D Marcello kan ingen människa på jorden ångra :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

#19 Tack vad gullig du är, man får alltid ett så härligt lyckorus av att höra att valpköpare är så nöjda med valparna från mig :)