Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 644 ggr
Luminor
0

sova..

vart tycker illrar mäst om att sova någon stans

Luminor
0

Min iller tycker om att sova på mattan eller gröna huset

elinn
0

Innan vi åkte till träffen i helgen har Triss vaffoplats varit i vår säng  (hon har sovit med oss eftersom hon och Elvis inte gick ihop) medan Elvis och Chiquita har sovit i stora reseburen som står uppställd i vardagsrummet.

Men sedan vi kom hem i söndags har alla sovit tillsammans i buren Skrattande

Elvis har på något sätt börjat vända den snälla sidan till och har förmodligen kommit på att Triss är kompis och inte fiende…

Luminor
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

SÅ här ser illranas sov stelen ut

-eM-
0

Malolo tycker om att sova i sin lurviga hängmatta som jag sytt åt henne.

Faxlin
0

Oh, den såg riktigt mysig ut. Förstår att hon vill sova där. Kola då? Har hon fått något favorit ställe än?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

-eM-
0

Nej! Det här är gamla bilder så i den har Kola inte fått sova. Jag har den undanstoppad, tänkte ta fram den nu igen när vi ska flytta. Men Kola brukar sova i dom olika hängmattorna som finns. Inget favvo ställe.

Luminor
0

ha ha vad sött.

fina mejl

tessa
0

#7: Vad gulligt!! Kommer ihåg när jag hade katt och marsvin i liten barnvagn som liten… mys! Skrattande

ferretgirl
0

Denna hängmattan som jag köpte av Anette i Skövde 02 är Labans älsklingssovplats, den sover han oftast alltid i. Ibland händer det att han sover tillsammans med 4-5 andra i en stor hängmatta som jag själv har sytt. Men för det mesta så vill han sova själv, och då sover han i denna hängmattan, det har hänt att dom ibland tränger in sig 3 man i den, och då ser det inte klokt ut. Då ligger Laban ungefär som han ligget på fotot, sen ligger t.ex Sheere Kahn med rumpan på burgolvet, och huvudet och framkroppen inne i hängmattan. Lina med sitt huvud på burgolvet medan resten av kroppen är inne i hängmattan. Så kan dom sova en hel natt, det ser såååå obekvämt ut, så jag begriper inte hur dom kan sova så. Men ju fler man är, ju mysigare är det tycks vara illern måtto.

Trollet

Faxlin
0

Oh, så gulligt.

Audiatur et altera pars

ferretgirl
0

Vist är han gullig min lille älsklingspåg.

Trollet

Faxlin
0

Japp, han är så söt sååå.

Audiatur et altera pars

tessa
0

kort och gott - där jag lägger Julius, där sover han! =) Just nu betyder det att han ligger på täcket i mitt knä, framför datorn.

hans fjamsiga mamma vart lite orolig över att hennes jullebulle ska få skadlig strålning när han befinner sig så nära dator och skärm men hey, livet är för kort för sådana dumheter! Fler dör nog av brist på kärlek, än strålning från hemelektronik.. =) och ja, jag ÄR verkligen störtlöjlig! *fniss*

På tal om sovplatser förresten - när Julius inte sover med oss i vår 180 cm breda säng, så ligger han oftast i den hemmasydda hängmattan som jag enkelt fäst med en krok i varje hörn, under nattduksbordet - ser ut att vara väldigt mysigt och tryggt att ligga (hänga) där under.. =)

Mvh Tessan

Faxlin
0

Vad mysigt det låter Tessan. Han har det super din Julle bulle som fick komma till dig.

Audiatur et altera pars

tessa
0

naaaw tack Åsa för de snälla orden.. bara att hoppas att Julius själv håller med, - men han ser inte alltför missbelåten ut, tycker jag.. hihi.

-eM-
0

Nu sover Kola och Malolo endast i buren under ett gäng handdukar. Tydligen varmt och skönt. Har dessutom buren precis vid en dörr som går ut (används ej) så det är svalt och frisk luft där. Kola har också sovit bakom DVDn några gånger. Men annars så endast i buren, har inga andra ställen åt dom just nu iom att vi bara bor hemma i flickrummet och det är ganska litet.

Luminor
0

vilka söta sov stälen

tack alla såm har skrivit

SANDRA*
0

Mina illrar ligger faktiskt mycket framme t ex i fåtöljen, men sover gärna i en byrålåda med massa filtar å grejjer, det beror nog lite på humör…..Skrattande

Faxlin
0

Ohhh, vad mysigt det såg ut Sandra. Vad heter dina pälsar då?

Audiatur et altera pars

Madde
0

Just nu sover våra illrar på en gammal morgonrock som dem har fått ärva av Chrille. Den är mellan soffan och fåtöljen så dem får nästan som ett tak över huvudet.

Annars sover dem oxå myckte i Tv-skåpet. Som jag tillfälligt spikat ihop. Skrattande

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

sarae
0

här spelar det ingen roll hur många mysiga sov platser jag fixar…Buffy sover hursomhelst i min garderob…på 4 e hyllan! det e ganska högt, men inga problem om man e en envis mini iller utan koll på tyngd lagen å allt vad den innebär. mys pys tycker hon. Mindere kul för mig….eftersom den lata ungen inte "orkar" lämna garderoben får att gå på lådan….Det börjar bli riktigt pinsamt när folk påpekar att det hänger en illerbajs från tröjjan, eller att jag har en "gul fläck" på kragen….suck… (måste väl tillägga i mitt eget försvar; jag är EXTREMT morgontrött och har riktigt taskig koll på mig själv innan lunch ;) )  så nu har jag införskaffat en STOR rulle tejp…Flört

DG
0

Jag har filtar över hela golvet, en stor kudde, en "hus" med en kudde i och transportbur med en filt och hängmatta.
Mest sovcr dom faktiskt på stora kudden :)

Luminor
0

gud vilka mysiga stelen

ferretgirl
0

Mina har ett par 3 sovplatser som dom gärna uppsöker, det är dels under mitt nattduksbord där det numera ligger en filt. Det andra stället är bakom soffan, har en hörnsoffa, så där är bra med plats precis i hörnet. Sista stället är en barnvagnsinsatts med en fäll i fuskpäls i, denna älskar dom att sova i. Kan ibland hitta så många som 5 illrar i fällen.

Trollet. 

PS: Illern som tittar in i kameran är Lillaman, albinon är Lina och illern vid sidan av henne är hennes bror Laban, men kolla in uppnäsan på Lina.

DS:

Faxlin
0

haha, den var mysig. Hur kan man sova med nosen på det sättet? Måste man nog vara iller för att greja. hihi

Audiatur et altera pars

Madde
0

Just nu sover dem i ett tält som jag har köpt på Ikea. Eller rättare sagt en bondgård. Kostar 139kr och så får du med en massa djur till tältet. Skrattande

Faxlin
0

Det där kollade jag efter sist jag var på IKEA, för att jag hade sett det gången innan, men inte hade råd. Så när jag skulle köpa det var det slut. Snacka om snopet.

Audiatur et altera pars

Madde
0

Finns det inte på andra ställen, i andra städer? Jag kan kolla på ikea näsat gång jag är där. Nån gång måste vi ju ses. Ev till sommaren om inte till viskafors träffen. Skrattande

Faxlin
0

Jag vet inte, det borde det ju göra. Du får gärna kolla efter ett tält åt mig om du vill. Skulle så gärna vilja ha ett sådant till pälsarna mina. Tror den skulle vara lagon i kaninburen på utställningar.

Audiatur et altera pars

Madde
0

Ja tältet är inte stort. Mindre än det andra tältet som påminner om en gris. Skrattande

Faxlin
0

Ja, det är ju det som gör det så perfekt. För de behöver ju ett lite privat ställe i den buren också liksom.

Audiatur et altera pars