kopplekaos!
tänkte idag att jag skulle testa att gå med alla fem samtidigt… brukar gå tre och tre och har desutom köpt tandemkoppel och övat med. så idag var stora testet. gick jättebra ett tag. hade tre koppel, två med två på varje och en ensam. gick bra i ca hundra meter tills alla sulle nosa på samma sak och jag inte fick undan dem… kaos! fem illrar fast i en och samma knut. som tur är ville alla hem då så alla sprang åt samma håll. puh, det var en pärs. ska testa att ha alla fem på samma koppel nästa gång, då kan de inte trassal lika mycket, hoppas jag.

Snälla, säg till när du hittar nån bra metod. Då vill jag veta!!!

haha, som sagt, tre fungerar hur bra som helst, men inte fem då det är mörkt :) skaöva efetr min semester

Hur lyckas du med tre tom … TVå bruka gå bra men tre damer i koppel… O nu måste jag gå med alla tre samtidigt annars bli nån utanför…

Tre koppel och tre välpromenerade illrar… flyttar runt kopplena i händerna hela tiden så de inte trasslar ihop sig. Sen på vägen hem brukar jag hålla alla trådar i handen eftersom de alla springer fort då.

Tycker det är jobbigt med 3 åt gången :)
3 illrar som drar åt 4 håll :)
Carpe Diem

Jag tycker de känns som att hoppa twist och mina flickor älskar att tjorva in sig i varandra :0( men men…
jag går ofta med mina 3 illrar samtidigt. först var det svårt med 2 och när de blev 3 var det omöjligt. men man vänjer sig och illrarna blir lite mer samkörda… dessutom har jag 3 flexikoppel.. lite jobbigt att jonglera med men det funkar ganska bra ändå! :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
hehehe illrar och koppel, det är verkligen inte lätt =))
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Räcker med två som går 5m på varsin (fullt utdragna flexikoppel) sida av grusvägen när det kommer en bil

Puttar till Grodan
haha… tack, rikki!
nä, en iller åt gången verkar lättare - och så en hund som draghjälp, funkar alltid!
Här kommer vi inte speciellt långt alls. Ung 20 meter är nog det längsta hitentills för oss, så jag kan inte riktigt förstå hur ni kan promenera alls. Men era ska kanske inte åla runt i evigheter :)

Jag förstår att fem illrar var jobbigt. Själv brukar jag gå med fyra illrar, det är inga större problem. Men då har jag två koppel bara och två tandemlänkar.
Men som sagt var, ibland önskar man att man hade fler händer .-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
haha, skulle aldrig ge mig på det. :P
Har provat att gå med 6 illrar. Oftast blir det 4 illrar på samma gång.
Jag har hittat en teknik som funkar med Hobbe och Smulan i alla fall. Jag låser kopplen på ca 1,5 m och håller båda handtagen i samma hand. Sedan kan jag variera hur långt ifrån varandra de får vara genom att höja och sänka armen. Med den andra handen kan jag hålla ihop dem ännu mer om det behövs. Eller dra i något koppel om de är på väg att trassla in sig i något.
skulle aldirg palla ;)

jag har köpt "jojjosar" det e som en liten flexi som jag sätter mellan kopplet och selen, då reglerar dem det nästan helt själva! sen kan man sätta en i jojjon och en i kopplet, funkar jättebra! jag har 3 st som jag konkar omkring med, det blir lillen i ena handen och de koppelvana med jojjon i den andra handen :)