Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 1289 ggr
Alexandra83
2013-03-13 22:08
0

Omplacering

hej allihopa. Jag är ledsen att behöva skriva detta inlägg men jag har inget val som det ser ut nu. Min älskade Jimmy som fyller tre år nu i maj måste omplaceras. jag har hamnat i en knipa.jag har flyttad från Malmö till Stockholm pga jobb här och Jimmy följde med. Jag och min man har haft illern med oss trots att vi har flyttat två gånger på ett år. Svårt att hitta fast boende i Stockholm. Detta till trots så har illern anpassad sig väl. Problemet är att jag och min man har separerat för ett par månader tillbaka och ska flytta isär inom en månad…. Tanken var att min ex skulle behålla Jimmy då jag jobbar 9 Tim varje dag och har 2timmar pendel avstånd till jobbet. Han går i skolan på halvtid och skulle kunna ha tiden. Men nu vill min man inte länge ha honom. Han tycker det blir för jobbigt att ta hand om honom eftersom han flyttar som inneboende hos en annat familj. Detta är ingenting jag önskar göra och jag hoppades in i det sista att jag skulle kunna behålla honom, men jag måste lämna detta lägenhet vi bor i för tillfället den första maj och då flyttar jag inneboende med en en annan tjej och kan inte ta illern med mig då hon har en liten dotter på tio månader. Jag undrar hur man kan gå till väga med en omplacering eller om det finns någon förening man kan lämna illern hos. Lite kort om Jimmy. Han är en vildfärgat hane på snart tre år. Jättebusig och mysig iller som aldrig har bitit oss eller varit aggresiv, inte ens mot främlingar. Han är ganska rumsren med tanke på alla flytt sköter han sig bra för det mesta. Han äter mest rå kycklig( kyckling vingar och kyckling lever är bland favoriterna) men även köttfärs och torkad kött. Han har även en skål med torr foder alltid framme ifall han vill äta under dagen. Han har haft superloin chip som har slutat fungera nyligen så han är i brunst nu men vi tänker lägga in en ny denna månaden. Han är även försäkrad hos agria dock är han inte chipmärkt. Hoppas jag fick med allt men ni är välkomna att fråga om ni undrar över något. Jag vill så klart inte ha några pengar för honom. Bara att hitta en annan familj där han kan leva i fortsättningen. Hör av er om ni har några tips på hur jag ska hitta en ny hem. Jag vänder mig till denna sida då jag vet att här finns den största iller älskande mäniskor samlingen på nätet. Tack på förhand Hälsningar Alexandra.

JossanH
2013-03-13 22:40
1

Det bästa är nog bara att lämna kontaktuppgifter så att intresserade kan höra av sig till er. Lycka till!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Rebellkatten
2013-03-13 23:04
0

Alexandra83, du har pm ^_^

Grodan
2013-03-14 00:25
0

Jag har också skickat pm! 😃

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Alexandra83
2013-03-16 18:50
3

Nu har vi hittat ett bra hem åt vårt Jimmy så det känns bra:-) Tråden kan då stängas.

Inlägget är låst för nya kommentarer