Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 1618 ggr
Faxlin
0

Iller.ifokus HC träff

Nu är det bestämt. Den 21 juli blir det dax för iller.ifokus andra träff i High Chapparal.
Mer information om var och exakt tid blir lite längre fram.
Har lite små grejer att fixa med innan allt är förberett med sponsorer och sådan.
Men mer info dyker upp. Ville bara förbereda er så ni kan börja planera in om ni vill komma. ;-)

Mvh ÅsaF Sajtvärd för iller.ifokus

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sofie
0

Åhh vad kul. Vilken tur att det inte va helgen innan för då hade vi vart på Gotland och inte kunnat komma. Och vi vill ju inte missa det här :)

babsan
0

åhh, hade så gärna velat komma, men det är för långt hemifrån o skulle aldrig få :(

HannaM
0

mäh.. 21 juli gifter vi oss ju, då kan det ju itne vara, det har vi ju inte tid med.. dumt!

holtz
0

Wohoo!!! 21 juli kan troligtivs funka alldeles ypperligt utmärkt bra!!!!!!

[Falo]
0

vart ligger High Chapparal då?

TottsiGirl
0

High Chaparall kika gärna in denna länken så hittar du nog alla svar :)

VI var där förra året och det var trevligt synd bara att det började ösregna.. men det gick ju bra det med!

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

[jenkass]
0

åå det hade vart jättekul! kommer jättegärna om jag inte jobbar då! =)

Madde
0

Ja High Chaprall där var vi förra året. =) Det är ju sån tur att man går in gratis där. =)

Även om träffen är utanför. =))

Undrar om ni hamnar brevid det där stora tältet??? För förra gången så började det ju ösregna. Hehehe

Får se om jag har råd och komma ner eller inte. Hade varit kul. Eller så kombinerar jag det kanske med träffen hos min kompis då vi skulle ut till Sigges Loge =)))

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

[jenkass]
0

#8 hahah ja på sigges kan det va rätt mkt ös ;)

Madde
0

Yes det kan ju det. Det var några år sen jag var där. Så dit måste man ju och vända när man är där nere. =) bodde som sagt i gnosjö förut.

Sara
0

# 8 Varför går du in gratis? *nyfiken*

Sara

Madde
0

För att jag har bott där och när man har patientbrickan därifrån så kommer man in gratis.

Sara
0

Tufft!

Sara

knas
0

#3 Grattis i förskott då da till giftemålet ;-)

Faxlin
0

Madde vi kommer ställa oss på samma ställe i år. Så det blir vid stora tältet. Men i år hoppas vi på en träff utan regn i alla fall. ;-)

Audiatur et altera pars

Madde
0

ja du regnet var ju inte helt välkomment, men vi hade ju inte mindre skoj för det =) hihi

Faxlin
0

Nej det hade vi inte. men du förstår vad skoj vi får utan regnet. ;-)
I årblir det lite mer saker i alla fall. Lite tipsrundor för ägarna och något litet i tävlingsväg åt illrarna.
Sedan blir det prisutdelningar. Och kanske en liten lotteri ring med. Allt beror på hur mycket sponsorer vi får ihop. Men ett par tävlingar blir det garanterat.

Audiatur et altera pars

Madde
0

en bra vägbeskrivning. =)) för vi fick ju åka runt och leta efter folk förra gången =)))

Så att de hittar dit och inte in på campingen som de for runt förut =)

holtz
0

Lite illrar fastspända vid stolpar längs vägen kanske? Räcka ut tungan (ironiiii:)

Madde
0

Hmm ja då kanske folk hittar, eller kanske några plancher?? vad vet jag =)))

Faxlin
0

Ja någon skylt och pil med vart de ska svänga in till just träffen kanske vore smart. Ska försöka tänka på att fixa detta.

Audiatur et altera pars

Madde
0

mmm det skulle nog hjälpa lite =))))

TanjaS
0

Åh vad kul då kanske vi kommer :0)

Faxlin
0

Om det är någon av de butiker som har representatner här som vill komma och ha försäljning på plats får man höra av sig till mig om detta.

iller.ifokus kommer ha försäljning av böckerna i alla fall. Sedan kommer jag ha med mina glasgrejer dit. Och e del annat smått och gott ,-)

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Smeagol
0

ÄÄÄÄÄÄNTLIGEN får man veta datum=) Ja ha får för gud skull hoppas att jag är ledug då?? Men annars så kan man kanske fixsa de på nå vis. ååå…jag ska då verkligen åka till HC i år men hoppas att man kan åka då när det är illerträff bara=)

Faxlin
0

#25: Vore skojigt om du också dök upp. Om du inte kan komma då så är jag där ca en vecka före och en vecka efter också :-)

Men roligast om du kan komma på träffen i alla fall.

Audiatur et altera pars

Smeagol
0

#26 oki. jag får snart schemat tror ja eller hoppas jag haha. men men de ska nog lösa sig men de krävs ganska mycket med planerring oxså. nu har man ju inte bara en buse längre utan 2.

JerryLee
0

Jippi!

Kul, vad vi har väntat. Det var trevligt förra gången. Denna gången tar vi med Pucco med en gång!!!

Smex
0

hmmmm… man kanske också kan fixa sig dit. =) Det skulle vara kul att ta sig dit för att jag älskar HC hur som helst =)

Marina
0

Oooh kanske man kan komma en sväng. Har bekanta i Nässjö så man kan ju passa på att hälsa på dem då =) Är ju nära!

Faxlin
0

#31: Tycker jag verkligen du ska. ;-)

Audiatur et altera pars

bubbelbubbel
0

ÅH ! då kommer hela illervärlden till mina trakter ! :D göttans ! :D

Faxlin
0

#33: Japp nästan i alla fall. Och i år bara måste vi träffas. :-)
Ps. Grattis :-)

Audiatur et altera pars

ferretgirl
0

Ska försöka komma upp i år till den träffen. Förra året så pajade bilen, och vi hade ingen vi kunde låna då alla var på semester. Ska hör med Peter min som och han tjej Vicki om dom följer med upp dom med. Det är ett tag sedan vi var där själv, Peter var då ca 4 år och skit rädd vid tågrånet och för indianerna.Skrattande

Theres
0

Jag körde förbi HC idag, blä, det var långt =/ :P

golf.ifokus.se

Madde
0

#36: Vad är långt??? Hur långt har du till High Chaprall??

Theres
0

Vet inte hur långt jag har dit, men var i Isaberg igår på golftävling och då kör man förbi High Chaparall, och det var låååångt :P Typ bara 2 timmar med bil, men iallafall ;)

golf.ifokus.se

Theres
0

Är ni bara utanför HC eller tar ni med illrarna in och klär ut dem till cowboys? ;)

golf.ifokus.se

Madde
0

Ah på isaberg. Själv har jag jobbat på Isabergs Resturang förut. =)) De har ju en rätt ok golfbana där .=)

Sist var vi bara utanför. Men de andra vet jag inte om de tog med illrarna in. Kan bli för jobbigt för de små.

Theres
0

Ja, men golfbanan går ju upp och ner och upp och ner så man blir trött efter första hålet och vill hem och sova sen :P

Hmm, jag ska nog till HC-träffen, men isf vill jag självklart gå in och leka cowboy ett tag :D Tror nog Melwin skulle tycka det var kul, han gillar att kolla på saker :P Epona vet jag inte… Annars kanske man kan lämna dem på träffen ett tag, anförto dem åt nån annan, och gå in själv :P

golf.ifokus.se

bubbelbubbel
0

åsa! det är klart vi ska, jag ska ju gosa med dina pälsar :)

Faxlin
0

Jag är ju där i fjorton dagar så mina illrar är med mig i perken med jämna mellanrum. Har en korg under vagnen där de klättrar upp och lägger sig när de inte orker/vill gå längre.

Dock klär jag inte ut dem som cowboysar. ;-)

#42: Super skojigt :-)

Audiatur et altera pars

Theres
0

Vore kul om alla klädde ut sina illrar som cowboys under träffen och sen gick in på HC tillsammans ;)

golf.ifokus.se

Faxlin
0

#44: Tror många tycler det blir för dyrt att gå in i parken. Tyvärr, det är faktiskt mysigt där. Men risken är stor att man inte kommer så mycket längre än till ingången sedan blir vi stoppade av alla människor.
Jag kan säga att det tar lååång tid för oss att ta oss mellan de olika ställena inne i parken då det är mycket folk där. Även fast vi är där så länge så komemr det nya hela tiden. Brukar försöka gå med mina på deras promenader genom campingen flera gånger per dag. På det sättet hinner många fråga av sig där och vi får lite lättare inne i parken sedan :-)

Audiatur et altera pars

TanjaS
0

Bor ju så nära och pratatade med min särbo om detta igår… men att klä ut mina illrar nej NI DE VÄGRAR DE! De är bestämda damer så!..

skitminken
0

tänkte bara fråga hur det funkar med såna här träffar, har aldrig varit på någon.. Kostar det nåt? ska man klä upp illrarna? Finns det några speciela krav? Är träffen inne på HC?

sarae
0

Träffen är kostnadsfri, och den hålls utanför själva HC. Och nej, man ska/behöver inte klä upp illrarna ;) Kravet e att illrarna ska vara skabbfria

skitminken
0

okej.. då är det ju inga problem då ju.. är det utanför entren där då?

Faxlin
0

Träffen blir lite halvt utanför själva campingen. Inte själva parken alltså.

När man är på väg at svänga in till campingen ser man ett stort hus där det står resteurang Vildhästen. På sidan om det huset är det vi är. Man ser även ett stort cirkustälts tak där. Så det går inte att missa. Ja, om de nu har tältet kvar i år :-) Har ju inte varit där än så jag vet.

Audiatur et altera pars

TanjaS
0

Tack Åsa att man slipper klä upp illrarna mina illrar tackar o bugar i sömnen…

Faxlin
0

#51: haha, det gör mina med. det enda mina har i utstyrsel är sele och koppel ;-)

Audiatur et altera pars

JerryLee
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade karta på nätet…

Ritade en stor röd stjärna där träffen är!

Hoppas den hjälper….:)

Theres
0

Har de kvar vattenrutschbanan inne på HC?

golf.ifokus.se

JerryLee
0

Har inte hunnit dit än i år…. Men den fanns ju där förra året!

Theres
0

Jag var där för herrans massa år sedan, tror inte det ens sputade nåt vatten ur den då, men vi åkte iallafall, det kändes som om den skulle falla sönder för den skakade så mycket när man åkte i den :P Sen låg det massa tidningspapper på botten i poolen… var den finare förra året?

golf.ifokus.se

Faxlin
0

JerryLee du är en klippa. Kan inte vara bättre visat än så där.

Audiatur et altera pars

Robinsnel
0

#53 haha, kommunistträff på high chaparall :P (röda stjärnan)

Faxlin
0

#58: hmm, vad knäpp du är. Vi skulle satt dit en iller kanske :-)

Audiatur et altera pars

JerryLee
0

:o … oj inte min tanke, precis….

Rött är sött, som en iller…..ler…..

Faxlin
0

Nu har jag lite uppdateringar. Tyvärr har de inte cirkustältstaket rest i år. Så vi får alla hoppas på finväder.
Dock så har jag kontakt med dem och de gör vad de kan för att trolla fram något behändigt åt oss. Antigen ett partytält eller något ställe att vara på om ovädret sätter in.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Uppdatering igen:

Jag har glädjen att meddela er att Anders kommer med Amhs illertorg till träffen.
Så ladda plånboken och glöm inte att beställa i förväg om det är något särskilt ni vill att han tar med sig.

http://www.amhs-illertorg.se/

Audiatur et altera pars

elmo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ska man anmäla sig om man ska komma på träffen?

Faxlin
0

Nej man behöver inte anmäla sig i förväg. Bara dyk upp med ett glatt humör så fixar vi resten. ;-)
Har lite skojiga saker i bakfickan till träffen så jag hoppas att alla kommer tycka det blir roligt i alla fall. ;-)
Vi bjuder på kaffe och saft och lite fika bröd till de som vill i år. Det kostar inget för er deltagare, men kanske kan ni lägga en slant i iFokus burken som tack om man vill det. ;-)
Kommer ha en burk där så man kan ge ett biddrag som jag kommer använda till inköp av priser till tävlingar här inne. Har tänkt mig att hösten ska vi få ett riktigt ryck med mycket nytt på sajten åt er.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Uppdaterar ännu en gång;

Behöver man hjälp att hitta eller har andra frågor. Så bara ring mig på:
076-2669002

Audiatur et altera pars

TanjaS
0

Kanon asså längta som 17 och hoppas jag kan komma med mina små rackare :0)

Faxlin
0

#66: Hoppas att du kan komma. Vore roligt att få träffa dig irl.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Puttar upp denna så att de som vill beställa från Amhs bland annat i förväg kommer ihåg det.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Nu närmar vi oss avfärden till HC. Känns roligt att snart få se er igen. ;-)

Audiatur et altera pars

TanjaS
0

Vi är två tjejer från illerklubben på Lunarstorm som mycket troligtvis kommer att vara där :0)

Norrskenets
0

#70 har också lunar hehe

Kan nog inte komma, såå långt=/

Faxlin
0

#70: Skojigt. Då blir ni kanske lite kändisar då när tidningen kommer ;-)

Audiatur et altera pars

kitty
0

Jag skulle hemskt gärna komma men "tyvärr" är jag på semester.. fasiken, jag som hade velat träffa massa folk. Tur att killen har lovat att följa med på illerträffar..

sezierra
0

Har jag jätte tur så kanske, kanske jag kan komma *håller tummarna*

Faxlin
0

Ohh, jag håller tummarna. Vore jätteroligt om du kunde komma.

Audiatur et altera pars

sezierra
0

och kommer jag så kommer nog Nova… om hon nu har bestämt sig för att vara lite snäll ^^

Faxlin
0

Annars har du bra chans att låta Nova träffa flera illervana som det inte gör något att hon biter. Men hon får chans att se att fler inte tillåter bitande ;-)

Audiatur et altera pars

sezierra
0

jo… Fast idag var jag tydligen extremt elak när jag fräste åt henne, för hon bet mig som hårt som *** i näsvingen idag (2 ggr) hade det varit lite hårdare hade jag jag fått en gratis piercing. Har till och med ett mycket osnygt märke efter hennes märkning. Men nu vet jag vad hon tycker om att jag fräser åt henne. ^^

Faxlin
0

haha, japp så har hon fostrat sin matte lite till.

Audiatur et altera pars

sezierra
0

Definitivt… hon är inte dum inte. När jag fräste åt henne så kollade hon bara på mig som om jag var helt dum i huvudet, jag ska ju inte låta så! Men hon slutade bitas och det är alltid något, fast sen total dissade hon mig resten av kvällen… jobbiga skitunge! :)

Kan man beställa saker från amhs och de tar det till träffen, kostar det något att få grejerna dit körda? skulle kännas bra att veta till 100 om man kan ta sig dit.

Faxlin
0

Ja du kan beställa i förväg från Amhs så tar det med sig sakerna dit. Och de tar inget extra. Så det är bra sätt att köpa på sig och slippa framkt och sådant. Man betalar liksom bara för varorna då. ;-)

Om du inte kan ta dig med bil så åk tåg och jag fixar att du blir hämtad i värnamo.

De som vill ha hjälp med hämtning och sådant eller har andra frågor så ring på min mobil.
076-2669002.

Audiatur et altera pars

sezierra
0

Det skulle då vara super om både jag och Nova kan komma, har sett fram emot att få se några fler illrar i mitt liv…och träffa folk som faktiskt dela min förtjusning till de där små odjuren :)

Jag kan ju se om jag på något sätt skulle lyckas ta mig dit med bil men nu lutar det mer åt att jag får ta mig dit på egen hand.

skrollan
0

kommer amhs ? :)

Nea
0

Vilken tid börjar träffen? Har kollat igenom inläggen men såg ingen tid.

TottsiGirl
0

#83 Amhs kommer :)

Så ta stora plånboken med er :)
Ska ni ha mycket saker kan ni förberställa hos Amhs så är ni säkra på att ni får det ni vill ha, Vet inte hur mycket saker hon får plats med i bilen.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Faxlin
0

Nea jag har sammanställt all information i en artikel istället. Så gå in och läs där.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

skrollan
0

bra artikel :)

Nea
0

#86 Tack Åsa.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.