Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 552 ggr
Sara
0

Bus kommer att få problem!

Bus är ju min 13 veckors valp. Å han kommer att bli rätt maffig i höst innan jag kastrerar honom som hanar brukar bli.

Nu till kommande problem. Bus bara ääääälskar att springa i rören jag har här hemma och han kommer in i dem nu men det kommer han inte att göra om några 100 gram. Problemet är att jag hittar inga bredare rör!!!!

Vill inte lägga flera hundringar på genomskinliga illerrör eftersom han gnager på plast och lär perforera dem snabbt som sjutton.

Nån som vet hårda bra rör som är bredare än 9 cm i diameter?

Sara

Guteillern
0

#0 Byggmarknaderna har rör med större diameter. Ett annat alt. är att hålla utkik, när dom lägger ner kablar i backen. Det brukar gå att få "restbitar" av plaströr, ibland rätt långa sådana.

NoraDede
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här kommer bilder på pappan som du ville ha sara.

NoraDede
0

ett litet nyfiket huve sticker fram och skrämmer mig hehe

NoraDede
0

stora pappa atlas, så stilig så=)

NoraDede
0

det är tyvärr bara dom där tre jag har

alda
0

Köp torktumlarslang (finns i butiker som säljer tvättmaskiner/torktumlare). Den finns i olika diametrar från 10 cm till 16 cm. De är visserligen inte genomskinliga men de är mjuka/böjbara.

Tror de kostar 60-70 kr/meter.

http://www.fresh.se/index.php?show=86078_SWE&&page_anchor=http://www.fresh.se/p86078/p86078_swe.php

JossanH
0

stackars pappa athlaz o bo i den buren… :(

köp papprör i byggvaruhusen. dom kan du få med rejäl diameter o kostar bara ca 40.-/st… det är såna rör man använder när man ska gjuta saker..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sara
0

Tack Nora_Dede!

# 0 Här i stan har de bara 9 cm och mindre. Fundersam

# 6 Ska kolla upp det! Finns tom en sån affär nästan granne med mig.

Sara

NoraDede
0

Haha du skriver att din kille är stor. Min miilo som oxå har atlas som pappa blir tolv veckor imorgon och väger ca 925g och han har väldiga problem med iller motorvägen=) kolla på bilden i min tråd  Miilo träffar flickorna=)

NoraDede
0

OJJ shit pomfrites vägde miilo nu och han väger exakt 1kg så han har gått upp 75g på en vecka =)

Norrskenets
0

De va inte lite de inte hehe

sezierra
0

sånna som är för avlopp.. de är typ 15 cm (mörkgråa) eller nått och i hårdplast, men kostar lite å andra sidan. Men det finns många delar så det går nog att göra en trevlig liten laborint med dem.

UlrikaD
0

Det finns gråa, lite silvriga rör på Hornbach. De är som de vita dragspelsrören men mycket större diameter. Och om ingen hade sprungit och gömt både mitt måttband och min tumstock så hade jag kunnat säga hur breda mina är. Men både Erik och Oliver får lätt plats i dem iallafall. Pyret får också plats samtidigt, så de är ganska breda.

skrollan
0

Stqarckara athlaz =(

Stora pojkar då, väntar bara på groggie :)