Trix?
Har ni lärt era illrar några trix? Kommer dom när man ropar deras namn, sitter på kommando, rulla runt? etc etc
Berätta! 
hmmm.. trix å trix vet jag inte om det e..men mina lystrar till "ner" om de är uppe på nått de inte får…hoppar ner (nästan) direkt, sen lysnar de på "runt" när vi är ute och går och de kommer på fel sida tex en lyktstolpe eller nått….sen lyssnar stitch på "tass"…när han får kopplet under nån tass, så e det bara att säga "tass" då lyfter han på tassen ;)

båda våra kan dom vanliga sitta på axeln och i luvan.. men lilla mio kom till oss och vi upptäckte att han ställde sig på bakbena om man knäppte med fingrarna
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

jag har lärt Pegasus att tigga så bra att han för det första alltid kommer när man öppnar byrålådan med godis och för det andra har blivit så bra på att tigga så vi måste stänga in honom när vi äter vid TVn (vill säga alltid..). han har till och med lärt sig att häva sig upp med armkraft för att komma åt det som står på bordet- och det kan vi tacka den rökta skinkan för- värd att döda för!
Annars har jag faktiskt lärt pegasus att rulla runt- så det kan han. och triton kommer när man skakar med b-vitaminsburken. egentligen är det väl bara rulla-runtet som kan kallas för trix..
Sajtvärd på Iller.ifokus
Mina kan klockan! Varje fall Trazan och Oscar för när klockan börjar närma sig 21 så går de ut i köket och väntar på godis (medicingömma).
Sara
#6 haha kan se det framför mig sitta där å vänta

Indra kan rulla runt och springa genom ett rör på kommando. Snart kan hon nog gå slalom mellan flaskor också. Lite agilityträning här hemma :)

Busan kan rulla runt. Hon börjar kunna det lite för bra nu bara… Om man tex står och lagar mat så kommer hon springandes. Och så tittar hon lite på en och sedan rullar hon runt. Sedan tittar hon på en igen med tiggande blick, och man kan verkligen se vad hon tänker: "Kom igen nu morsan, jag rullade ju, såg du inte? Ge mig något gott nu!" Får hon inget då, så rullar hon både en och två gånger till. Sedan kan man ju bara inte motstå att ge henne något. Bortskämda unge… 

#8 jag ställde upp lite flaskor för ett tag sedan och lockade med en godisbit, Melwin gick slalom utan att välta en enda flaska!
golf.ifokus.se

Min Alba kommer när jag ropar "Albaaaa" eller "ååååå såååå duuuuktig". Sen kan båda illrarna hissen (tar ett grepp runt handleden och åker hiss upp i famnen/upp i soffan. Alba kan även gå fot när hon går lös utomhus (kan vara för att hon är räddare då och tyr sig mer till en). Sen är Alba duktig på att få klorna klippta och på att duscha.

Jaa, trix och trix.. lite iaf :P Aiia kommer när man ropar på henne, kan "sitt", lockar till sig uppmärksamhet vid fötterna och om man då sträcker ner handen klänger hon sig fast runt armen med frambenen om hon vill upp, lyssnar på "nänänänä" eller "ajajajaj" om hon t.ex. är någonstans där hon inte får vara eller går fel när man är ute.. hon lyssnar även om man t.ex. ska ta på selen och hon vill ner när man inte är klar, också säger man "vänta", då stannar hon upp..! Och frasen "gå på lådan" sitter där den ska, om hon t.ex. sätter sig utanför säger man, "gå på lådan", också hoppar hon oftast i lådan i stället!
Också klättrar hon uppför benen om hon vill upp till bordet eller bänken, vilket snarare kanske ska kallas ovana.. hehe.. pappa viktor får all ära för det trixet :P
Det mesta hon kan/gör har kommit naturligt, då vi pratar mycket med henne hela tiden.. Det enda vi tränat in från det att hon var liten bebis var att lyssna på sitt namn och "sitt".. resten har bara kommit av sig självt :)
# 9 Hahaha! Fy vad smart hon är!
Sara
när mina illrar vaknar säger jag "gå o bajsa" osså gör de det! :P (robin är tråkad…)
Arwen och Sam kan rulla runt och Arwen kan vacker tass. Deras mamma Hanna har lärt upp dem bra 

Smeagol kan sitt, ligg iblnad när han känenr för det, sedan kan han rulla runt. kommer ibland när man ropar på han. tex är han ute på balkongen kan man säga komnu så går vi in då brukar han göra det. Och ibland när han är på borde och säger gå ner så gör han de. Annars kan han inte så mycket mer. eller jo han kan ta en godis ur munnen när man sitter på golvet.
Funderar på att lära han nå mer. men tålamodet sviker en.

9# ungefär likadant här :P heh om lucifer vill ha uppmärksamhet (se alltid i ordlistan) rullar han runt. likaså på stan.. "där kommer flickan med illern som rullar runt som besatt"….. c(:
Idag har jag lärt toxi komma när man ropar på henne=)

Uppdatering, håller på att lära smeagol tass. och de går faktiskt jätte bra=)
Nu har vi lärt toxi "sitt" =)
Alltid när maten är färdig så gapar jag: NU ÄR DET MAT!! Gissa vem som står först vid grinden till köket… Jo, Zahara!!! Varje gång… ändå får hon inget, hon bara vet att när matte ropar så springer alla dit.. Hehe 
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

hahah ja hon måste ju få vara med i gänget ;)

uppdatering: lucifer kommer när man öppnar en dörr och sitter när man håller en macka eller något ovanför huvudet på honom :P
#19 hur gör du när du lär honom tass? vilken "postition" har han, får han stå på två ben eller står han på alla fyra? försöker lära toxi det men hon gillar inte alls det när hon står på alla fyra…

Här finns lite videor om att lära trix
http://www.youtube.com/watch?v=-0WpeATD6eI&mode=related&search=

Den här är bra oxå…lite blandade trix
http://www.youtube.com/watch?v=sdkEivFwBAU&mode=related&search=
tack :)
några fler tips på trix?
mina har precis lärt sig att gå utan koppel ganska bra och gå på lådan :Phaha