Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 479 ggr
Fian
0

Illersäkra?

Jag håller för fullt på att illersäkra inför första illerns hemkomst på onsdag. Ugnen och kylskåpet har fått lister fasttejpade både bakom och under, tex. Nu har jag bara två frågor:

1. Måste man illersäkra även under skåp/ möbler där de 100% säkert inte kan klättra vidare in någonstans? Till exempel under soffan, om man har en vanlig soffa (inte bäddsoffa).  Det borde väl inte göra någonting om illern gömmer sig där, så länge hon inte kan skada sig?

2. Brukar era illrar klättra upp på skrivbordet? Jag vill heeelst ha mitt skrivbord ifred, men det finns ingen dörr in till rummet så hon måste "tyvärr" ha tillträde även dit. Men har ni problem med att era illrar hoppar upp på skrivbordet och stjäl era räkningar, jobbpapper osv?

Tack för hjälpen!

Fian
0

Kom på en sak till jag skulle fråga! Hur är det med långa gardiner (som går ner till golvet). GÅR DET?

sofie
0

Vi har bara långa gardiner och dom har aldrig klättrat på dom.

Sara
0

Angående att illersäkra under skåp och dyligt så har jag gjort det. Mest för att jag inte vill att illern ska kunna samla saker där, bajsa och kissa där samt att om illern är sjuk söker de sig gärna till små utrymmen och om man måste få fram illern snabbt i sådana fall så får man problem.

Sara

ThereseBergqvist
0

Papper går bra här hemma.. Men visst ett papper kan ju ramla ner när de gör sina strapatser! =) Men däremot pennor! Det är ´mycket uppskattat att bita på :P heheh.. Helst sånna med gummi handtag på.

ThereseBergqvist
0

Jo, pass upp med blomkrukor.. De älskar att gojsa runt i dem!

Fian
0

Pennor, jo, det är en MYCKET stor anledning till att jag helst vill ha skrivbordet ifred. Jag jobbar som tecknare … Fundersam

Sara
0

Å suddisar kan vara livsfarligt för små gummituggare.

Sara

skrollan
0

allt med gummi rättare sagt ;) lycka till :D

VeronicaKahlbäck
0

Här är timon galen i materialet i gardiner i vardagsrummet han river biter o klättrar.. dem är av något sidenliknande material, dem är inte så fina längre=(

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

skrollan
0

åhh, jobbigt. ska jag inte köpa såna :P

skrollan
0

åhh, jobbigt. ska jag inte köpa såna :P

ViktorMarina
0

Tänkte bara lägga till i illersäkringen att det kan vara bra att hålla koll så man inte har en tygätare, vi har nämligen två såna :P Sockar och gosedjur får då och då mystiska hål i sig.. Tack och lov har det inte blivit stopp i magen någon gång när de smaskat i smyg!

skrollan
0

skönt ;)

sezierra
0

Jag hade fått krupp om Nova var sån! *HU*

skrollan
0

Haha :)