Frystamöss till Mälarillern
Jag tar emot beställningar på möss till Mälarillern.
Vuxna möss 7kr/st (5o pack)
Råttor 30-45g 9kr/st (40 pack)
Det finns möjlighet att få mindre mängder om det är flera som vill ha mindre.
Förbetalning till mitt konto.
MVH Malin och Illrarna
Hälsningar Malin
Verkar som att jag måste ta mig dit med en kylbag.. ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Vet du förresten hur de är uppfödda och avlivade?
Sajtvärd på Iller.ifokus
Dom är från utlandet och jag är ganska säker på att dom inte är ekologiska.
När möss föds upp till foder och i denna mängden kan jag garantera dig att dom inte är ekologiska.
Vill du ha ekologiska möss bör du vända till till en privat person som föder upp :)
Dock är det svårt att få upp mängden på mössen och dom kommer kosta väldigt mycket.
Hälsningar Malin
Ja.. min "ekologiska" musuppfödning kostade mig mer än vad det hade kostat att utfodra illrarna med oxfilé tror jag :( Och inte fick illrarna kalasa på mus speciellt ofta trots att jag hade uppemot 11 avelsgrupper.
Men jag har själv vid tillfälle köpt möss från samma leverantör som Malin (eller är det nån annan Malin?) och mössen har faktiskt sett riktigt "fräscha" och "sunda" ut (hur sund man nu kan se ut som död och frusen vill säga).

Jag har köpt dessa tidigare av Malin och det är kanon kvalle på dom tycker jag.
#4 Varje gång jag ser dina fantastiska musakvarium så skäms jag över mina dödstråkiga "burkar" :P
Fast jag efterfrågade ju inte ekologiska möss, utan undrade bara om du visste hur de levde och hur de avlivades ;) Känns sådär att köpa möss om de föds upp i tomma trofastlådor, den minsta varianten, som jag sett bilder på. Extremt liten yta utan syn åt något håll med nät som tak.. När jag tänker efter var det nog tom råttor som föddes upp så.. Har sett musuppfödning på djuraffär också och där hade de det iaf bättre med papphus, större utrymmen etc.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Sara, det är samma leverantör än idag :P
När det gäller sånna här möss som föds upp i sådan här skala kan du räkna med att dom inte haft det bästa livet.
Dessa kommer utomlands ifrån, men är godkända att ta in.
Skulle gissa på att dom suttit i labb-burar och gasats ihjäl, det är standrad för fodermöss.
Hälsningar Malin
#8 ett stimulerande liv hade jag inte räknat med men känns på något vis bättre med labburar än färgade plastlådor.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jossan,
Kontakta stora musuppfödare och prata med dom. Det kullas ganska ofta inom musvärlden.
#10 Många av dom sparar i frysen och har ingenstanns att göra av med dom. :)
musifokus kan jag rekomendera att gå in och fråga på :)
Det är ju möss jag själv helst valt, det var därför jag födde upp själv från början. Men insåg att mössen kostade minst 20kr/st om jag födde upp själv och då blev det inte tillräckligt många tyvärr.
Jossan, jag vet inte exakt vad dom bor i som sagt, jag gissar på labbburar då det är det vanligaste :)
Hälsningar Malin
#10 & #11 då ska jag kolla där!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jossan, jag har kaniner du kan få köpa ;)
Hälsningar Malin

#13 jag vill ha ninisar =P
#13 inte levande hoppas jag :O annars är jag faktiskt intresserad!! Hur gamla?
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jossan, nej dom ligger i frysen, uppfödda av mig i utegården så dom har haft ett prima liv :)
6 st var ungar när dom avlivades, en var nästan vuxen.
Hälsningar Malin
Då var det bara 2 kaniner kvar för den som är sugen.
Ca 1 kg 75kr/st
Hälsningar Malin
Vi vill gärna ha ninis om du kommer på mälarillern^^
Ja det gör jag :)
En eller 2?
Hälsningar Malin
Hmm mina har aldrig provat ninis dom är ju två så man kanske skulle ha varsin? Vad rekommenderar du om dom aldrig provat?=)
#19 om inte Odis tar båda tar vi den andra:)
#20 Det bror helt på om du gett dom andra hela djur tidigare och om dom gillat det?
Jag rekomenderar ju att stycka upp kaninen i flera delar.
#21 Ok ! :) Det ser vi hur dte blir ;)
Hälsningar Malin
Dom äter barf flera gånger i veckan deras vanliga diet är mest kycklingbaserad, absoluta favorit maten som båda blir helt lyriska av är dagsgamla kycklingar, möss går hem hos fridolf men inte dande..Så om kanin påminner mer om pipis än mus så tar vi båda=)
#23 Haha, ja det vågar jag inte svara på vilket det påminner mest som :P
Men människor som äter kanin säger ju det smakar kyckling ;) Hehe.
Så det är upp till dig nu! ;)
Hälsningar Malin
Haha tänkte mer på om dina små blir sådär ååh kanin mums, kyckling mums mus naaah går an:P (vet att flera har svårt med just mus)
Hmmm hur längre räcker en ninis? När jag ger dagsgamla kycklingar så får dem två var som en hel måltid. Så räcker en ninis som en hel måltid eller kan de dela på en?
Nja, jag har ju en udda skara illrar.
En vägrar kött.
En äter bara kött.
3 äter lite av allt.
Möss går alltid ner här hemma hos dom som äter kött, har dock en som dissar kyckling.
Du måste dela kaninen om du inte har en stoor flock ;)
Tror inte det räcker att dela den i två :P
Hälsningar Malin
Hmm okej men är dom så stora så tar vi en och testar(har inte en så stor frys heller illrarna har redan en helt egen låda av tre:P)
Annars kommer tips för alla från stockholm som vill alltid ha tillgång till foderdjur: det finns en butik nära globen ( terrazoo??) och där säljer de möss, dagsgamlakycklingar och kaniner :) kycklingar - 5kr styck, möss 7kr/ styck och kanin 50kr/ kg :)
Välkommen till ferretplanet.se :)

#27 bara en låda? Här har dom egen frysbox ;)
#28 bra tips^^ Då vet vi var man kan få tag på mer om pälsbollarna fastnar för ninis^^
Odis, kaninen kan betalas på plats om du vill, den finns redan hemma så jag behöver inte lägga ut pengarna som med mössen ;)
Hälsningar Malin
Det blir bra=) Vi ska shoppa lite allt möjligt så vi kommer ha gott om kontanter=)
2 kaniner har fått återbud och går att boka!
500g 50kr
Hälsningar Malin
#33 vi köper dom:)
Det är jag som fått lägga återbud på kaninerna jag mer än gärna hade köpt! Kommer inte kunna ta mig till utställningen vilket känns riktigt trist :(
Sajtvärd på Iller.ifokus
#35 tråkigt att höra att du inte kan ta dig hit. Du får lägga pengarna på hög till nästa år istället ;)