Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 229 ggr
sofie
0

Kalla tassar

Tara har väldigt kalla tassar. Ingen av dom andra har det. Vet nån vad det kan bero på? Vi har det väldigt kallt här hemma.

Shelby
0

Ronja har ochså kalla tassar, tror det är som ni människor. en del är varma och en del mindre varma bara.

AmmiG
0

Att ni har kallt inne, lider nog ni mer än illrarna av. Hade en innetemperatur på 16 - 18 grader, där jag bodde förut…jag frös illrarna stortrivdes. Flera av dom hade kallare tassar än de andra. Lika är det med illrarna som går i stallet, temperaturen i tassarna varierar mellan illrarna och även hos respektive iller.

Har ni golvkallt, så kyls tassarna. Sedan varierar temperaturen i tassarna mellan olika individer, precis som hos oss människor. Det har med cirkulationen hos resp. individ att göra. Är Tara pigg i övrigt så tycker jag att ni kan vänta, och prata med veterinären vid ordinarie besök om hon fortfarande har kallare tassar än dom andra.

Mvh Ammi

Shelby
0

Jag tror på det du säger; Att det är från iller till iller, vi har golvvärme, och ändå är hon kylig om tassarna.

sofie
0

Tack för svaren. Då vet jag att det förmodligen inte är nått allvarligt. För hon är pigg och glad.

Madde
0

Våra illrar har oxå kalla tassar. Fast inte hela tiden. Utan det är vid vissa tillfällen bara. Så jag hoppas oxå att det är som det ska. Skrattande

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.