Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 123 ggr
skrollan
0

vart går gränsen?

Jag vet inte hur ska ska göra med groggie?!

När jag går med mjukisbyxor så är dom så långe så att jag går på dom, det blir som strumpor och byxor i ett. Och När Groggie då ska leka så bitar han i dom och när jag går så svigas han med utan att släppa, och rett som det är så kommer jag trampa på honom!!

Jag drar bort honom, blåser i nosen och hänger honom i nackskinnet tills han gäspar och släpper ner honom, men han fortsätter ändå tills man sätter sig någonstans där han inte kommer upp ännu.

Jag vet att det är valp jag pratar om, han är busig och allt. Och jag tänker inte omplacera eller något, om någon skulle tro det. Jag behöver bara hjälp. Han måste ändå förstå när jag inte är med mera, det är det han inte gör om jag måste göra något annat eller om jag leker med honom och sedan att jag inte kan det längre. Han förstår inte.

Gav dessutom Skrollan Oljan nu, berättade ju förut i en annan tråd att hon hulkade och höll på. Så att vi får se hur det går nu. Såg in morse att hon bajsade hårt och länge, så att då gav jag henne oljan för att kanske hjälpa på traven om det skulle sitta något som retar henne i magen eller vad som helst.

Guteillern
0

#0 Jag skulle vikt upp mjukisbyxorna och dragit strumpskaften över, så att byxbenen blev lite kortare. Tyg som fladdrar är (och kommer säkert att vara) spännande leksaker, hur mycket du än "fyar" :-)

skrollan
0

jo, det är klart. Men då bitar han mig i strumpan i stortån, han gör det även när man sitter i soffan bara. det är uppmärksahet han vill ha, och jag ger honom hela tiden !

Guteillern
0

#2 Skulle tro att det är lättare att få honom att sluta bita i fötter, än att få honom att förstå att det fladdrande tyget är tabu :-) Prova att använda tofflor med hel tå, räddar iaf tårna och ger dig lite mer säkerhet, när han kommer fram till fötterna. 

Illrarna märker direkt om man är osäker i någon situation och det utnyttjar dom, till att försöka "stiga i rangskalan".

Sara
0

Du måste vara noga med att INTE ge uppmärksamhet när han biter tag. Om det är uppmärksamhet han vill ha så kommer han fortsätta bita om han vet att du först kommer fya honom och sedan leka med honom. Han får ju vad han är ute efter.

När han biter så fya honom men lek inte med honom på några minuter utan låt honom gå undan och göra nått annat och då kan du leka med honom.

Sara

skrollan
0

okej, det blir svårt bara eftersom att det är leka han vill =/ men ska föröska =) Ja, jag har ett par tofflor, mina ända, och dom har jag fått ställe boirt för att skrollan skunkade jämnt i dom, och att groggie bara biter i dom när jag har dom på mig. Haha.