Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 1447 ggr
Faxlin
0

Iller saker

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad har ni för iller relaterade prylar hemma hos er? Saker med illrar på eller saker formade som illrar. Ja nu menar jag alltså inte illrarnas saker utan människornas saker. hihi

Ja, själv har jag ju glas då. Konstigt va?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Magneter, muggar och VI:s ildrar (fast dom räknas kanske till illrarnas saker).

Åsa: Nu har jag lagt till en bild här, nästa bild lägger jag in längre ner.

Faxlin
0

Nej, de får nog gå som iller relaterade saker. Trots att det är ett pris illrarna vinner. Fast visst är det ett gränsfall. ;-)

Mugg har jag också kom jag på. En som jag köpt av Amhs en gång i tiden. ;-)

Har du bilder Ammi? Vore skoj att se era saker liksom.

Audiatur et altera pars

ferretgirl
0

Har en liten iller i vitt glas (ca 6-7 cm lång från nos till svans och 2-2½ cm hög vid huvudet) som jag köpte på en marknad för 2-3 år sedan. Skulle vilja ha fler, så jag har fått en adress upp mot Båstad till av en illerkompis. Ska dit sen och kolla vad dom har, håller alltid koll när jag är ute på marknader om där finns något med illrar, då försöker jag att köpa dom. Har också själv sytt en tavla i japansk sömnad ett par illar under ett par träd (skickar med foto). Det är första gången jag har ritat upp illrar på tyg, så dom är inte helt perfekta precis, och det är svårt att få till den bruna färgen så att den blir så lik en riktig iller som möjligt. Vet inte om det syns så bra på fotot att det är långhårsillrar, detta gör man med hjälp av en liten borste sedan man har limmat framsidan. Så det man ser är egentligen baksidan på tavlan. Har sytt andra tavlor också med andra motiv på, bl.a en hök, en sjusovarer bland vindruvor och en tavla med späckhuggare, eller Orca som jag har döpt den till. Dom tavlorna med Orcan, sjusovaren och illrarna på har jag själv ritat upp, medan tavlan med höken kom färdig tryckt.

Trollet

Faxlin
0

Vilken mysig tavla du har där Trollet.
Så kul att se kort på det ni har.
Fler som har något att visa upp?

Audiatur et altera pars

Veronica
0

Trollet, har du gjort mönstret till illertavlan själv? Duktig du är =)Höll på med japansk sömnad själv ett tag för några år sedan, men tröttnade när jag köpte ett mönster som var för stort för ramen jag spände tyget på =( Bifogar en bild på en av de tavlor jag gjort, långhårig kattunge =))

Amor vincit omnia

Madde
0

Hmm jag tror bara att jag har en sak som är en illersak som inte är till illrarna. Förutom korten jag har på väggarna förstås. Skrattande

Jag köpte en tillbringare av Åsa med en liten iller med Sombrero Hatt. Jag är jättenöjd över den. Är så kul att ta fram när det kommer illermänniskor hit. Skrattande

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

AmmiG
0

#2: Carola har tagit foton. Lägger upp när vi tömt kameran.

Faxlin
0

Då ser jag fram emot att få se dem sedan Ammi.

Vad roligt att du är nöjd med tillbringaren Madde. Du vet det finns matchande glas till den också. hihi

Audiatur et altera pars

Madde
0

Jaså gör det. Skrattande Det tåls att fundera på. hehe

Faxlin
0

*Asg* Ja fundera på det du. hihi

Audiatur et altera pars

Madde
0

Jag är nöjd med kortet jag tog. För det var så gult när jag hade tagit det så det fick efterarbetas i photoshop. Så att ni skulle kunna se vad det var för motiv som Åsa gjort.

Är inte lätt att ta kort på glas. hehe

Faxlin
0

Nej det är inte lätt att fota glas saker. Jag gjorde ett par försök med mina saker. Fast de flesta kan man inte ens se vad de är för något.

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Här kommer magneterna och toaskylten. Det hamnade en varg bland illrarna.

Faxlin
0

Ja, nu när jag ser bilden kom jag på. Jag har ju också iller magneter. hihi

Audiatur et altera pars

Madde
0

Jo nu kom jag på att snart får jag mina knappar på illrarna. Skrattande