När bör chip verka?
Nu är det ca 1 vecka sedan jag chippade Fridolf med suprelorin. Han har inte reagerat ett dugg på chippet än. Hans kulor är lika stora som förut vilken är nästan stora som putte kulor. Hans beteende har heller inte ändrats.
När bör iaf kulorna börja bli mndre? Dvs när ska man börja misstänka att chippet kanske inte blev injicerat och man bör kontakta vet?
Vad jag vet så är det en stor chansning, kan också bli steril men det har nog veterinären redan berättat för dej,.. Ring och rådfråga veterinären i stället så får du det bästa svaret.
Vadå steril? Kan en iller bli helt steril av chippet? :S Aldrig hört det :P
Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!
det brukar ta mellan 2-4 veckor innan man ser någon förändring beroende på hur långt gången i brunsten iller var när han implanterades. oftast ser man att kulor börjar minska i tredje vecka
Välkommen till ferretplanet.se :)
#1 Var har du fått denna informationen från? Med tanke på att det finns flera vetenskapliga studier som inte alls visar detta och att en av sveriges mest kompetenta iller vetrinärer satte in chippet och sa att det inte finns några kända biverkningar så låter ditt uttalande som något du tagit rakt ur luften.
#3 Ah okej iingen ide att oroa sig än då^^ Marianne hade nämligen problem med att få i nålen eftersom de är så hårda i huden:P
#1 talar vi ens om samma sak i den här tråden? Att illern skulle bli steril av ett suprelorinimplantat har jag aldrig hört, som sagt finns det inga kända biverkningar av chippet. När jag chipppade Sanji som var i full brunst (1,5 år gammal) tog det 3 veckor innan lukten började gå ner och då luktade han fortfarande så mycket att de som inte träffat honom innan chippningen trodde att han var i full brunst ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#5 Ah okej hade hoppats på att kulorna skulle börja minska lite fortare:P Stackars Dande börjar bli lagom trött på Fridolf och hans humpande:P
Här tog det från 3-4 veckor, men med minskad brunstlukt from andra veckan :)