Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 638 ggr
[pontusflicka]
0

Ferret couture

Har nyligen beställt från Ferret couture och undrar om någon här har tidigare erfarenheter av sidan? Är vanligtvis ganska skeptisk till att beställa från utlandet så har någon annan här gjort det innan får ni gärna dela med er av era erfarenheter :). Mvh

http://www.ferretcouture.co.uk/shop

Ceciliaolucifer
0

Fina selar, dock brukar selarna vara väldigt små.

Annars bra service, trevliga :)

[pontusflicka]
0

Jahaa, oj …det var ju tråkigt. Min iller är ca 25-30 cm, tror du selen skulle passa den?

Beställde en diamant collar.. vore tråkigt om den inte passande. Då har ju pengarna gått i spillo hehe.

Tack så mycket för svar! :)

Ceciliaolucifer
0

#2 Maila till dom och fråga om strl. Dom syr ofta upp på beställning :)
En del selar jag har fått har varit sjukt små  och inte ens passat mina små tjejer på 700gram.

Vet att andra är jätte nöjda :) Givetvis har dom större selar också.

[pontusflicka]
0

Vad konstigt, det står ju one size fits all. Då borde den ju passa alla. Ja det ska jag göra, tack så mycket! :)

JossanH
0

Fast vi Sverige har ganska stora illrar om man jämför med andra länder som tex USA (är ferret couture amerikanskt förresten??) där många illrar har en sämre kroppshydda.. Kanske därför selarna är så små?

Sajtvärd på Iller.ifokus

-Idaoh-
0

#5 eftersom adressen är co.uk så äre ju såklart brittiskt ;)

De har jätte söta kläder på den här sidan , men är det inte "taskigt" att klä på sitt djur kläder ? Kan tänka mig att nå jacka kan va skönt ifall de regnar och iller måste ut och undersöka =)

Är det förresten någon som provat badrocken under "bath time" ?

[pontusflicka]
0

#5 Jo det stämmer nog, vilket är synd eftersom det inte finns så mycket till iller shop i sverige tycker jag… ferret couture har nog mest isåfall :)

#6 Tycker inte det är elakt att klä sina djur sålänge dom inte säger ifrån. Man märker ju när dom säger ifrån, tex ifall dom börjar klia mycket eller försöker ta av sig kläderna eller blir bitiga… men om dom gillar det så är det ju bara positivt. Har beställt badrocken men om du tycker det är elakt att klä sina djur så kan man ju undra varför du undrar om någon provat den hehe

JossanH
3

#6 såg inte att adressen var med. Ang kläder så finns risken att det är bortkastade pengar. Jag har hittills inte mött en iller som uppskattar något annat än vanlig sele på kroppen. Vann en stickad tröja en gång på en utställning och illrarna jag provat den på har reagerat med att inte röra frambenen och genast åla sig ur tröjan. De tar inte ett steg. Jag är inte heller för kläder på djur om det inte är nödvändigt och än så länge har det aldrig varit nödvändigt för oss. Regn brukar vara perfekt för att åla sig i gräset och fräscha upp pälsen. Samma i snö och där tror jag att kläder kan förhindra att de håller värmen som bäst med pälsen om de har något som sitter åt.

Sajtvärd på Iller.ifokus

-Idaoh-
0

#7 Frågade om badrocken för att den va söt och kanske hjälper när man ska torka illern efter bad , fast en vanlig handduk på golvet kanske gör ett bättre jobb ? :)

enbartmalin
1

*smygreklam*Selar kan man ju alltid beställa av mig ;)

Hälsningar Malin

[pontusflicka]
0

#8 #9 Har ännu inte testat kläder på illern, vad bra att veta. Jag köpte en sele, ett halsband, leksaker, en badrock, massa schampoo och spraymedel, så att som tur är kan jag då som du #9 sa använda badrocken som handduk ifall illern skulle protestera, det var en jättebra ide, hade jag aldrig tänkt på annars haha :) tyckte badrocken var så söt så kände mig tvungen att iallafall se hur illern reagerar på den.

#10 Vad spännande! Har du någon hemsida med bilder och pris på selarna? :)

JossanH
0

#11 tänk bara på att inte bada illern för ofta och speciellt inte med schampo. Här hemma badas det Max en gång per år men nu tror jag inte illrarna jag har hemma har schamponerats en enda gång och de är 2 och 3 år gamla. Schampot tar bort deras naturliga fetter i huden och gör att de kan börja lukta mer.

Sajtvärd på Iller.ifokus

[pontusflicka]
0

#12 Jahaa, precis som med hundar ungefär…. tack så mycket :)

-Idaoh-
0

#12 Men om dom badar i vanligt vatten utan shampoo äre väl ok ? Tänkte ifall man är ute å de grisar ner sig .. Flört

JossanH
0

#14 ibland kan man ju skölja av dom, det har jag varit tvungen att göra efter slagsmål när de ålat runt i bajs men tror aldrig jag gjort det efter promenad. Då brukar dom vara duktiga på att själva åla sig rena i gräset :) Det brukar inte heller vara speciellt uppskattat att bli doppad eller duschad men desto roligare när de själva får plaska i en skål. Men vanligt vatten är mycket mer skonsamt än schampo :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

sokkertoppen
0

har oxå funderat på att beställa därifrån :)dom har ju tvär söta grejer!
har funderat på jacka när det är som kalast, men jag har testat och min pojke gillar de inte, han får se frussen ut ist :)

Michaelaloretta
0

Har beställt från dem flera gånger och är supernöjd! Man får tänka på att leveranserna kan dröja ibland då de syr upp det mesta på beställning.Men de har en jättebra kundtjänst som ofta är snabb med svar om man har frågor.

becka89
0

Får man inte betala tull avgift, eller är det om man beställt för en viss summa????

TottsiGirl
0

#18 Inte inom EU.. :) Men om man beställer från land utanför EU tex USA så tillkommer det moms och avgifter beroende på hur mycket du handlar för.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

becka89
0

Ah vad bra:) har ju nämligen tänkt köpa från den sidan länge så nu blir det nog av:)

[pontusflicka]
0

#16 ja dom har så otroligt söta kläder! tror dock inte heller min iller skulle uppskatta det, men det är alltid värt ett försök :)

# Vad bra! tack så mycket för svar :)