Lös i magen
Abelynn har blivit lös i magen, hon bajsade normalt igår men idag bajsade hon väldigt löst… vad kan detta bero på? hon har fått ägg och kattmat med mycket protein. Kyckling katt mat. Kanske är hon sjuk?
Kan ev. lägga upp bild om det vore intressant.
Mvh
Vad får hon för foder? Har du nyligen bytt foder kan det bero på det, eller att hon fått ägg. Har hon träffat andra illrar nyligen?
Sajtvärd på Iller.ifokus
#1 Nej hon har inte träffat andra illrar nyligen… hon är ensamiller men hon har varit väldigt rädd då hon flyttade med mig idag till en annan lägenhet. Jag har nyligen bytt foder också. Eftersom förra ägaren gav henne höna var tredje dag så gav jag henne lite kyckling när hon kom hem och började med kycklingkalas foder sålänge, sen la jag till ägg nu idag vid sidan om och tänkte byta till illerfoder då kycklingkalas inte innehåller tillräckligt mycket fett. Tack så mycket för svar :)
Dock så läste jag i en tråd om förstoppning, kan lös mage vara en anledning till förstoppning? blir de inte hårda i magen då?
Kan vara resestress, även mina väldigt resvana illrar blir något lösa i magen när vi reser.
#4 Jahaa, vad bra :) hon bajsade förstt mellanlöst och nyss jättelöst. Kanske är hela flytten i samband med foderbytningen tillsammans som orsakar lösmage. tack så mycket för svar:)
Jag skulle gissa på det, speciellt när du nu beskriver att det kommer sucessivt för de gör de på mina också när vi reser. Håll utkik på henne såatt hon dricker ordentligt, de kan ju bli uttrokade om de dricker lite+bajsar löst, och diareen borde ge med sig på ca 1-2 dagar om den är resestress relaterad=)
#6 Jag ska hålla utkik, absolut :-) tack så mycket!