Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 1627 ggr
lilith2
2010-11-15 15:48
0

Iller sökes

Hej

Jag söker en iller/illrar. Jag är en illervan tjej. Men för ca 5 månader sedan tog de slut mellan mig och mitt ex. Och då jag inte haft någonstans att bo fören nu ( fick precis min lägenhet klar) så vi valde att våra illrar skulle stanna hos honom. Så nu har jag inga djur. Men älskar illrar.

Lite om mig:

Är nyinflyttad till Österbybruk, från Dalarna. Hamnade här då jag fick jobb här av alla ställen. Har redan träffat på lite illermänniskor här. Så det är roligt. Har även fått veta att det finns en bra, illervan veterinär i grannbyn. Jag är 24 år. Har haft iller mer eller mindre hela mitt liv. Mina föräldrar hade illrar när jag var yngre, jag fick min första egna när jag var 15 år ( dog när jag var 22).  jag och min ex sambo skaffade våran första gemensamma iller när vi var 19 år, och vi hade som flest 3st, men de 3 bor som sagt kvar hos honom nu i Dalarna.  Jag jobbar inom vården, men har nära till min lägenhet så jag kommer kunna gå hem på luncherna och så.

Min lägenhet är en 3:a på 76kvm. så de kommer ha gott om utrymme. De kommer ha sitt eget rum, men kommer få springa fritt förutom i mitt sovrum.

Om en iller kommer till mig, kommer jag självklart se till att den kommer bli: vaccinerade, chippade om den inte är det, samt fortsätta av vaccinationen. Jag kommer försäkra dem och registrera dem hos svenska illervänner om de inte redan är det. Jag har alltid gett mina illrar Vitalin, så det är något jag kommer/skulle fortsätta med.

Jag vet att det finns mycket annonser ute. Men tänkte att jag kunde lägga ut här, så kan man skriva till mig om jag låter som att jag kan erbjuda ett bra hem.

Helst av allt är jag intresserad av minimum 2, då jag vill att de ska kunna ha en kompis. Blir de inte kompisar, så får jag jobba på det. Skulle inte omplacera av den anledningen.

illernettan
2010-11-15 18:50
0

"fladdermus" har tre stycken som behöver hem. Det kanske kan vara något?

"cornel1a" har en liten tjej som behöver ett hem.

"gottfridsson" har kvar en valp, Alvena, som behöver hem.

Hoppas något passar :-))

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

cornel1a
2010-11-15 19:12
0

nej nej, jag har ingen tjej till salu. men jag har däremot länkat en annons från blocket ! Den stackars tösen behöver verkligen ett hem!

mandariiin
2010-11-16 01:02
0

Ja, ta över Mikaelas illrar. Lilla Mly, Marley och Gemma. Jag har själv haft Mly och Marley boendes hos mej ett tag förut och dom var otroligt mysiga.

Mly var lite försiktig till en början, men hon är en riktig liten mystjej.

Marley var bara valp när jag hade honom, men vilken fart det var på honom! Han var alltid glad och ville leka med illrar och människor.

Gemma har jag tyvärr aldrig träffat, men det är ju Marleys kullsyskon, så jag kan inte annat än anta att hon är lika underbar som han.

När Mly och Marley var hos mej så bodde dom ihop med mina fyra illrar och det funkade. Självklart så var det tjaffs ibland, men inget allvarligt. Så jag skulle nog tycka att dom funkar emd andra illrar utan problem.

illernettan
2010-11-16 07:35
0

#2 Missuppfattning från min sida Skäms.

#3 Härligt att det ordnar sig för fladdermus alla illrar. Hoppas det kommer att gå bra.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

lilith2
2010-11-16 14:05
0

#1 tack för tipsen. Har kontakt med "fladdermus"/ Mikaela ang hennes gäng, då jag är intresserad av dem alla 3.

#3 roligt att höra hur de har varit hos dig. =)

cornel1a
2010-11-16 14:36
0

#4 ingen fara ! :)

Gottfridsson
2010-11-16 17:00
0

#5 hoppas det går bra. Lycka till Glad

blade.carro
2013-02-05 16:03
0

Min lila rizzla söker hem