Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 535 ggr
sofie
0

OT Gekås

Japp, Manne har aldrig vart på Gekås och aldrig hört talas om det. Va där när jag va mindre, så nu tänkte vi åka ner dit när vi bara har en timmes bilresa från sarae. Men då tänkte jag ju på dom hemska köerna på morgonen bara för att komma in. Nån som brukar åka dit här som vet när man bör va där för att slippa det?

Nettan
0

Det finns på deras hemsida en "barometer" som visar när det är minst folk hos dem.
Varje gång jag varit där så har jag varit en måndag kl 8. Man lämnar butiken vid lunchtid för att fylla bilen lite. Sedan utfodrar man sig själv och går in en gång till. Det är ju två våningar av saker.

Sist jag var där så gjorde jag av med 4000 kr. Jag köpte då alla vinterkläder åt ungarna och mig. Jag köpte också alla julklapparna där.

Jag är så avundsjuk på att du ska dit. Jag vill också !!

Marina
0

på sommaren är det nog nästan jämt massor med folk där, vi brukar åka dit på hösten mitt i veckan typ. Men jag kan tänka mig att de värsta köerna är på morgonen nu i semestertid, kanske bättre o va där lite senare på förmiddagen, men å andra sidan vill man ju hinna medså mycket som möjligt när man är där.

sofie
0

Okej då får jag gå in och kolla på den. Vilken tur att jag fått födelsedagspengar. Iofs ska jag ju köpa kamera för dom men den kanske får vänta lite till :)

Kan ju se Mannes min framför mig när vi kommer in. Hahaha.

TottsiGirl
0

Jag brukar vara där titt som tätt då min syster bor i Falkenberg.
Vi brukar åkadit på eftermiddagen då brukar de ha lugnatsig lite och busslasten har gått. Man får ju inte riktigt lika lång tid att shoppa men de kan vara mindre folk. FInns på deras hemsida lite tips om nör det brukar vara lite folk i varuhustet.

Hoppas ni får de riktigt kul.. personligen älskar ja gekås finns så massa kul :P

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Faxlin
0

Ohh, vi ska också dit. Den 25:e eller 26:e far vi dit. Ska bli underbart att komma dit igen. Även om det brukar bli lite dyrt i summa ändå :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Cecilia
0

Har fördelen av att bo ganska nära Gekås. (ca 5mil) Så vi brukar vara där relativt ofta. men jag brukar undvika juli månad. då är det väl mest folk. det var länge sen jag köade in på Gekås, det är ju ganska stort nu….

Madde
0

de flesta har ju semester i Juli månad.

Men som du säger så är det ju mycket större nu än förut. =) Så det är nog säkert inga problem.

Go Ullared. =))

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

sofie
0

Nu har vi bestämt att vi ska mest åka dit och kolla runt. Och handla lite. Får åka ner nästa månad med mer pengar och en lista på vad som ska handlas :) Det va ju inte så långt från oss.

sezierra
0

Har inte varit där på säkert tio år… men vill definitivt dit igen! :)

Nettan
0

Man kanske ska anordna ett gäng som åker ner till gekå´s o ch shoppar ihop? De har små stugor att hyra på campingen bredvid. Det är inte dyrt. Tror vi betalade drygt 450 kr för en stuga för 1 natt. Delar man det på 3-4 personer så är det inte farligt.

Sara
0

Huuu.. Älskar att shoppa men alla dessa köpgalna tanter som håller till där ger mig ångest! Å ungarna ska de släpa med. Skrik och gnat så långt örat når.

Ska man köpa kläder och vill prova dem så får man inte vara blyg för det har alltid varit lååånga köer till provrummen när jag varit där, så jag brukar prova kläderna i nått hörn.

Nä, tacka vetja postorder! Skrattande

Sara

_Ty_
0

Jag va där mitt i en månad en gång och de fanns inga köer :D
Vet inte om de är värst att åka i månads skiften och kanske runt barnbidraget den 20:de.

Men när vi va där va de luuuungt och skönt :)

Funderar på att åka dit nu någon gång i snar framtid.

Hur mycket pengar tar ni med er för att vara lite personlig?
De e juh sörens billigt med barnkläder och så här.

Har dom djurprylar? någon som vet?

sofie
0

#12 Vet att dom har en helavdelning med hästgrejer :) Men tror inte jag läst om djurgrejer nånstans.

Faxlin
0

#12: Japp de har ju djurprylar, det som gör det extra farligt :-)

#11: Du får göra som min lilla Sanna gör när det finns skrikande gnällande ungar på affären.
Hon sa med bestämdröst sist vi var och handlade och det kom en grinig högljudd unge.
-Meehhh, mamma!! Sälj ungen!

Audiatur et altera pars

Madde
0

de har i alla fall hästsaker där, det vet jag. Men de borde ju även ha saker för katt, hund och andra djur. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

Hualigen ja, massor har de. Och det är sååå billigt och så fina. *suckar*

Audiatur et altera pars

sofie
0

#10 Ja det låter som en trevlig idè. Vet att vi bodde i stuga där när vi va nere när jag va liten

minja
0

Försök att undvika åka dit när det regnar! OK nu rengnar det hela tiden, men försök att offra en lite soligare dag för då vill alla vara ute och då åker dom inte dit förhoppningsvisRäcka ut tungan.

Vi har sommarsutgan i varberg och vi brukar åka till gekås några gånger under sommaren. Dom har kamror där också Penga mun.

_Ty_
0

dom jag va med sist kollade bara på kläderna så jag han inte utforska hela stället. Jag e ganska feg och tar mig gärna inte p egen hand på främmande ställe. Sen hade dom tider att passa när dom skulle hämta sina barn *drygt*
Och så va jag jätte gravid. haha allt jobbigt på samma gång.

Ska se om man kan ta en långdag när någon kan ha barnen och jag och mannen kan åka i lugn och ro. Så slipper man anpassa sig efter andra eller barnen.

Sara
0

Å glöm inte kolla kläderna noga för kvalitén är inte alltid den bästa. Surt när man kommer hem och det inte går att fixa till snyggt.

Sara

VeronicaKahlbäck
0

jag var där med en gravid kompis en gång ca 7 månaden.
det var fullt me folk o alla var grymt hänsynslösa o bara körde på med vagnarna in i magen på henne så hon fick gå hela dagen o hålla händerna i midjan på mej:/
och jag är inte den som inte säger till men de flesta svarade
"vad har du här o göra om du är gravid" och liknande..
fattar inte hur vissa männsikor är funtade:S

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

NoraDede
0

vad har dom för hemsida?

Faxlin
0

Audiatur et altera pars

Veronica
0

Vi ska dit nästa vecka! Får se om vi kommer in i husvagnen efteråt Oskyldig hehe

Amor vincit omnia

skrollan
0

vad är det för ställe, är det ullared eller? Såna fall så har jag tjatat på erik att vi ska dit i ett år nu, men du ska vi äntligen dit. Åhh vad jag längtar ! :D:D

babsan
0

#25 ja det är ullared :D det är jätteroligt där :D vi köpte assnygga jackor för 10 spänn :D

sezierra
0

Ullared heter Gekås.. men alla säger ullared, varför vet jag inte… Me namnet är Gekås och det ligger i Ullared. Det står ju Gekås på deras påsar och inte ullared. Eller har jag helt snyrrat till det?

skrollan
0

okej, bara hört ullared men aldriv art där :(

sezierra
0

Jag var där senast för tio år sedan…så jag ska försöka ta mig dit när jag kan. Får väl tjata på folk om att få samåka. :)

Men har de mycket djur grejer? Illergrejer? Som sagt det var ett tag sedan jag var där :S

skrollan
0

kul om dom har det . Oftast är det katt och hudgrjer man får köpa ju.