Halsfluss?
Jag tror jag har åkt på en släng av halsfluss, har sökt vård ikväll men det finns inga tider kvar och efter kl 24 får man sitta och vänta bara. Kan ta timmar om det vill sig illa.
Iaf, min fråga är: Kan illrarna få halsfluss?
Läste om halsfluss på nätet och det kan smitta både genom handkontakt eller genom luftsmitta.
Vet att illrarna kan få förkylningar o dyl men halsfluss?
Sara

Jadå det kan de. Halsfluss (tonsillit) är en inflammation av halsmandlarna, tonsillerna. Den beror oftast på en särskild typ av bakterier, streptokocker. Detta kan också drabba våra husdjur både hund, katt och iller. Det behandlas med antibiotica i de flesta fall. Om det inte hjälper så opereas de.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Hmm sist jag hade halsfluss så undrade jag samma sak. Så det gäller och inte pussa de. hehe.
Usch lider med dig sara vet hur ONT det gör.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Hade halsfluss tidigare i år och då undvek jag att ha ted i ansiktet och var noga med att tvätta händer och liknande..
Men har du halsfluss lider jagh med dig usch inte kul alls och ont ont gör det :(
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Kunde inte sova och åkte till akuten kl 24 inatt iaf. De tog halsprov och det visade sig vara bara ett virus.
Så jag hoppas skiten går över snart för jag är hungrig!!! Å man blir inte mätt på nyponsoppa och glass.
Sara

ååh jag har halsfluss =(( skulle ha roat mej hela helgen annars men fick åka hem efter bara ett par timmar…
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
usch, krya på dig !