Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 297 ggr
UlrikaD
0

Fler blocket-illrar till er som letar

HannaM
0

Är det Melker? Tycker det ser misstänkt likt ut.. vilken soppa..

Sara
0

Mmm.. Melker kostade 1500:- när den här tjejen köpte honom.

Sara

Zaria81
0

Ja det är Melker *känner igen honom*

Dyr han blev helt plötsligt,hmm *håller mun*

HannaM
0

men lilla gosbollen… vem som än tar honom hoppas jag han får stanna där…

skrollan
0

Ja, det är melker. och snäkka ringg inte på honom eftersom att kitty ska ha honom. Vi ska hömta honom imorgon !

Faxlin
0

#3: Otroligt vanligt förekommande faktiskt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sara
0

# 5 Har det löst sig med semesterhem eller ska han hit?

Sara

skrollan
0

jag tror att det löst sig. Jag, nina och carla hjälpts åt tills kitty kan komma :=)

Sara
0

Oki.

Sara

skrollan
0

det gäller bara att ingen bjuder högre nu för att då får vi honom aldrig =(

Smeagol
0

VA???? Vad är detta?? nu fattar man ju ingeting??

Faxlin
0

Har hon budgivning på Melker?

Audiatur et altera pars

Madde
0

Står 2500 eller högstbjudande

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

HannaM
0

bjuder någon högre är iaf jag med och skramlar så han kommer till kitty

skrollan
0

Jo ,men det är invecklat. Jag lovar att berätta när jag fått honom ! Men tror inte vi ska prata om det eftersom vem som helst kan läsa.

HannaM
0

jag har tvåhundra att lägga om nån bjuder över!!

emoflickan
0

Ärligt talat, vem fan lägger ut en iller till högsterbjudande!? Jag blir illamående av sådana här annonser…:(

dette
0

bryr de sig inte överhuvut tagen om var illern hamnar…

Stinko
0

Ursäkta, men måste bara få säga att detta verkar ju helt sinnessjukt om jag fattat hela grejen rätt! :o

Guteillern
0

#19 Jodå, nog har du fattat allt. Det är så sjukt att man blir illamående!

emoflickan
0

#20, instämmer, det är liksom inte ngt antikt objekt vi pratar om här utan ett djur! usch!

NoraDede
0

ja det är ju fan viktigare att illern hamnar i ett bra hem än att man får en massa pengar för den. och visst dom flesta vill väl ha en liten slant iaf men det är oftast bara för sakerna som följer mer eller om man precis vaccinerat eller kastrerat.

fy fan vilken idiot säger jag bara, nu är jag arger igen Förlåt Gråter

Tesan
0

Jisses, vad fin Melker var…

Carla
0

Kan ju säga så här. Hon vill sälja honom för tusenlappen dyrare för att han har tydligen bajsat på hennes golv och hon måste bryta upp där. Därför är han dyrare! Men jag har försökt förklara för henne att hon måste tänka på Melker och inte pengarna. Men ja, finns inte så mkt man kan göra. Som ni förstår ångrar både jag och nina oss att vi sålde honom till henne. Vi är vansinniga här hemma.

Sara
0

Ojojoj, vad dyra mina illrar hade varit om man ska tänka så. Skrikandes

Sara

skrollan
0

Haha här med. men han hämts imogon kväll :)

Carla
0

sara: jo jag sa det till henne också, då hade jag tagit mer betalt för illrarna. men tyvärr kan man inte göra så..

Nettan
0

Jag tycker det är tragiskt att folk inte skriver avtal vid försäljning av sina illrar. Då hade hon inte kunnat sälja Melker för mer pengar utan endast för summan ni fick för honom. Då hade ni tagit tillbaka honom och placerat honom i nytt hem.

UlrikaD
0

Oj, jag insåg inte ens att det var Melker när jag lade ut annonsen. Vilken grej. Hur mycket får ni betala för att få tillbaka honom då?

dette
0

någon som har ringt på den andra annonsen?

har mailat och väntar på lite mer info om illrarna…

Faxlin
0

Nu ska vi kanske inte diskutera det här just nu utan åtminstone kanske starta en annan tråd där annonsen inte är med. Sedan förstår jag att ni ångrar att ni sålde honom till henne.

Audiatur et altera pars

kitty
0

var vänliga och ring inte på melker..

Nettan
0

Det där känns faktiskt lite fel att säga.

Det vore jättebra ifall Melker får komma till dig. Men vad är det som säger att inte andra får ringa om de anser att de kan erbjuda honom ett bra hem?

[Falo]
0

#32: Jag kan inte sluta undra om det verkligen är lämpligt att ta hand om en ny omplacering som beskrivs som bitig då du inte klarade av den förra.

kitty
0

Efter mina samtal emd Carla och Nina har det aldrig framkommit att Melker skulle vara bitig. Vad jag vet var det valpen, Blunda som bet..

Jag är faktiskt medveten om att jag itne klarar bitiga illrar och tar därför inte heller emot några som klassas som det…

HannaM
0
Sara
0

# 34 Men Melker beskrivs inte som bitig.

Dessutom är det skillnad på bitig och bitig.

Sara

[Falo]
0

#35: Förlåt, har missat att de fått ordning på honom om de nu fått det. Du tänker helt rätt tycker jag. Hoppas det går bra för er.

#36: http://iller.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=2fa1ac41-db66-4e3d-b70c-278405af5746

#37: Självklart är det skillnad från iller till iller men man måste tänka sig för också så att de inte kastas mellan olika hem mer än nödvändigt. Det är svårt att veta på förhand vad man klarar av.

Sara
0

# 38 Håller fullständigt med dig om att illrarna är olika och inte ska flytta mer än nöden kräver. Men eftersom många illrar testar det nya hemmet genom både bett och orumsrenhet så skulle man ju aldrig ta hem en iller.

Som sagt det är skillnad mellan en iller som biter för att testa eller är ouppfostrad och en "Milton iller" som hugger för glatta livet.

Sara

skrollan
0

Men kan medela att melker är bortbjuden för 3000 kr

Madde
0

va? herregud vad sjukt. Ja se där, då säljer man ett djur för och tjäna pengar. =(

Faxlin
0

#40: Driver du med mig? Är det någon som har bjudit över? Eller förresten jag ska nog inte bli förvånad. Det var samma sak med mina plutta förrut ju.

Audiatur et altera pars

[Falo]
0

kan vara så att hon försöker trissa upp priset också så ge inte upp än!

[Falo]
0

be någon ni känner bjuda över och sedan bara lägga fram 1500kr då det är dags att hämta då?

Faxlin
0

#44: Smart. ;-)

Audiatur et altera pars

Niiina
0

Asså jag fattar inte! vad är det för fel på människor när det gäller djur? Och Kitty jag talade om för dig att Melker var lite barnslig och har problem med fötter vilket betyder att han nafsar/biter i dom. Så jag har aldrig sagt att han är 100% bitfri för när det gäller fötter så är han inte det.

Usch vad jag är upprörd nu! Men nu har jag lärt mig en läxa som jag aldrig gör om, blanda aldrig ihop köpare eller sälj till vem som helst för tillslut hamnar våra älskade hos nått pucko.

Niiina
0

45# Ja, visst låter det som en super smart ide..var själv sugen på det ;) Men tydligen så kan hon anmäla oss då för att det är hennes djur..jag äger inte honom på nått sätt längre och vi har inget kontrakt eller nått :(

skrollan
0

Men det finns inga papper på att hon äger honom heller!

Nej, nu ringde hon. Tror aldrig att det fans någon som bjöd högre. Så att jag ska hämta honom imorgon om kitty kan betala 2500 :- som hon fast håller i att hon ska ha för honom. Såna fall hämtar jag honom imorgon kväll och han fick bo hos Robinsnel tills hon kunde komma och hämta honom :)

kitty
0

Men asso, jag har  inga  2500, vet inte riktigt om jag känner för att låta henne vinna det här spelet heller… han var ju egentligen redan " såld" till mig för 500 och nu ska hon ha 2500.. lägger 1500, thats it.. jag önskar jag hade mer, men det har jag inte

skrollan
0

Okej, ska jag ringa och säga att du inte vill ha honom då?

Madde
0

hon är inte hemma nu. men skicka ett pm.

Faxlin
0

Kan du inte bara prata med henne då Kitty och säga att du bjuder det du har bjudit tidigare för honom. Och att hon kan stå kvar med honom annars. Och så hoppas vi på att ingen annan vill betala mer.

Audiatur et altera pars

Neeevis
0

man borde maila å fråga hon ägaren om det inte är en porslins iller som är antik utan känslor som hon har på budgivning hahaha

UlrikaD
0

Om han är utlagd på blocket för 2500 så har jag svårt att tro att hon lämnar ifrån sig Melker för 500kr. Tyvärr!

Faxlin
0

Jag har mailat om honom nu. Kunde inte låta bli. Jag använde visserligen inte antik iller, utan diskmaskin men ändå. Stackars pojken.

Audiatur et altera pars

Neeevis
0

#55 haha :D bra gjort ojoj du valde diskmaskin istället =)  . jo jag håller med helt sjukt dålig syn djur har denna personen!

Neeevis
0

syn på djur* skrev lite knas.

Faxlin
0

Hoppas hon läser mitt mail och funderar lite i alla fall.

Audiatur et altera pars

Neeevis
0

undrar hur många mail hon har fått om detta, om hon inte funderar över det så undrar jag faktist vad hon tänker med!

kitty
0

Jag tror itne helelr att jag kan få hem honom, ens för 1500… så sorgligt men sant, ingen Melker för min del.. Men jag tänkte jag skulle ringa henne imorgon i alla fall och fråga hur det går och säga att mitt erbjudande står kvar

UlrikaD
0

Hela historien är helt sjuk. Jag känner inte ens Melker men jag mår skit rent ut sagt. En iller ska INTE behöva flytta runt så här!!Skrikandes Det är rena djurplågeriet!! Han förtjänar bättre. Det är ju bara att hoppas och be att hans nästa hem blir hans sista.

Zaria81
0

#61 Känner samma sak, melker har man ju föjt endå sedan han låg på blocket första gången,och man har slitis mellan hopp och förtvivlan några gånger ju.

Hoppas verkligen att han får ett bra hem nu där han får stanna livet ut.

Smeagol
0

OMG…jag sitter här och känner att tårarna kommer =( Önskar att jag vore miljonär. Då vill ni inte ens veta vad jag hade gjort!! Ush och fy vad hemskt. Stackars melker. Om jag hade kunnat, haft plats och råd hade jag köpt honom utan att tveka!

Har hon ingen kännsla alls för att det är ett liv hon leker med?? Sjukt sjukt sjukt sjukt. Vad mer kan man säga vad mer kan man göra??

Soffi
0

Jag vet att det nu är "hennes iller" och hon i princip får göra exakt hur hon vill. Men det hindrar inte oss för att göra det jobbigt för henne. Mailbomba, ring och klaga, vad som helst. Borde inte det få henne att inse att hon gör fel? Eller kommer det bara göra henne förbannad på illervärlden och förvärra situationen?

Faxlin
0

Jag har glömt att komma om jag fått svar på mitt mail. Ska springa till den stationära och kika på det på en gång.

Audiatur et altera pars

Soffi
0

#65 Spring spring! Kan vara kul att se hur hon lyckas försvara en sån här idiotisk handling. :)

Faxlin
0

Inget svar. Tror inte hon vill svara. Fast jag var inte elak. Jag bara vädjade till henne som medmänniska och hur hon bör reagera och göra om hon bryr sig det minsta om honom.
*suck* Verkar inte som om det hjälper.

Audiatur et altera pars

Zaria81
0

#64:Kan ju hoppas hon blir såpass förbannad på illervärlden att hon håller sig ifrån iller sedan.

Faxlin
0

Ja inte ska hon ha fler i alla fall. Anser inte jag i alla fall. Och jag kommer då bli ännu hårdare med mina kontrakt än tidigare. Sådant här hade aldri kunnat hända med ett kontrakt. eller jo klart det kan, men man har er chans att göra något då.

Audiatur et altera pars

Soffi
0

Man blir sugen på att ta honom nu, men jag har precis omplacerat en iller, och Lucifer trivs bra som ensam kung i huset just nu. Kanske bör låta det gå en stund innan jag försöker få ihop honom med en anan iller. Suck, om inte tajmingen varit så dålig så kanske..

Faxlin
0

Och så är förlorarna i hela affären en stackars oskyldig iller. Det stör mig så det är inte sant. Tycker så synd om pojken.

Audiatur et altera pars

skrollan
0

nej, att inte skaffa en iller igen har hon själv sagt till mig att hon änker. Hon tyckte att det var bra att hon fick öva på melker :@

Lsun
0

Kitty: om du vill skulle jag kunna lägga ut pengarna åt dig så länge… jag vet att 2500 är väldigt mycket pengar för en iller, men den här killen verkar hur go och snäll som helst och han behöver ett bra och FAST hem.

det låter kanske konstigt efterom jag inte känner dig, men jag tycker synd om Melker och känner att jag faktiskt har en möjlighet att hjälpa till. jag vänder mig till dig eftersom du har visat intresse innan, fast det här gäller andra också (dock måste det vara en medlem på det här forumet).

det är självklart förståeligt om du tackar nej, för jag förstår att det verkar väldigt konstigt, men eftersom jag inte har möjlighet att ge honom ett bra hem (väldigt dålig tajming just nu, som "Soffis" inlägg säger) själv kan jag ju alltid försöka hjälpa till så han får ett bra hem någon annanstans.

Zaria81
0

#72 Öva och sen sälja,och sedan tycka att det var en bra övning…Konstig inställning.

Finns ju massor med bra sätt att "öva" på iller utan att skaffa en egen och sälja dyrt efter ett par veckor. Tex hälsa på hos någon som har iller eller vara semesterhem.

HannaM
0

#73 och kitty, jag är beredd att slänga in en två hundra eller så bara han får rätt hem..

Madde
0

Men det tragiska i det hela är ju att han inte är köpt för så mycket pengar.

Jag hoppas att INGEN kommer betala 2500 för honom, då kanske den som säljer inser att det är för mycket pengar för en omplacering.

Det är i alla fall vad jag hoppas på.

Lsun
0

mjo, fast enligt min mening är det ju inte världens smartaste tös vi har att göra med, jag menar, om inte annat så kan det ju vara så att någon annan (som inte är medlem här) köper honom, eller ännu värre, han får vara kvar tills hon inser det. efter vad som hände på hennes bedårande golv vill jag inte ens föreställa mig hur hans vardag ser ut nu, men en gissning är att han inte har tillgång till hela huset/lägenheten iaf…

Madde
0

Men vi vet inte så mycket om henne egentligen, här drar vi bara förutfattade meningar.

Så vi får se hur det går framöver. Är upp till Kitty vad hon väljer och göra

Marina
0

Men eftersom att det står 2500 eller högstbjudande så måste det ju innebär att om ingen är beredd att bjuda 2500 så måste hon sälja honom billigare, om 1500 är högsta budet så är ju det högstbjudande. Annars säger hon ju emot sig själv, även om jag inte tror det var så hon tänkte när hon skrev annonsen. Problemet blir ju då om det kommer nån som inte är är här på forumet o gärna vill ha honom för 2500….Men man kan ju försöka, om nu Kitty skulle ha honom så bjud det hon är beredd att ge o så låter alla andra bli att bjuda på honom? Kan ju funka..

sezierra
0

Jag tycker det är enormt Sjukt att ha budgivning på ett djur! Hemska människa! Jag skulle inte kunna göra så mot Nova ex. det är ju som om hon tror att det är någon cykel hon ska sälja. *Mutter*

(Rädda-värlens-alla-djur-genen slår till i en)

_Ty_
0

Jag har förstått att hon den här tjejen vill ha ut mer pengar än hon borde? (tror jag???)

Men jag förstår inte vad de är som är så illa om någon som inte är medlem på forumet skulle vilja köpa honom för 2500 kr?

Eller då någon på forumet?
Är man berädd att lägga 2500 så är man eller?

Förstår inte denna eviga häxjakt på folk som lägger ut anonser på bla blocket.

Troligen kommer hon få Lilla Melker såld vare sig de är någon här ifrån eller inte. Och har hon inte ändrat priset på anonsen nu kanske hon inte ens tänker göra de?
Hon kanske struntar i era mass mail?

Tycker även att de är löjligt att ni startar en "parodi tråd" på hennes anons. Är ni vuxna människor eller?
Vet juh att en del här är i tonåren, men man borde juh ändå veta bättre än att bokstavligt talat mobba ut någon som inte ens är här och kan försvara sig….!!

Med rist att få fett på huvet ;)

sezierra
0

#81 Jag tror inte att kritiken har med att de lägger ut anonsen på blocket utan för saker som har skett runtomkring.

Själv tycker jag bara att tanken på Budgivning och djur i samma mening är irriterande… men det var inget med annonsen i sig att göra utan kombinationen…jag gillar inte budgivningar helt enkelt. :S

Faxlin
0

Jag hör väl till de som inte hör till ungdommarna här. Men att ha budgivning på ett djur är i mina ögon direkt vidrigt. Och att man ökar på försäljningsvärdet på grund av vad djuret har  förstört är också sjukt.

Sedan om andra tycker annat får de självklart göra det. I min värld är alla djur värda mer än vad man kan mäta i pengar känslomässigt, men man kan inte buda på djur som om de vore en auktionsföremål. Någonstans måste man se till indivivden bakom. detta är inte vilken iller som helst. Vi har alla följt Melker sedan han var valp. Vi vet att han flyttat och vi vet att han förtjänar ett bra och livslångt hem. Hur kan man äventyra det för att sälja till högstbjudande. Då är man inte djurvän anser jag och det står jag för.
Och jag hoppas också att jag på något sätt har lyckats nå fram med de värderingarna till några fler. Om inte så är det synd, men jag har gjo vad jag kan för tillfället och kommer fortsätta. Ett djur kan inte prata för sig själv.och ärligt talat finns iller.ifokus för att sätta fokus på illrarna inte för att dalta med människor som inte kan se skillnad på ett levande djur och ett frimärke.

Alla får självklart tycka vad de vill. Och detta är en sådan här sak som man är antingen för eller emot.
Och jag är starkt emot. Och jag kommer fortsätta propagera för att hemmet ska gå först. Inte pengarna. Sedan om någon betalar 10.000 för honom för att de vill det, då får det vara så. Synd då det är ännu en som tror att det funkar att göra så. Men det huvudsakliga är att han behöver få komma hem, till  ett hem där han får stanna.

Audiatur et altera pars

_Ty_
0

Jo men även om de är jääävligt sjukt att sätta bud på ett djur vilket jag håller med om så ger de väll inte rätten att mobba ut denna personen och göra parodi trådar av hennes anons.?
Och skicka mass mail och tro hon ska ändra sig?
Antagligen betyder pengarna mer för henne än iller och de är juh synd. Och jag hoppas juh precis som alla ni andra att Melker äntligen får ett bra fast hem. Och som sagt så är de sjukt att sätta bud på ett djur.

Och att prata bakom ryggen på någon som inte kan försvara sig är också fel…!!  ;)

Faxlin
0

Fast parodin på hennes vart mer som en följd till att det här inte är första gången och att vi anser astt det är vidrigt och fel. Och illrarna kan inte försvara sig det kan en människa. Och hon väljer att skita i det. Men kanske kan vi få andra att inse vad vidrigt det är. Och ärligt talat så skriver jag inget här som jag inte kan säga rätt i ansiktet på den det gäller. Att kalla det prata bakom ryggen kan vara så hänt. Men jag skriver det öppet på internet. Och jag står för det.
Det är idiotiskt och fel. Och är man sådan mot ett djur har man mist sitt värde i mina ögon. Och det står jag för. Djuren ska gå först. Fattar man inte det är man bara en tragisk individ som är det självklara anledningen till att våran värld går käpp rätt åt h-vete. Om folk kunde tänka mindre på pengar och mer på djuren och sina medmänniskor (det gör i hop) så skulle världen se bättre ut.

Audiatur et altera pars

Lsun
0

#81 om inte annat så är det många här som har kunnat följa en del av Melkers historia som, iaf vad jag har fattat, inte har varit speciellt lycklig..

sen om du tycker att det är på något sätt "omoget" utav folk på ett ILLERFORUM att tycka att det är hemskt, illa, och fullkomligt bedrövligt att folk auktionerar ut just illrar till "högstbjudande", det får väl stå för dig i såna fall.

att hon sen "auktionerar" ut den för 1000:- mer än hon köpte den för (för vad? en månad sen?) gör ju inte saken bättre heller.

och som avslut så skulle jag också vilja påstå att jag är faktiskt väldigt osäker på om någon "mobbat ut" henne. hon kan säkert vara en jätte trevlig människa, men, enligt min mening, är hon uppenbarligen en helröten illerägare, som i detta fallet bara försöker tjäna pengar på att sälja en utav dom djuren som många av oss dedikerar stora delar utav våra liv på. bla för att se till att dom inte hamnar hos ägare som just henne.

hade hon haft lite mer sinne för hur man tar hand om en iller, eller vilket djur som helst, hade hon letat efter RÄTT ÄGARE, inte högsta bud.

Zaria81
0

#86 Mycket klokt inlägg,känner samma sak men hade nog inte kunnat formlerat mig hälften så bra =)

Som jag skrev i en annan tråd,hade hellre skänkt bort mina djur om jag visste att de fick det bra än att ta betalt, pengar ska inte spela någon roll.

sezierra
0

Någon som vet hur det går för honom?

babsan
0

#88  han är kvar, hon har sagt att jag får honom om jag vill, nu ska jag bara få mamma att gå med på 2200 oxå ;)

Faxlin
0

#89: Vet en annan som blivit lovad honom också. detta är hur knasigt som helst. Tror att det är som det str, den som bjussar mest snabbast får honom.

Audiatur et altera pars

sarae
0

jamen va bra.då bjuder jag 5000 å hämtar hem  honom….suck,….helt sinnessjukt måste jag säga,. fick jag vbara tag på bruden så …*grrrrr*

kitty
0

#90..tyvärr tror jag det med. Synd, för jag hade verkligen sett fram emot att få hem killen. Lyckades dock få tillbaka alla pengar på min tågbiljett.. alltid ngt

UlrikaD
0

Jamen, det funkar ju…..Fundersam

Faxlin
0

#92: Beklagar.

Nu håller vi tummarna allihopa att den som får honom kan behålla honom livet ut. Och att hela sagan om grabben slutar som sagor bör. Lyckligt. Det är huvudsaken.

Audiatur et altera pars

sarae
0

tyvärr tror jag att vi kommer att få se mer av melker. å då mennar jagin te ljuvliga bilder ä härliga berättelser om hans upptåg

babsan
0

jag tror ni misstolkat den här bruden totalt ;)

som sagt jag chattar med henne på msn och hon verkar hur trevlig som helst, hon sa att jag var det perfekta hemmet åt honom, så hon sa att den andra hon lovade bort honom till ligger på "kö" efter mig :D

Faxlin
0

#95: Nejmen sarae inte komma med negativa vibbar här. Nu skulle vi hålla tummarna för ett lyckligt slut.

Audiatur et altera pars

kitty
0

precis.. tummar och tassar ska hållas…

UlrikaD
0

Babsan: Om hon anser att du är det perfekta hemmet åt Melker varför vill hon då ha så mycket betalt för honom?

Beafer
0

#81 Är man mindre smart för att man är ungdom då? Måste bara fråga!!

UlrikaD
0

Jag hoppas bara innerligt att vem det än är som får Melker nu är beredd på att vara hans hem för resten av hans liv!!

babsan
0

Rikki:  hon sänkte priset för mig ;)

Madde
0

#102: hur mycket har hon sänkt då?

För illern kostar ju 1000kr mer än vad den är köpt för. Tycker inte man ska tjäna på och sälja en iller.

Faxlin
0

#103: Hon skrev ju tidigare att hon skulle betala 2.200 så hon tjänar ju fortfarande på honom.
Det gör dock en sänkning på 300:- från det pris hon satt i annonsen.
Men jag har hört exakt samma sak att säljaren har sagt till en annan som inte skrivit i denna tråd. Så jag anser fortfarande tjejen som att hon tänker enbart på pengar.

Audiatur et altera pars

sezierra
0

Tänkte bara skjuta in: Bara för att någon är snäll utot betyder det inte att denne kan gå hem och misshandla ex. sina barn… så skenet kan bedra. Även ens bästa vän kan ljuga för en om jag säger som så. Men visst alla ljuger inte men det finns inga garantier för att de inte gör det hller…

Jag yrar…48 timmar snart…

Faxlin
0

#105: Så rätt så. Men det är i alla fall lättare att märka på vissa. Jag tycker man märker rätt snabbt om folk är falska.

Audiatur et altera pars

sezierra
0

#106 Jo, men helt säker kan man aldrig vara… det skulle ju inte spela någon roll om andra tyckte min äldre syrra (har ingen så det är totalt hypotetiskt!) var snällast i världen…hon kan ju slå mig gul och blå ändå. Jag tar som sagt det flesta med en nypa salt, men ser till det goda hos alla så länge de inte är fullständigt galna och hugger efter mig ;)

Men man ska inte bygga ett förakt till någon bara för att de säger något korkat… det kan vara så att det är ett missförstond eller den andre formulerat sig konstigt.

Man ska ha tålamod…så reder sig det mesta på ett bra sätt och inga bråk blir…för jag tror det är 90% av allt som skriv, inte är menat att såra men kan ändå på något sätt ändå såra någon. Vi är alla olika och tolkar alla saker olika också. Det är det som gör diskutionerna intressanta och levande men samtidigt blir det lätt att det spårar ur och det blir bråk..om någon tappar kontrollen över sitt temperament lite. Det behövs inte mycket för att något ska gå galet.

Medlare ända in i ryggmärgen eller nått… :)

Sara
0

Hoppas du får honom nu då babsan så han får det bra!

Sara

UlrikaD
0

Hur har det gått för Melker?

babsan
0

#109   vill inte ta det här så skickade dig ett pm ;)

Madde
0

ja man blir ju lite nyfiken och höra hur det går.

babsan
0

#111 kan pm dig med ;)

Madde
0

#112: Yes det går så bra så. =)

Faxlin
0

Jag vill också veta.

Audiatur et altera pars

Zaria81
0

Jag också ju…

babsan
0

#114-115 okey :P haha

Zaria81
0

#116: Haha, inte lätt att försöka hålla något hemligt här =)

Faxlin
0

#117: Nepp så gott som omöjligt tror jag ;-)

Audiatur et altera pars

Stj3rnfallet
0

Hoppas att Melker får ett bra hem nu =) Och jag hoppas att han får stanna där livet ut :D Hoppas verkligen att du får honom nu Babsan, så att han får ett varaktigt och bra hem =)

VeronicaKahlbäck
0

finns väl inte så mkt att tillägga längre men jag tror att jag spyr..

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Marina
0

Jag vill me veta! =P

Norrskenets
0

Hur gick det för melker?

Smex
0

Näää Babsan. nu får du gott och väl berätta för oss alla. Jag har följt denna tråd hela tiden. Så nå, hur har det gått med Melker?

sezierra
0

Kommer han att få det bra?

skrollan
0

Hallå? om du har något nytt att berätta så är det väl snällt om vi alla får veta eftersom vi alla följt honom och alla här berättat vad vi vet. Jag vill också veta hur det går för stackarn eller om jag ska fortsätta ringa =/

babsan
0

#125 pmar dig ;)

skrollan
0

haha, bra :P

Faxlin
0

Inom sinom tid kommer alla få reda på vad som händer med honom. Till dess låser jag denna tråd. Men jag lovar att det kommer att komma information till alla om vad som händer. Det kommer sluta bra.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer