Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 332 ggr
Odis
0

Förlängd chip period

Ja då har vi varit iväg till Marianne och fått Fridolf kastrerad med chip. Dock så råkade hon ta fel chip så Fridolf fick det starkare chippet. Vi är härmed nu försökskaniner på om det verkligen håller i 4 år som ett starkare chip är tänkt att göra. Dock så verkar Fridolf lite off efter besöket han är lite slö, och han har blivit ganska lös i magen med gul färg på bajset(Han fick ganska mycket laxolja som muta) Någon som varit med om att illrarna reagerar lite slött direkt efter chippning?

Ceciliaolucifer
0

Fick han snabbgas?

Jag har inte varit med om några dåliga magar eller slöhet efter chippning. Kanske oljan?

Odis
0

Nope vi körde laxolja och fasthållning ^^ Men han fick kanske lite mer än en matsked laxolja kan vara den som gör honom lite lös i magen. Har varit med om att pälsarna kan reagera lites lött efter vaccination tänkte att chippning kanske var lite samma. Men om han hade fått på tok för mycket laxolja så bode ju Marianne ha reagerat tycker jag.

VeronicaKahlbäck
0

Jag tycker mej ha hört att flera blivit lite slöa efter chippet, kanske bara är stressen men håll ett öga på att han äter och dricker som han ska!

Angående det starkare chippet så har det använts flera år på iller utomlands, verkningstiden ska vara ungefär den dubbla alltså ca 4 år men lika inidivuellt som det vanliga.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Ceciliaolucifer
0

#2 Nöden har ingen lag ;)
Mina illrar blir väldigt lösa i magen av laxolja.
Enda gången dom har reagerat slött är efter rabiesvaccination, men det var vid första sprutan.

Odis
2

Precis vi ville gärna skippa lugnande och med laxoljan så reagerade han knappt på att Marianne kämpade med att få in skurvmejseln till nål:P

Mina har aldrig blivit lösa av laxolja men då har dom ju bara fått ca 1 tesked hälld på mat. #3 Får hålla utkik på honom helt enkelt har han inte piggnat till imorgoin så får vi ringa marinne och höra^^ Hon av alla vettisar borde definitivt veta iller hälsa^^