Illervalp sökes:)
Sådär ja, nu har jag för första gången pratat med pojkvännen om iller, och bemötandet blev fantastiskt!!
Så vi är två stycken som tillsammans letar valp, gärna en hane!
Vi bor i en stor tvåa i Oxelösund, tio mil söder om Stockholm. vi jobbar om varnadra en del så illern kommer alltid ha sällskap. har ääven en tjejkompis som haft illrar i många år som kommer hjälpa mig med allt jag behöver.:)
skicka gärna ett pm om just du har en illervalp, eller planer på kullar framöver.!
varma hälsningar Lisa Högbom
Vad kul!! Du kan alltid kolla uppfödarlistan som är nålad högst upp på sidan. Har pojkvännen träffat illrar? Om inte är det ju guld värt att hälsa på någon med iller (träffa andra illerägare heter den tråden) så ni vet lite mer att iller verkligen är ett husdjur för er och vad för slags iller ni är ute efter :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Vad skoj med illerägare i oxelösund :) Jag kommer därifrån men flyttade för 5 år sen.
Ni är jätte välkomna till oss om ni vill träffa och gosa med iller=)
Jag och min sambo bor med våra två illrar i eskilstuna
Valparna har inte kommit än, knappt att parnings sässongen startat ;)
Passa på att hälsa på folk med iller och läsa på om iller och hitta rätt uppfödare så länge!
Hälsningar Malin
tack alla för fina svar! har läst att det inter säsong ännu men tiden går fort och har själv tillsammans med mamma haft en kattuppfödning och vet därför hur viktig kontakten är med uppfödare, därför vill jag vara ute i tid och hitta en uppfödare som hinner få ett förtroende för mig. :)
Som det står i #4 så är det inte säsong än för årets valpar men det är bra att du tänker på att kolla upp och kontakta uppfödare i tid. Du är välkommen att kolla på vår hemsida och sedan kontakta oss om du skulle vara intresserad av valp från vår uppfödning. 

TS, uppfödarna brukar uppskatta om man letar upp dom och visar intresse :) Att leta uppfödare i tid tycker jag är helt rätt, då får man tid att kolla om de motsvarar ens kriterier!
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Becka89 - tack så jätte mycket! vi kanske klommer ner nästa vecka eller så när vi är lediga om det går för sig? vad trevligt av er att ge oss chansen!
Doktor - och-designer jag har skickat ett mail till er :D
Okej våran donna ska opereras på torsdag så får bli någon gång efter det:) ni är jätte välkomna
Jag kan rekommendera Dashing Ferrets som har mycket trevliga valpar som jag tycker även är väldigt lätta att uppfostra. Jag har själv en liten tjej därifrån men har även träffat andra kullar därifrån och dom är väldigt lätthanterliga och lätta att ha och göra med.
http://www.dashingferrets.se är hemsidan!
Lägger upp en bild på Mynta även kallad Mink :)
#11 Sååå söt tjej :)
jag vill rekommendera Denise som har Raggarillern i Västerås, jättemysiga och trevliga valpar, seriös och bra uppfödning, lättuppfostrade valpar och riktigt mysiga!!:)
#13, Raggarillern sammarbetar med Dashingferrets :) Så det är inte så konstigt om det finns mysiga valpar där också :)
#12 Lyra hälsar och tackar i massor! Hon är ett riktigt lyckopiller.
Såg att jag skrev fel där, FÖRRA årets kullar ska det såklart stå.
Min hjärna har visst inte hajat att det är nytt år än och det är strax februari.
Tweedlee tweedlee Tweedlee dum, I´m as Sweet as Bubble Gum.
Mercy mercy Puddin' pie, I've got Something that Money can't buy..!
Oj! det var nog lite detta jag sökte när jag startade denna tråd, super härliga bilder, tips och råd! det uppskattas jätte mycket! hoppas hoppas på att ha en liten pojke hemma till sommaren!:) tack alla!
Vi har två pojkar från Dashing Ferrets en omplacerings pojke från kullen år 2011 härlig kille och en från förra årets kull 2012. Båda är mysiga och väldigt lätthanterliga illrar lär sig saker fort båd kan snurra runt och rulla runt som tricks^^ Dock att lära sig det här med lådan känns som omöjligt:P Fridolf har vi haft i brunst nu okastrerad tillsammans med en kastrerad hane och han har varken varit aggressiv mot honom eller mot oss vilket känns som ett väldigt trevligt lynne då brunstiga hanar kan bli lite vassa i tempramentet. Här kommer en bild på Grabbarna Bus som de kallas^^ Och de är viltfärgade vilket är lite "ovanligt" för dashing ferrets då aveln är inriktad på Black self men några valpar blir ju ändå viltisar^^
Och vad gäller Susan som uppfödare så är hon kanon på alla sätt. Har fina djur och hon engaerar sig mycket i djuren och sina köpare. Man får alltid tips och hälp från Susan även efter köpet vilket jag tycker är fantastiskt skönt att ha en mer erfaren person att nödanropa när man blir paranoid och tror att något är fel=)
Hon har även ganska mycket utländsk blod i sin avel om man är intresserad av djur som har lite mindre av den svenska illerstammen i sina gener.