Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 2129 ggr
[Myraan]
0

Letar illrar!

Hej!

Min syster bor i en lägenhet på 29 kvadrat och är intresserad av att skaffa två illrar. Vi håller på att leta information om dem, men jag har ändå viss erfarenhet och kan en del. Båda två kommer att ta hand om dem.

Vi bor i Norrköping men har inte hittat någon annons. Så det jag undrar är om det finns någon här som sysslar med uppfödning av illrar som bor nära Norrköping?

Just nu lutar det åt två honor, men om du har hanar så får du gärna höra av dig ändå. Skriv här eller skicka ett pm till mig! :)

/Ylva

JossanH
1

Det finns ingen uppfödare i Norrköping, eller har iaf inte gjort (har bott där själv i 2,5 år). Det finns illerägare där men söker du uppfödare är nog Stockholm närmst.

Sajtvärd på Iller.ifokus

VeronicaKahlbäck
0

Kul att ni funderar på iller!

Ni får mer än gärna komma hit för att klämma, känna och prata iller. Har två honor och två hannar, bor i de centrala delarna av Norrköping.

Som Jossan säger så är det dåligt med uppfödare här.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

UlrikaD
0

Finns oftast en del omplaceringar på Blocket.

zickan
0

Skoj att du planerar på illar också :-). Tror inte säsongen för aveln har satt igång ännu. Brukar dra igång mot vår-sommar.

Du får komma hit på fika nån dag ;-). Klämma på råttorn och illern. Men hittar du nått runt sthlm-västerås. Så är transport sällan svårt att lösa. Sorkis och Lancia åker fortfarande en hel del iom utställning och jobb.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[Myraan]
0

Okej! Hade ingen aning om när aveln brukar sätta igång, men då får vi väl ha lite tålamod då :)

Prata iller låter som en bra idé. Tråkigt att det är dåligt med uppfödare här..

Det var ju Sorkland som kom med min råtta och det gick ju väldigt smidigt!

UlrikaD
2

#5 Illrar går i brunst på våren, så det är då valparna kommer. Inte som med smådjur som går att para nästan när som helst:)

En del illrar har redan gått i brunst och jag vet att i Danmark så är det folk som har parat redan.

Men först ska de paras, sen ska de gå 1 1/2 månad ungefär och sen ska man vänta 10 veckor till innan de kan flytta.

Så valpar kommer framåt våren. Lika söta som vårblommorna.Skrattande

zickan
0

#7 ja precis. Kom inte ihåg om det var Lancia eller sorkis som hjälpte mig lämna av råtta till dig. Men både ställer ju ut råttor. Så de åker ju lite över allt beroende på var utställningarna är. Och Lancia jobbar ju på en budfirma, kör lastbil. Hon brukar erbjuda hjälp att transportera.
Så det viktigaste är nog mer hitta en uppfödare och rätt iller :-). Sedan brukar det mesta lösa sig.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

VeronicaKahlbäck
0

#5 Bara att höra av dej över PM om det är intressant :)

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

[Myraan]
0

#8 Okej tack så mycket! Det ska jag göra i så fall :)

[jayde]
0

Min Molly behöver hitta ett nytt hem, om det skulle vara av intresse. Hon är snart 5 månader.