Valp
Har två frågor jag gått och undrat på en längre tid :
1. Är det vanligt att albino's föds i samma kull som viltfärgade valpar ?
2. Går det att köpa 2 valpar i samma kull ? 
1. Det beror på vad föräldrarna har för färger i stammen. Båda måste vara bärare av albino för att det ska födas albinos, så visst kan man få både viltfärgade och albinos i samma kull. 2. Det går om uppfödaren tycker det är en bra idé. Dock kan det vara svårare att bonda med 2 valpar som har varandra att ty sig till och därför kan välja varandra som är en trygghet framför dig som ägare. Jag föreslår att köpa en valp och vänta ett år eller några månader innan man skaffar nästa.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#1 Ååh okej tack för svaren , Kanske bäst att köpa en åtgången då !
Min pojkvän har bestämt sig att han måste ha en albino därav frågan
Och det är ju klart att man måste hålla killen glad också 
Jag tycker att det finns stora fördelar med att ha illrar från samma år :) Nödvändigtvis inte från samma kull. Dock tycker jag att det är viktigt att man som illerägare kan själva djurslaget så man inte samlar på sig djur man sedan gör sig av med.
Jag har ett syskonpar hemma som alltid har befunnit sig i samma "fas". Dels känns det som att dom har samma beteendemönster och förstår varandra på ett bra sätt.
Sen har jag två tjejer som är födda 2011 och den glädjen dom har haft av varandra är enorm. Lika pigga, lika busiga, leker på samma sätt och på samma villkor :)
Så jag ser inget som skulle hindra att ta två kullsyskon förutsatt att man har erfarenhet av iller!
#3 Jag kommer ju självklart inte göra mig av med illrarna någon gång under deras liv , finns lösningar på alla problem ! Man får ju planera sitt liv runt dom , så är det ju , och det är något jag är berädd att göra :)
Och uppstår det några problem under tiden finns det alltid ni här på forumet som ger så bra tips ! 
Allra helst skulle jag vilja köpa båda på samma gång , då jag antar att ihopsättning inte blir något som helst problem :) och ska man ändå låd- & bitträna en kan man köra två flugor i en smäll 
Andra aspekten att ha lika gamla illrar är ju att de oftast kommer kräva veterinärvård vid ungefär samma tid också och det är inte kul att ha 2 sjuka illrar samtidigt som man kanske tvingas ta bort med mycket kort mellanrum.. Har just nu 2 par av illrar där båda paren består av 2 illrar som det skiljer 1 år emellan och de har inte haft några problem med 1 års ålderskillnad. Ihopsättning brukar inte vara några problem så länge den äldsta illern inte är äldre än året. Det är när de är vuxna och kaxiga som problemen kommer.. Jag vet uppfödare som säljer syskonpar men då levererar valparna med några veckors mellanrum för att det ska bli lättare att bonda med valparna och för att de inte ska gå ihop mot ägaren. Och frågar du mig så toatränar jag gärna 2 illrar samtidigt så länge dom går på lådan, annars är det lätt att om en slarvar, slarvar den andra också och man får dubbelt jobb ;) Tar man en valp under sommaren och känner att man vill ha en till iller kan man även göra en god gärning och ta en omplacering framåt sensommaren/hösten då många omplacerar nyinköpta valpar. Då vet du lite mer vad du får för djur. Har man aldrig haft iller innan är det alltid klokt att börja med en i taget.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#5 Värt att tänka på . Vi får se hur det blir :) Har tänkt mig att börja kolla på valpar nästa år iallafall ! 
Blir det många valp-omplaceringar runt stockholms området ? :)
Det blir många omplaceringar i stora delar av landet. Ibland är inte den bästa illern den som bor närmst.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#4 Har du ingen erfarenhet av iller sedan tidigare så tycker jag att du ska börja med en iller åt gången :)