Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 925 ggr
VeronicaKahlbäck
0

Illerkille letar nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då var det dags igen.. Jag får inte ihop Totte med mitt gäng, har kämpat sedan juni. Efter en del påtryckningar utifrån inser jag att han kan få det bättre hos en ny familj och det gamla gänget kan få det som "förr" med mej.
Vi har det avdelat och de får skifta ytor hela tiden. Jag känner en press att hela tiden att aktivera men om några månader jobbar jag igen och då kommer det inte fungera.
Ytterligare en väckarklocka var att de rök ihop riktigt igen fast jag tycker att jag är så försiktig, eftersom dom bokstavligt försöker ha ihjäl varann är det riktigt otäckt och jag är ständig rädd att det ska hända något när jag är borta.

Totte är född hos Optimus ferrets i maj -10, viltfärgad rejäl kille.
En riktigt go och fartfylld mysiller, ja enligt mej perfekt på alla vis.
Rumsren när man använder kristallsand, har kört med annat med ganska dåligt resultat!
Han vill allra helst hänga med hela tiden på det mesta, promenad är kul men folk ute är otäcka. Snö är bäst! Vatten är sämst..
Här får han Orijen mest men tycker kött är ganska smaskigt det med.
Han är försäkrad, vaccinerad, har id-chip och Suprelorinimplantat men han visar brunsttecken i perioder så nytt kan vara en idé!

Han vill nog inte bo med andra djur alls men absolut inte med andra illerhannar. Han har lite egna saker som följer med och pris tänker jag inte sätta något då det inte kan spela mindre roll men något symboliskt för tur :)
Den som är intresserad kan börja med att Pm:a mej och berätta mer om sej själv och vad man har att erbjuda Totte, mitt viktigast krav är livslång kontakt och möjlighet att hälsa på.
Det finns en uppfödare och en fd ägare som även dom ska "godkänna" eventuella nya ägare.

Vi finns i Norrköping!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Nussen
0

Fina killen :) som jag skrev någon gång tidigare så förstår jag dig ,detta är superjobbigt. Hoppas att sötnosen snart hittar ett bra hem Glad

JossanH
0

Med tanke på att båda hamnade på operationsbordet efter ett slagsmål så förstår jag verkligen ditt beslut. En otroligt fin kille! Har ju syster och halvsyster här hemma och kan garantera att det är underbara och dessa hanar är verkligen rejäla bitar. Hade jag inte haft mina pojkar hade jag hämtat honom på momangen! Hoppas det rätta hemmet dyker upp :) Vet hur sjukt jobbigt det är med flera läger och känslan av att aldrig räcka till…

Sajtvärd på Iller.ifokus

VeronicaKahlbäck
0

#1,2 Tack för orden :) Känns bra att ni förstår!

Totte har verkligen en stor speciell personlighet så saknaden kommer bli enorm länge.. Tror aldrig att jag haft så svårt att motivera att göra vad som är bäst för djuren, har under en tid varit helt egoistisk och skulle helst fortsätta men allt ska väl inte vara roligt.. Har nog levt i förnekelse vilket jag inte trodde om mej själv.
Nej, när det här är över ska jag bara njuta av dom andra en lååång tid.
Usch har samma känsla som när man vet att det är nära slutet, den där "ska aldrig mer ha djur…".

Jenniki
0

Skulle du säga att han är en bra nybörjar iller?

Norrskenets
0

Hoppas han finner ett bra och livslångt hem, riktigt söt grabb <3

Zandrama
0

Synd att han inte kan bo med andra djur :( Annars hade jag varit väääldigt intresserad då han verkar vara en enormt go kille :)

//Belinda aka Zandrama

VeronicaKahlbäck
3

#4 Jo det vill jag påstå.

#5 Tack, tack säger Totte :)

#6 Tycker också att det är synd att han ska vara så sur på Oliwer och att jag måste utgå från att han kan vara det mot andra killar med! Han är världsbäst hehe :)

Låser tråden nu då jag snabbare än jag kunnat drömma om hittat ett hem som nästan låter för bra för att vara sant, håll tummarna för att det klickar mellan dom nästnästa helg!

Känns så otroligt bra för Tottes skull och jag försöker hålla fokus på hur bra det är för alla inblandade djur.

Inlägget är låst för nya kommentarer