Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 483 ggr
Jenniki
0

Funderar på iller

Hej! Jag har funderat på att skaffa en iller, är helt nybörjare på iller. Så jag har några frågor 1. Går iller ihop med katt? 2. Hur länge kan en iller vara ensam? 3. Kan man ta med en iller på en båt?

JossanH
0

Först och främst föreslår jag att du läser artikeln "att skaffa iller" som är nålad högst upp på sidan och har du fortfarande frågor så kan du ställa dom efter :) Vad för båt menar du?

Sajtvärd på Iller.ifokus

Elin-a
0

En iller kan gå ihop med en katt men det är ingenting som försäkrar dig om att just din iller går ihop med en katt, det är väldigt individuellt. Man får alltså vara beredd på att eventuellt kunna skärma av så att katten och illern kan vara på olika ställen. Min King Louie går ihop med våran katt på avstånd, katten är alltså inget fan av honom men de kan vara i samma rum utan att ryka ihop eller göra varandra illa, men de leker inte direkt tillsammans. Sen är vår katt 16 år gammal och en iller på ca 8 månader har en helt annan energi än vår gamla katt :). Jag skulle säga att en iller är väldigt lik en katt på det sättet att de anpassar sitt dygn efter hur de blir aktiverade. Sen bara för att man kan lämna de ensamma längre än en hund så är det ändå en individ som har behov av socialt umgänge och aktivering. Vet man med sig att illern kommer vara ensam en del skulle jag råda till att skaffa två så att de har varandra. Båtfrågan kan jag inte svara på då jag inte vet vad för båt du menar tyvärr.