Födda den 19 juni.
Sötisarna =)
Amor vincit omnia
Grattis till valparna!
#1 Jo visst är dom mysiga :-) fast dom kunde ju hålla tyst på nätterna tycker jag *S*
#2 Tackar, vi kan väl träffas när dom blivit lite äldre?

vad söta :D
Ahh vilka mysiga. Och ja synd du inte kunde skicka med doften…
MYS SNUTT!

Så söta, glad att allt går bra.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Luktar gott men kunde gärna få ha mindre röstresurser. Pyret envisas med att tvätta dom minst ett par gånger varje natt. Eftersom jag har lite svårt att somna om, så har jag en del åsikter om tvättning nattetid *L*
En av grabbarna kommer att få det Gutniska namnet Likair. Namnet kommer från Gutasagan, Likair var en Landsdomare och svärfar till Botair i Akebäck.
#5 "Doft Internet" skulle inte vara helt fel *S*

#7 tänk då alla fisar som folk skulle skicka bara för att jävlas :P
nä men se lite valpar som har fötts. =) Så söta
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
#8 Ja…visst är det jävligt…och snart kommer ett till :-)
#9 Tackar
#10 Åtta stycken små liv, som redan lurat mig *S*
Kontrollen av kön blev en överaskning, det är 3 bruna killar, 4 bruna tjejer och 1 albinotjej. Dom väger mellan 22-34 gram nu och firar "födelsedag"…en hel vecka har dom blivit.
Albinotjejen är den enda unge som kan särskiljas från dom övriga innan chipmärkning och därför den enda som redan nu kan få ett nytt hem bestämt. En brun kille och en brun tjej har fått klart med hem. Exakt vilka två ungar det är, blir klart efter chipmärkningen.
åhh, mysigt :)

nååw vad pluttiga :)
Gud vilken härlig bild Ammi. Så söta när dom ligger på rygg och äter
#16 Man ska ha tur ibland :-) riktiga myskorvar hela bunten.
mycket fin bild ,må jag säga ½
# 15 Hahaha!! underbar bild!
Sara
Gullpluttarna =)
Amor vincit omnia
#22 Visst är dom gullpluttar :-) Killarna och en tjej har nya hem klara, om inget oförutsett inträffar. Resten av tjejerna är söker hem.
Ev. att jag behåller någon tjej, som avbytare åt Contesse i hennes filminspelningarna. Fick du tidningen jag skickade?
#23 Jadå, tack så mycket! Jättekul att allt gått bra och att de är nöjda med henne =)
Vi får väl se om någon av flickorna kommer hem hit eller inte….Klumpen har iallafall gjort ett gott försök att fixa en liten tjej efter Ambra åt mig 
Amor vincit omnia
#24 Contesse sköter sig riktigt bra, hittills har vi lyckats få de scener producenten önskar sig :-) Det är en go tjej du fött upp, pussa mamma Mini och pappa Dunderklumpen från mig.
Beträffande tjejerna som är kvar, även om det blev 8 ungar i kullen, så är jag fortfarande tveksam till att släppa mer än en hona till avel och den tjejen har redan sitt hem klart, sedan några månader tillbaka. Vi får hålla kontakten, så får jag fortsätta fundera. Håller tummarna för att Dunderklumpen och Ambra fått till det. Pyret hälsar till brorsan :-)
Munkhammar
citat från Illern från 0 till 10 veckor "Åh, dom ser ju så gosiga ut… ska bli kul att träffa dom, lagom när tänderna börjar användas=p"
Dom är gosiga, tills du kommer har säkert nålarna börjat bryta igenom i munnen på dom
Har du tur och dom vuxit sig tillräckligt stora, kan vi chippa på torsdagen när du är här. Isf har du möjlighet att välja din illerkille innan du reser hem.

ja=) det låter som något vi hoppas på, om inte annat får vi väl kanske chippa min stora myspojke om vi inte hittar hans.. gosgos, valpdreggel
#27 Ska dra chipläsaren över honom när ni kommer, men jag misstänker att han tappat sitt. Glöm inte att fråga er veterinär vad han/hon tar för att chippa (inkl besöksavgift och moms). Då kan du trycka dit chippet hos den som är billigast. Ska kolla upp priset här, tills ni kommer. Är ungarna tillräckligt stora kan vi dela på besöksavgiften :-)

ja, ska ringa dom, tack för att du påminde=) eller, är det någon som nyligen chippat på roslagstull?? som kommer ihåg vad det kostade?
#25 Ja ja….jag vet att jag kanske får vänta ett år till på en valp, men valpsuget blir inte mindre för det! Du ska absolut inte känna att du måste sälja en ev avelsvalp till mig, det vet du väl =) Jag kan ta väntetiden om jag bara får efter rätt linjer =)
Amor vincit omnia
#30 Jo jag vet :-) men jag ska iaf fundera på det. Contesse hälsar att hon svidat om till den lilla mörka, sammetslena skruden. Man smälter för henne, ska ta några bilder vid tillfälle åt dig.
Vad är det för nått ni filmar?
Sara
#37 En inspelning för SVT, om det vilda djurliv som finns på och kring "en" golfbana. Contesse (enda tamdjuret i filmen) är den som ska leda tittaren från plats till plats.
Vid den golfbana vi var på, fanns bl.a. ett svanpar som låg på ägg, ca 15 m från en banans utslagsplatser. Bollbanan var rakt över deras rede, men dom brydde sig inte, ungarna kläcktes andra dagen vi var där. Svanparet hade ruvat på samma plats i flera år.
Ska nog börja golfa, så kanske jag kan komma närmare och få bra foton på våra vilda djur :-)
Så roligt!
Sara
#39 Roligt och intressant, samtidigt som det är väldigt segt, eftersom det är mycket "sitta och vänta på tagning". Kom dit vid 8 på morgonen en dag, blev sittande till 12 innan det blev dags för Contesse…inte kan man gå någonstans, eftersom man inte vet när det är dags för henne. Ska spara en hona från Pyrets kull, som avlastning åt Contesse till nästa år, innan dess får Que rycka in när det behövs.

håh… suck.. dreggel.. mmm

Snutteplutt! Vi kommer och hälsar på i dagarna om det går bra/ Sarah
#42 Håller med! Se bara på de små svansarna!!! 
Sara

#44 ja och dom små nosarna och tassarna och åååå
#43 PMar dig.
iller_tjejen -citat från Illern från 0 till 10 veckor- "hehe ja det förstår jag=), men funkar inte öronproppar då?"
Gillar inte öronproppar och då skulle jag inte vara säker på att höra om något var på tok. Man får ta det onda (pipandet) med det goda (jag hör om det låter som om något är på tok). Det är ju för det mesta bara 10-11 veckor man får rå om de små liven, innan dom reser. :-)

#47 Ja det förståss, det tänkte ja inte på…
Men vad gör man inte för sina bäbisar?!=) Hoppas det går bra med vappisarna iaf
#47 Man kan inte tänka på allt :-) Har med åren insett att man gör en hel del för illrarna, speciellt ungarna, som icke illerfantaster tycker är "sjukt" *S*
Dom växer stadigt och alla killarna, samt en tjej har nya hem i dagsläget. Två av killarna har fått sina Gutniska namn, Leikair och Ottar ska dom heta. Den tredje killen och tjejen har inte fått sina Gutniska namn ännu :-)

Jag säger som vanligt.. ååååå dom är ju för härliga=) #52 är ju bara för sött.. når nite riktigt ner till marken…
Jo, den bilden var den roligaste idag, så den skulle ju bara upp. Undrar om du kommer att få användning för cykeln, när du är här…låter mer som om du kommer att sitta och hänga med ungarna *S*

Hmm.. risken finns ju att man blir sittande en del=p.. men nån gång kanske ma nska bada ändå… haha

blir alldeles kär av dom små tassarna
Nej, det är svansarna som gör susen!
Sara

både och måste jag säga=) men kolla på sista bilden, så söt tass där
#61 och #62 Ni är för härliga! ;-)
Haha, så otorligt söta dom små är. vill ha vill ha :D

Underbart söta! Vilken luring som gömmer dem för fotografen!
Ett tack till er som skrivit i tråden, det uppskattas *L*
Jag har en ny tråd Pyrets ungar , där jag lägger in info och bilder på ungarna. Senast la jag upp lilltjejen som övar till bergsbestigare *L* och lite på killarna.
Åsa…ni kan få låsa denna tråd, eftersom jag har startat en ny. Tack på förhand :-)
Ammi