Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 569 ggr
MiniSku-
0

Ruppis vill ha mat!

Ja precis. Jag och Rupert har köpt ett dyrare kattfoder. Har stått i affärerna och läst igenom fettproteiner och allt sånt och hittat ett foder som ska passa. Dessvärre är det otroligt dyrt. Tänkte att jag ska lägga pengar på illerfoder istället kanske.

När jag hade Maya och Rufus köpte jag ett foder, kommer inte ihåg vad det hette men det var måånga kilo, alltså många påsar för ett(enligt mig) rimmligt pris. Då beställde man och sen hämtade i Gävle.

Jag bor i Uppsala och har varit in i iprincip alla djuraffärer och frågar om dom kan beställa hem illermat men det vill dom bara göra om dom får fler förfrågningar, vissa vill inte alls. Så det har alltid slutat med kattfoder..

Nu börjar Ruppis mat ta slut så jag tänkte att jag kanske ska kolla med er och be om tips innan jag köper ännu ett kattfoder =P

Ha det bra!// Theresia och Rupert

Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.

Nussen
0

Hej, vad jag förstår så är Carnia Lynx för katter det bästa torrfodret för illrar på marknaden idag. Mina älskar det :)

Här är en länk till en Carnia Försäljare

http://animail.se/carnia-lynx-original-5kg.html

Annars finns Totally Ferret som också är bra att köpa på TEBA

http://www.teba.se/iller/illerfoder/totally-ferret-c-1159-1.aspx

JossanH
0

Tror du tänker på vitalin, som inte längre finns i Sverige. Carnia lynx är som sagt ett väldigt bra foder, även orijen är bra. Så vill de inte beställa hem illerfoder så kanske de vill ta hem carnia eller orijen som faktiskt är bland det bästa du kan hitta till iller idag!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Odis
0

Här hemma så kör vi på Eukanubas kattmat kostar ca 800 för 10 kg, vi tycker det är bra inehållsmässigt och illrasrna gillar de finns att köpa i välsorterade djuraffärer i uppsala

kredka
0

Annars hittar du illerfoder på ferretplanet.se - där finns både totally ferret, orijen och ferretastic :)

Välkommen till ferretplanet.se :)

illernettan
2

Butiken har fått in Vitalin men eftersom det inte går att göra reklam på den här sidan så har det inte kunnat meddelats förutom till våra nuvarande kunder.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Susan
1

Ferretastikt är ett bra foder, har nu provat det och mina äter det bra, inga dåliga magar heller när jag introducerade fodret. Lite större bita passade mina illrar bra. Så jag kan tycka att det är ett prisvärt foder med bra kvalite.

MiniSku-
0

Så vilket foder skulle ni alla rekomendera? Alltså vilket tror ni köps mest? Det var vitalin jag hade ja, det stämmer. Men Maya och Rufus bajs blev lite kornit av det fodret, gick till vetrenär och dom gav mig vitamindroppar och sa att jag skulle blanda ut med fläskfärs. Det gjorde jag då i över ett år, blötte upp maten och blandade i fläskfärs och vitamindroppar. Det hjälpte dock inte mot det korniga bajset. Nu har Rupert också fått kornigt bajs så då känner jag att nu ska jag köpa ett illerfoder istället helt enkelt.

Har också en rätt korkad fundering, vitaminpasta? vart får man tag i det? Ruperts vinterpäls är bara påväg och jag vet att det kan va b-vitamin brist. Så jag vill köpa massvis med vitaminer till honom.

Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.

UlrikaD
0

Finns bara Ferretastikt i 2kg förpackningar som störst?

kredka
0

#8 finns 7 kg förpackningar och möjlighet till att köpa 4 x7 kg till rabbaterat pris med leverans fram till dörren

UlrikaD
0

#9 Har du priser?

kredka
0

Tar det via pm :)

Nussen
0

#7 Jag köper min vitaminpasta på Ferretplanet alltså från kredka här ovan. När du ändå är där köp nyttigt godis från Britbits (har jag för mig att det heter) & Laxolja så har du massor med smariga och nyttiga saker hemma. Jag glömde helt bort att det finns foder där också-sorry

Jag skulle rekomendera något av de fodren som nämts i tråden Glad men enklast är väl om du beställer hem lite provpåsar först och ser vilket foder Rupert gillar mest.