Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 231 ggr
sofie
0

OT Så glad

Kom nyss hem ifrån stallet. Har vart och provridit en häst som behöver medryttare. Ett Nordsvensk sto som är 8 år. Med mycke motor :) Hur härlig som helst. Ville bara skriva av mig är så glad.

Strumpan
0

Gud va härligt! Jag saknar verkligen ridningen. Skulle ha varit iväg idag, men det **** sig…

Mvh Jenny

Madde
0

vad skoj att du varit iväg och ridit. =) vet ju hur mycket du ville det =)))

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

sofie
0

#2 Ja och om jag trivs med henne så ska jag rida henne två ggr i veckan :)

Madde
0

oh vad skoj. =)

Är de dyrt?? eller får man det billigare om man hjälper till och rider???

Som sagt är inte hästvan. hehe

sofie
0

#4 Vi har inte pratat om ett exakt pris. Hon sa 200 kr i månaden eller så blir det ännu billigare eller helt gratis. Så jag får rida dubbelt så mycke och mycke billigare än på ridskola :)

Madde
0

ja men gud, det var ju inget pris alls. Ridskolan är ju superdyr oxå.

Ja då vill jag verkligen gratulera dig, fan va nice. det här förtjänar du verkligen sofie =)

Norrskenets
0

Åhh nordsvenskar är så roliga att rida, särskillt i skogen=), vill ut och rida nu jag också…de va sååå länge sen=´(

Sara
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så kul! Nordisar är verkligen underbara hästar. Bilden är på min f d häst Svarta.

Är oxå ute efter en medryttarhäst. Fast jag ska fortsätta ta lektioner oxå men det räcker inte med 1 gång i veckan för att utveckla sig där jag är nu.

Har provat ett varmblod på 8 år 160 cm hög som är relativt outbildad men så superkänslig att han kommer bli en finfin dressyrhäst med tiden. Han har ett steg och en form som vilken högklass häst som helst. Meeen så är han rätt outbildad och så flyttar han till hösten.

Sen ska jag prova ett 15 årigt arabsto som är westentävlingshäst men oxå väldigt duktig i dressyren.

Eftersom jag vill utbilda mig mer så tror jag den här hästen passar mig bättre fast det hade varit roligt att hjälpa till att utbilda valacken oxå. Fast *fniss* jag kom inte upp på honom när jag skulle provrida.

Sara

sofie
0

#6 Nej verkligen. Tackar :)

#8 ja dom är ju det. Den här är inte heller helt utbildad. Hon är inte lärd galoppfattning är, men hon är så pigg så det är inge problem ändå :) Men skänkelvikning och gå på tygeln mm kan hon. Och så är det så kul för hon är så pigg. Nordis kan ju annars va ganska  sega. Vad fin Svarta va :) Hoppas arabstoet passar dig :)

Sara
0

# 9 Tack! Svartan var oxå piggelin. Som ett fullblod i en nordiskropp brukade folk säga. Kul med fart och power när det är under kontroll.

Lycka till!

Sara

TessanK
0

Vad härligt!! Hästar är underbara varelser.. Saknar vårar hästar jätte mkt.. vi hade två fullblodsaraber innan.. West och Contrast. Två bröder. Vi red wersten ridning på dem. Har ni provat det? Hur underbara som helst!! Men när tiden inte räcker till är det bättre att de kommer till ett ställe där det finns tid för dem. Vi sålde båda två ihop (ville inte skilja på dem) till stockholm. där de bor fortfarande..Hon som köpte dem tävlar också med dem. Inom dressyr och fälttävlan. West är riktigt duktig. Bäst i norden!!

Här är en bild på West..

Nettan
0

Grattis till den underbara stunden!!

sofie
0

#11 Ne tyvärr aldrig provat det men vill gärna göra det :)

#12 Tackar :)

babsan
0

åhh, vad kul :D grattis :D

sarae
0
Gasoline
0

Vad härligt, "grova" hästar men mycke motor ska det vara =) Hoppas du får det trevligt..

sofie
0

#14 & #15 Tackar, är verkligen jätte kul :)

#16 Ja jag har alltid gillat fjordingar och nordisar. Och oftast är det ganska lite motor i dom, så att denna damen är pigg är bara underbart :) Tack det får jag nog

sofie
0

Här kommer en bild på henne. Ska precis borsta och fixa iordning henne.

Madde
0

vilken fin häst =)

Denna kommentar har tagits bort.
Smex
0

nej vad roligt. Jag visste inte att du var en hästtjej också. Ja om Nyköping inte låg så långt borta så skulle du få jätte gärna rida min lilla pålle. Söker någon som skulle hjälpa mig att utbilda honom lite mera. Men jag hoppas att du kommer ha det jätte kul med nordisen. =)

babsan
0

guu, vad fin den är :)

sofie
0

#21 Jodå, tillbringa varje dag i stallet i fem år tills det blev dags för gymnasiet. Men nu blev saknaden för stor :) Ja det är synd, men hoppas du kan hitta nån :) Ja det tror jag, håller på att flytta till ett nytt stall som va så mysigt och många nya vägar att utforska ihop :)

sofie
0

Ska ta lite bättre bilder på henne när vi kommer hem från semestern. Då kan man ta när hon är borstad och fin och inte lerig och ruffsig :)