OT tvprogram
Brukar ni sitta och titta på djurpoliserna som går på animal planet?? Jag dyrkar det programmet och sitter fastklistrad framför tv:n då. Det finns inte mycket som skulle kunna få mig att missa ett avsnitt. Jag tycker att det är så suveränt det som de gör för alla misshandlade djur. Skulle det yrket finnas i Sverige så skulle det vara mitt drömyrke!*Nyfiken*
Mvh Jenny

ja mitt mä.. men man skulle ju vilja ta med alla hem…
Det är ett riktigt bra program.
Men fy vad hemskt de är med de som har sina små lägenheter/hus fyllda med djur:'(
hade varit svårt för mig att ha ett sånt jobb..som sagt så vill man ju ta med sig alla hem som dette sa;P

skulle alldrig kunna såva om jag hadde ett sådant jobb…
hm nej de är nog sant=/ de är så jäkla hemskt:(
fast samtidigt så hjälper man ju djuren där till de bättre, och de känns ju bra:)
#det skulle jag tror jag. Man kommer hem och VET att man har gjort bra, även om det skiter sig och att djuret måste avlivas så har man ändå tagit bortdem från missären
Mvh Jenny

Brukar också titta på det. Tycker att man skulle ha såna poliser i sverige, alldeles för många djur som far illa.

Jag brukar också se på det. Dock inte nu då vi för tillfället inte har de kanalerna. Men annars älskar jag att se dessa program då det verkligen visar fall där det görs saker. Inte som i flata sverige där folk får missköta djuren hur grovt som helst och de klarar sig ändå.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
älskar det programmet om det fanns i sverige skulle jag jobba med det sen
Det måste jag ocksp kolla på :D

#8: Då är vi två. ;-)
Audiatur et altera pars

Fast problemet med sverige tycker jag är att många gånger får de inte tillbaka djuren(vilket är bra) men sen är där ofta inget som hindrar dem till att skaffa nya djur. Även om de får djurförbud finns det inte tillräkligt med kontroller för att se till att det följs.

Nej exakt, men det krävs ofta att djuren har dött av vanvård för att de ens ska få djurförbud. Många komuner ringer och förvarnar att de kommer för att kontrollera ett djur. Hur idiotiskt är det då.
Audiatur et altera pars
Blä.. Jag läste inte ordentligt och svara nått helt annat.
Sara

#13: haha, fler än jag som är vimsig eller trött.
Audiatur et altera pars
Usch ja, trött och förkyld.. Febern har stigit mig till huvudet och slått ut det lilla förstånd jag har.
Sara
Du har inte Discovery mix? Programmet går där på torsdagar 20.00 =)
Mvh Jenny

#15: Din stackare. Krya på dig. Förkyld är det aldrig roligt att vara, men bli det på sommaren är värre liksom.
#16: Vem? Jag? Vad är det för kanal? Hur får man den?
Audiatur et altera pars
#17 den ska finnas med i basutbudet
Mvh Jenny
Haha , åsa har du ingen koll alls? ;)

*Asg* Okej, då måste jag leta efter den.
Hmm, snacka om noll koll på tv utbudet. Jag skyller på er här inne på iller.ifokus. Ni håller mig borta från tvn och min familj. (som faktiskt sitter vid tvn)
Audiatur et altera pars
Haha, men det du skyller på är bra, så att det är godkänt :D

Ja visst måste det vara godkänt. Jag tycker det. Min sambo tycker inte riktigt att det är ett godkänt skäl att inte umgås med honom. ;-)
Men lite svinn får han ta. Han får ju äran att dela hus och morgontidning med mig och alla mina djur. hihi
Audiatur et altera pars
Du får flytta datorn så att du kan snegla på tvn med dem.
När det gäller bas utbudet så är det så hos mig iallafall, jag har Comhem.
Mvh Jenny
Haha, vad du är generös mot din man åsa ;) :D

Hmm, vi bor i villa på landet och har ingenting. ;-)
Jag brukar fjäska lite ibland och sätta mig vid laptopen då kan jag sitta med i vardagsrummet och låtsas att jag är social i alla fall. ;-)
Audiatur et altera pars
haha, säga "mm" "juste" "precis " :D det gör jag till sambom :P
Det e bra Åsa =)=)=)
Mvh Jenny

haha, exakt så låter jag.
Fast nu får jag faktiskt sitta vid den stationära. Gubben är i pannrummet och svär över trasiga bildelar och pratar tekniska termer med mig och frågar hur jag tycker det låter. Om det låter rätt eller fel. Och ja jag sitter och säger. mm, det låter bra älskling.
Audiatur et altera pars
Haha, det är samma sak här hemma eftersom killen är bilmekaniker. :)

Konstigt ändå ad man lär sig om bilar när man har mekar kunniga gubbar ;-)
Audiatur et altera pars
Precis :D hihi

Japp nu har jag precis lärt mig att man inte kan byta det frömre lagret i en generator. Men det bakre går bra. Och självklart var det den främre som gått sönder :-)
Då måste man köpa en ny generator. hepp, en kunskap rikare. ;-)
Audiatur et altera pars
Haha, mer än vad jag kan. :) men jag vet att det blir ofta dyrt att lga bilar :P

Ja det ska gudarna veta. Jag köpte bildelar för 3000:- nu innan besiktningen. Trodde det skulle räcka med det. Men ack vad fel jag hade. i morgon ska vi börja jaga generator till bil f*n.
Någon vill inte att jag åker på semester tror jag.
Fast det positiva är att husvagnen gick igenom besiktningen utan anmärkning. 32 år gammal. Trodde jag aldrig ,-)
Audiatur et altera pars
Det var en positiv sak iaf. Jag har turen att min man älskar att laga bilar, men händer det för ofta med hans egna är det inte kul längre. =/
Man ska inte ha bil ser du, an ska ha cykel! :D

Men det är fasligt jobbigt att cykla femtio mil till hc med fyra ungar och fem illrar på pakethållaren. ;-)
Så jag håller mig till bilen jag. Även om skiten pajjar när det är som mest olägligt.
Audiatur et altera pars
Äsch det klarar du, jag kan stå vid vägen och skratta åt spektaklet…men jag lovar at vinka också :)

hmm, det var ju snällt att du vinkar. ;-)
Audiatur et altera pars
Mmm…fast om Nova tuggar mer på mig så äter hon snart upp mig…och då kan jag inte vinka…så då får du väl ta bilen ändå :)

Tack det var ju snällt att jag får åka bil ;-)
Audiatur et altera pars
Vassåliteså :) Vart ska ni åka…typ göteborg eller något i det avståndet…gissar jag på
Vad roligt, detbörjade med tvprogram och slutade vid bilkrångel och motorstopp! =)
Mvh Jenny

#42: High Chapparall och lite runt om där. ;-)
#43: haha, ja tänk så det kan bli.
Audiatur et altera pars
Kan du inte plocka upp mig och nova på vägen…vill också vara med *Snyft* Jag får väll ragga ner min älskling #2 från uppsala så får han köra :)