Han är hemma!!
Idag var vi äntligen o hämtade Timon hos Anette i Helsingborg. Han har vuxit o är jättestor o såååå fin!!!
Han sov hela resan hem i transportburen. När vi kom hem o släppte ut honom så började han leka, då hade han ju åkt bil i 2½ timme. Det var jääättekul tat gräva i sandlådorna så sanden åkte ut på golvet ;) Och så var det kul att tugga sina leksaker alldeles blöta o lägga dem i sandlådan så de blev helt nerdränkta med sand, o sen lägga tebax dem på golvet ;P har hunnit med att gömma två leksaker bakom soffan me, sen somnade han bakom soffan. När han vaknade igen gick vi ut, min sambos bror bor granne med oss, så vi tog på oss selen och gick dit, var lite otäckt med sele och gräs, gick bra en stund men sen fick han bli buren resten av vägen. Undersökte Davids hus och sen ville han upp till matte och somnade i min famn =) Sen gick vi hem igen så han fick sova o vila sig. Lite senare framåt kvällen ksulle vi grilla o då var han vaken igen och fick följa med ut. Tog med Tindra (ena hunden) ut också och de började leka där i gräset men sen ville han upp till matte igen, då ställde han sig o pep vid mina fötter och när jag tog upp honom så somnade han hos mig igen =) Annars har han lekt lite med sina bollar här ikväll o sover just nu bakom soffan igen. Lilla mjuka bädden vi köpte till honom är helt dissad än så länge ;P Men han har gått helt felfritt på lådan!! Tre gånger, ena gången gick han tom från ett rum till ett annat bara för att gå på lådan, inte illa för första dan i ett nytt hus!! Duktig kille =) Dock tänkte vi döpa om honom o kalla honom för Musimon, hoppas inte Anette har nåt emot det ;P hehe. Om nån undrar var namnet kommer ifårn så heter mufflonfår Ovis Musimon på latin och därifårn är det då, tyckte det lät så sött ;P

Grattis!!! Vad stor han har blivit. Och så fick jag Tindra bilder på köpet. Kunde ju inte bli bättre.
Ser fram emot att få komma och pussa på honom!! (Och Tindra och Texas också naturligtvis)
jätte fina bilder! Jätte söta båda hund och iller. Har hon e vit fläck på huvudet?
Illern är en han, och ja det har han, två st. Märkte det idag, de syntes inte när han var mindre.
Han bits inte alls kan jag ju tillägga, inte han iaf, han biter ju lite när man leker men inte alls hårt, bara sätter tänderna emot liksom. Men han ska väl testa han me så småningom ;)
#7 ber om ursäkt, han.
jag har en hane som har en blaz på huvudet, den syns bäst i sommarpälsen då övriga pälsen är mörkare. Så de tär möjligt att fläckarna då syns bättre nu när valpen fått mer "vuxen päls" än tidigare.

Grattis till nya valpen, syster Zira hälsar. Hon Älskar oxå leksaken med musen på, den är mördad flera gånger om *hehe*
Oh så det är du som har syrran, kul :D
Han är helt underbar, går fortfarande helt klockrent på lådan, inte missat en enda gång. Han är supersocial, kommer när man ropar på honom och lekar väldigt snällt. Har lekt med honom en stund och tog upp honom när han nästan var som busigast, la honom i knät o klappade honom, han låg helt stilla o tyckte det var jättemysigt, försöker inte alls slingra sig när man vill kela med honom. Han har legat här en lång stund nu o blivit klappad medans jag läst inlägg här på forumet, men nu när jag skulle skriva här och därmed slutade klappa honom, så ålade han ner på golvet ;)
Han vågar fortfarande inte gå ner för trappan vilket är rätt skönt. Enda är väl att hundarna o han inte riktigt är överens än, han är lite rädd för dem och kan bita dem, men jag tror inte han biter så hårt, försöker fya honom när han biter dem men egentligen ska de väl själva säga till antar jag. Men det är inga fara, jag tror de kommer tycka om varandra. Hundarna är lite reserverade, de minns nog fortfarande Ozzy allt för väl, han kunde bita dem rejält, hänga fast sig i läppen o sv.
Är så otroligt glad för min lilla iller :D

Det verkar ju helt underbart, jag är så glad att läsa detta om Musimo. Ha ha ha det är klart att ni ska välja namnet som tilltalar er. Jag har inget emot det…
Men det tar nog tid att lära sig det namnet. Vi fortsätter nog säga Timon när vi pratar om honom hemma! Men det hör ju inte guldklimpen. Hoppas jag ser fler bilder av honom senare.
Jag måste ju skriva vet du vad Zina väger! 709 gram så guldklimpen väger mer än mamma

guu, vad söt han är :)….
Vi satte hans bädd bredvid soffan i gästrummet, det är ett hörn där så vi tänkte att det blir nog bra. men han la sig o sov bakom soffan istället och när han busade så försökte han dra in bädden bakom soffan, vilket var helt omöjligt. Vi skrattade o trodde att det var hans början till att försöka samla saker bakom soffan. Sen när jag körde hem från jobbet igårkväll så kom jag på att han vill ju såklart ha in den där för o kunna sova i den, han tycker bädden är mysig men vill gärna sova bakom soffan…så vi flyttade fram soffan en bit och ställde bädden där bakom o nu sover han i den, väldigt lycklig och nöjd 
Stackars lille Musimon, kämpade i två dygn med att få en mysig sovplats för att matte o husse var lite korkade 

nåw sötis :)

fina färgar han har..
så söt :)
Nu har vi vart o shoppat massor me grejer till honom..massa leksaker, klosax och en stor tunnel, åsn som han hade hos Anette =) Tunneln är redan älskad o han leker för fullt med leksakerna. Bl a fick han en grön liten ko med kattmynta i…den verkar han gilla… Han lekte lite med den, tog den o munnen, sprang o satte sig i lådan och bajsade, fortfarande med sin gröna ko i munnen, hade vart helt obetalbart att få ett kort på det, som vi skrattade :D men när han var klar så vända han sig om o skulle hoppa ut ur lådan..o tappade gröna kon rätt i bajset 
Idag har vi klippt klorna för första gången, det gick jättebra, inga sura miner =)

Han verkar ju vara helt fantastisk!
Fortfarande snäll och go?
Sköter han lådan?
Han är i alla fall fortfarande en mycket stilig kille! Sååååå söt!

huga sikken snygging=) *ja tror Saga vart kär*
Han missar lådan lite ibland ;) ibland av lathet tror jag och sen ås ibland när han vart på lådan många gånger under natten så kan det hända att han satt sig utanför för att han tycker lådorna är för orena då. Och det kan man ju förstå, men vi plockar ju upp det så fort vi vaknar o då går han på lådan sen igen =)
söntnos
Duktigt!
Sara

Låter som en super duktig kille. Och vem vill gå på en skitig toalett? Inte jag i alla fall. Han är ju renlig av sig ,-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Haha, mina är inte renliga av sig, groggie rullar sig i lådan :D

#48: meehh, det är ju för att om det vore så att groggie vore en vild iller hjälper sådant till att ta bort ohyra :-) Så det är sååå renligt så. hihi
Audiatur et altera pars
Och han har dessutom lärt skrollan att torka av arslet på min fina matta i hallen.

ohh, sicken renlig iller. Och han lär ut det också. ;-)
Vad ska de annars använda. Har du satt ut torklappar åt dem. hihi
Audiatur et altera pars
jag funderar på att sätta upp en rulle åt dom, bara dom är sparsamma med den ;)

haha, en rulle. Hmm, tror den är borta rätt snabbt och sedan finns det massor att städa. Men det finns ju yttepytte små handdukar. De ser ut som riktigga handdukar men är väl tvättlappar egentligen. Borde ju funka :-)
Audiatur et altera pars
Haha, ska testa, ska lägga dte runt hela lådan NU är skrollan uppe och ska riva ur jord och krukorna, men vilken suprise, matte och husse har lagt sten och kartong, så det går inte. HA:D

haha, taskiga matte och husse, förstöra bästa kvälls nöjjet så där. ;-)
Audiatur et altera pars
haha, jahadu ;) Hon gav upp, väntar på att nästa sak ryker bara. Fattar inte vilken rulle hon fick på benen ikväll :o fast stolarna har vi jämnt på bordet så att hon inte kommer upp där, hmm vad kan nästa hyss vara ?!

hon tömmer eran garderob och gör om den till ett illerparadis ;-)
Audiatur et altera pars
Haha, ja det skulle inte förvåna mig. Kanske ska ta en promenad med trollen om en timme och möta husse som kommer hem då :)
Vill dina illrar ut o vandra i mörker?
dom älskar det :D
kanske jag skulle testa…ta med Musimon ut nu när hundarna ska ut :)
varför inte ? :D Jätte skoj då när det inte är mkt ljud ute och man kan springa utan bilar och allt :D
Det var faktiskt ganska uppskattat måste jag säga =) Vi har glömt hämta posten så vi gick o hämtade den på kvällen o det var tydligen lättare för honom att gå på asfalt än i gräs, han verkar tycka gräs är väldigt otäckt.
Vilken sötnos… höll på att bli nötnos…men det lyckades jag ändra i tid! *Hoppas ingen såg* :)