Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 494 ggr
dette
0

hund choklad...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

min kusin frågade om hun kunde je göran en hund choklad ja sade ok. men bara en.. men hon ska ju alltid skämma bort alla djur.. och förstår nog inte alltid att det kan vara onyttit för djuren.. men hon haddde jett honom  en 4-5 stckeken….kanske inte så bra.. sedan läser hon på paketet att det innehåller en massa vitaminer och är lite uppigande ååå då frågade jag henne om hon ville passsa göran i några dagar. hahaSkrikandes tängte på hur överaktiv han skulle bli…

men han såv hela vägen hem så det funkade som tur var inte på honom…

bild när han var en liten buse…

Norrskenets
0

vilken söting på bilden!

Madde
0

Hmm det där med hundchoklad vet jag inte om kan ge eller inte. Men det borde ju inte vara farligt.

Någon som vet??

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

ferretgirl
0

Vet att hundchoklad ska innehålla vitaminer, ska se om jag kan hitta vad det är för några, så jag återkommer

Madde
0

jättebra. =))

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

ferretgirl
0

Hittade detta om Dogman hundchoklad

Dogman Hundchoklad 250 gr. Energirikt och vitaminrikt choklad. Passar bra vid träning och när du vill ge din hund något extra gott. Innehåller: Mjölk o mjölkbiproduker, socker, olja, fett, veg. biprodukter

NoraDede
0

ja mjölk och socker är ju inte bra för illrar men jag vet ju inte hur mycket det är i dom.

men hundchoklad åt jag med min mamma hund när jag var lite haha

ferretgirl
0

Det är inget som är farligt för barn om dom inte får det i sig i stora mägder. Samma gäller säkert även för iller. Är man måttlig och ger det bara när man tränar eller som en godisbit när dom har varit duktiga, så är det nog ingen fara. Här hemma gillar dom inte chokladen, provde för jag tänkte man kunde ge det i stället för vanlig choklad (smakprover), men det ville dom inte ha. Så här ger jag antingen torkad frukt (hemma torkad), eller någon sort av kattgodis ibland även greenis när dom vill ha.

sarae
0

Jag skulle aldrig ge hundchoklad till en iller, utav den enkla anledningen att det inte innehåller en enda sak som en iller behöver. Fullkomligt onödigt, då väljer jag hellre ett bra kattfoder som godis eller något annat som är bra för iller.