Kistamässan!
Idag bestämde jag mig för att spana in illrar med mina egna ögon för första gången, på husdjursmässan i Kista!
Hade faktiskt förväntat mig att de skulle va större.. men vart inte så besviken när de va mindre heller, gud så söta! Kärlek vid första ögonkastet :)
Det fanns ett litet info blad jag tog, stog mycket bra grejer i de korta texterna och väldigt bra att de hade med "hem apotek" på baksidan, har missat hälften av de här på forumet. :)
Ni som bor i närheten av Stockholm borde ta er till illervänners monter, jag ville knappt slita mig.. Så nu vart längtan efter en egen pälskorv större :)
Stort + !
Jätte söta ! :) Ville så gärna hålla i en iller men vågade inte fråga .. :(
#2 Tack
för det mesta brukar jag och min sambo bara tillåta att man klappar och kelar men inte ofta hålla i illern (på större mässor). Men det är bara för att en iller plöttsligt kan gå från nästan sovande till att skjuta i från med bakbenen och hoppa ur famnen på någon sekund och med full fart springa iväg. I en stor hall som Kista Mässan som är fylld med för illern bytesdjur och andra djur kan det vara riktigt svårt att få tag i dem igen. Så det är bara för illerns och andra djurs säkerhet.
Om du tar kontakt med en uppfödare får du ofta gärna komma och gosa och hålla i illrar och ställa alla frågor i en lite lugnare miljö.
Eller här inne på illerifokus är det många privatpersoner som tar i mot besök hemma hos dem. Vart bor du?
Jag bor i Hagsätra (söder om sthlm) :)
Har tre illrar i Sollentuna om du vill komma och hälsa på dom någon dag en liten tonåring på 6 mån och två äldre om du vill se hur vi har det.
Kan du även ställa massa frågor som dyker upp oxå =)
Skulle vara super roligt verkligen :D Kan mot helgen ifall du har tid ? :)
Slutar vid fem nu helgen så kommer så om du kan efter det annars är jag ledig i veckan du mån tex ? du kan skriva till tereseolsson@yahoo.se så kan vi bestämma tid någon dag som passar oss båda =)
Skrev ett mail till dig nu :)

Åh, som vanligt när jag väl kan åka på sånt här roligt missar jag det..
Var i Stockholm och hade tänkt åka en dag men virrig som alltid glömde jag helt bort det tills det var för sent, hade pepp sällskap och allt :P
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
#9 Attans du får ställa in larmet på telefonen till Januari 2014 så du inte missar det nästa år 
#10 Haha , hon lär väl glömma vad alarmet var för nästa år ;)
Jag var på mässan både torsdag och fredag och var i montern med mina två pälskorvar ^^
Majsan låg i knät hela dagarna och blev klappad på av alla vuxna och barn :)
//Belinda aka Zandrama

#10,11 Varje år får jag en dagsalmanacka i julklapp som jag till en början utnyttjar till fullo, sen vet jag inte vad som händer.. haha..
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus