livrädd
Jag var precis ute med skrollan och så tog hon en chokladbanan godis. Jag trodde att hon inte fick tag i den, men tydligen fick hon med sig den in, och käkade den i smuyg. Och så började hon att hulka och låta konstigt. SÅ att jag gav henne fort parafin olja, men är rädd att hon fick för mycket. Tror det var typ på ettan eller lite mindre troligtvis. Usch, jag fick i henne det iaf, och hon fick några godisbitar. Nu är jag rädd att jag kommer hitta henne död eller någpt!!!!
Det är nog inte så farligt. Vet flera illrar som ätit choklad och inte visat tecken till att må dåligt. Håll koll på henne bara.
Sara
Så choklad är dåligt för illrar? har funderat på om de är det eller inte. Fast jag har då aldrig tänkt ge nova något men i alla fall.
Choklad är giftigt och i värsta fall dödligt.
Sara
Men hon hulkade som om det skulel sitta fast i halsen och var skummigummi godis :'( Tänk om jag dessutom gav henne för mycket av oljan!!
Det är nog ingen fara med oljan det rinner bara ut. Och har hon ätit godisar efteråt så sitter det nog inte fast nått.
Sara

håller tummarna för att det inte är någon fara :)
Okej, vad skönt. Nu leker hon som vanligt med Groggie också. :)
puttar
#3 Bra att veta att det är giftigt för dem… då ska jag definitivt gömma godiset där hon inte (hoppas jag) kommer åt det.
skumbananen smälts snabbt av magsyrorna. Chokladen kan vara farlig, vissa illrar kan äta massor utan att bli allvarligt sjuka medan det räcker med lite för att andra ska bli akut dåliga. Tror inte du behöver vara orolig med så liten mängd men du ska deffinetivt ha uppsikt.

Håller med Falo.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
vad skönt ! Tack allesammans :D
Ja, å nu är det i vilketfall som helst över.
Sara