Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 2234 ggr
smalltowndude
0

Avföring

Visst, det kanske inte är så nice att sitta och titta på sin illers avföring, men det är ju faktiskt rätt viktigt. Så min fråga är: Hur ska en illers avföring se ut? För att jag är nämligen inte så säker på att min iller för i sig allt han behöver.

Madde
0

Det är nog ingen fara på din illers avföring. Den kan se olika ut från dag till dag. Ena dagen är den stressad och lite lösare och nästa dag är den hårdare.

Så ta det med ro.

Om inte annat kanske du kan fota det och lägga ut här. Vi illerägare är van och kolla på bajs. hehe.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

ViktorMarina
0

Ja, gör som Madde säger och lägg ut en bild om du är orolig :)

Vad äter din iller?

AlbaStiffler
0

Beroende på foder och ev godis den fått så skiftar även bajsen färg. men den ska väl vara mellanbrun, maten ska vara smält. Bajsen ska väl däremot inte vara tjärartad-svart soch seg så att säga, då kan de ha magsår eller liknande. Annars är nog de flesta bajsar "vanliga". Vissa dagar kan de göra splattare. Nästa dag gör de en fin kringla… Har de fått något godis, typ paprika eller greenis så blir bajsen färgad av detta…

Man kan se sig som bajs-nörd när man känner igen sina illrars olika bajsar. *är en sån nörd*

smalltowndude
0

Haha, okej, Tack för svar.

#2 Min iller äter ett kattfoder som den är van vid, den har ätit det sedan den började äta fast föda, förra ägaren gav den det. Och så blandar jag torrfodret med en röra som innehåller olika inälvor ex lunga, komage, lever mm. Affären rekommenderade röran till illrar.

Faxlin
0

haha, det här med bajsar tror jag vi illerägare är experter på att prata om. Och att fotografera. Vet ingen annan sajt där det pratas så mycket bajs som det gör här inne ;-)
Snacka om skitsnack. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

smalltowndude
0

Haha, skitsnack, fyndigt :)

Faxlin
0

#6: haha, jag säger ju det. Jag är nog på tokhumör totalt. ;-)

Audiatur et altera pars

Sara
0

*Fniss*

Men helt fel är det inte för förr i tiden så användes både kiss och bajs för att fastställa diagnoser och sjuktillstånd.

Sara

ViktorMarina
0

#4, Har fodret rätt näringsvärden så låter det jättebra!

smalltowndude
0

Jo, jag tror att det har det. Och illern tycker om det!

sezierra
0

Det är helt sjukt hur "besatt" man blir av sin älsklings alla påhitt och kroppsfunktioner…värsta treårings fasination på det hela. Som "Åååå…Nova har blivit ättre i magen" eller typ "Nova, F** skit inte under akvariemöbeln!!"

Komiskt igentligen vad man förändras när man får hem sitt busdjur :)

skrollan
0

Haha, instämmer :)

skrollan
0

Haha, instämmer :)

smalltowndude
0

Instämmer!

Faxlin
0

hmm, tror skrollan försöker fuska sig uppåt på listan lite här. Med dubbla inlägg :-)

Men visst är det konstigt med oss illerägare. Snacka om att vi är toleranta när det gäller kiss och bajs prat. ;-)
Och ja att torka det också.

Audiatur et altera pars

sezierra
0

Mmm… en hel rulle gick det åt bara idag! Men man älskar dem ändå…och så måste man vara en enveten användare av klorin *Måste köpa*

Efter att ha skaffat iller så är man ju nästan redo att skaffa barn…fast jag är nog nöjd med min bääbis som jag nu. Om pojken vill ha ett barn kan han minsan klämma ut en själv, jag är då nöjd med Nova…henne får man torka skit efter så det räcker och blir över.

Faxlin
0

haha, ja man slipper i alla fall förlossningen om man skaffar sig illerbebisar. Jag ska då inte ha fler barn. Tänkte undvika att befolka jorden ensam

Audiatur et altera pars

sezierra
0

Jag kan låna någon annans om jag blir sugen på unge någon dag… och sen när jag har tröttnat efter nån timme så kan jag lämna tillbaka den :) Nova är då mycket bättre…hon tiggger inte veckopeng i alla fall och hon klagar inte på mig…hon är rak på sak… hon biter om det inte passar henne. Ärlig… och jag slipper oroa mig för vad det är för pojkvänner hon släpar hem…för ska nova träffa någon kille så är det nog mer jag som väljer än hon…sjukt men sant :)

Ja, Nova är en iller för de som inte vet vem hon är ;)

Faxlin
0

haha, ja det där var bra skäl till Att skaffa iller och inte barn. Kunde du inte gett mig dem för typ 15 år sedan. hihi

Audiatur et altera pars

sezierra
0

Hmmm… då hade jag bara hästar i huvudet så då kan jag inte påstå att jag viste mycket om andra djur än hästar :)

Men man kan mycket redan då. För redan då viste jag att man inte kunde lita på andra… Häpp…fast nu vet jag bättre nu vet jag att man inte kan lita på ärliga människor för man vet aldrig när de ljuger men oärliga människaor kan man alltid lita på att de är oärliga… :)

sezierra
0

Och måste fira… Nova träffa lådan! *Woho* När vi ändå var inne på skit tänkte jag…och jag har dålig 01:30 humor…

Faxlin
0

hm, det är en annan sorts filosofi. Jag är lite väl blåögd tror jag. jag tror gott om alla tills de bevisar motsattsen.

Audiatur et altera pars

sezierra
0

#22 sån är jag med…fast inte kl 2 på natten…då är jag ganska jävlig att ha och göra med…ganska dryg faktiskt…skrattar nästan hela tiden. Snart har jag ju värdens magrutor :D

Faxlin
0

haha, då är vi rätt lika där med. Man blir övertrött och almänt jäklig, så växer det ut små horn i pannan på en.

Audiatur et altera pars

sezierra
0

Eller i näsan….eller ja, på knäna kanske…tänk va ont det skulle göra om man blev knäad av en människa med horn på knäna :) Hehehe…nu är jag nog helt koma i hjärnan…

Faxlin
0

haha, men det har jag faktiskt aldrig sett hornprydda knän. ;)
tror de sitter bättre i pannan som på f*n själv. Sådan brukar jag känna mig ibland ialla fall som om f*n har flugit i mig.

Audiatur et altera pars

sezierra
0

Fast fan finns bara i kristen religion…den fornordiska hette han ju Pan eller Phan och var ett skogsväsen… om jag inte är helt mossig.

I mig trivs han nog inte för jag känner bara hur elden sprutar ur ögonen när jag blir arg. Har nog en drake istället…nova kanske bros på den med tanke på hur het hon är :) och hur mycket hon kräver uppmärksamhet. Lugnar de sig aldrig?

Faxlin
0

haa, hon är ju en iller. Klart hon inte lugnar sig. Hon blir bara smartare. ;-)

Audiatur et altera pars

sezierra
0

Hu…hämska tanke…hon kan redann läsa mina tankar…om hon blir mycket smartare så kommer Super Nova ta över världen :)

Faxlin
0

haha, kanske inte världen, men ditt hem i alla fall. ;-)

Audiatur et altera pars

sezierra
0

Mmm…fast då kommer hon nog att känna av både ett och två åskmoln innom mig…Hu…synd ibland när djur är så känsliga…nova är ganska känslig om jag ska vara ärlig. Märks det att jag är smått besatt av min älskling :)