Sov gott älskade Bernard
I fredags kom den dagen jag aldrig ville uppleva.
Min älskade Bernard, världens sötaste och envisaste lilla kille somnade stilla in i min famn.
Jag kommer att sakna ditt städande, ditt duttande med din svarta nos, ditt poppande-skratt när du gjort något busigt, dina släpande steg som gjorde att man alltid visste att det var du som var uppe på nätterna. Nu finns du tillsammans med Lucifer, Hugo och Tigern och jag vill tro att du är lycklig nu över att ha fått återförenas med dina bästa kompisar igen.
Jag hoppas att Bernard förstod hur mycket jag och Jonas älskade honom och hur mycket han betydde för oss. Hur mycket vi kommer att sakna honom. Vi är så oerhört tacksamma över dom nästan 7 år vi fick tillsammans men ändå känns det som att tiden var allt för knapp.
Druie och Bernard var bästa kompisar, helt oskiljaktiga sedan första stund. Jag märker på Druie att han inte förstår var Bernard är någonstanns. Men jag och Jonas och vill tro att han fortfarande finns med oss och kollar till oss.
Sov gott min älskade, finaste och underbaraste Bernard.
Saknaden är obeskrivlig och du kommer alltid att ha en speciell plats i mitt och Jonas hjärta.
Vi älskar dig, för alltid…
Usch vad tråkigt, jag beklagar….. 
Mvh Jenny

Men nej, inte Bernard, han skulle ju leva för evigt hos er.
Beklagar verkligen sorgen:(
Vad ledsamt att läsa :'( Tänkte just på hur det hade gått för er.. Vila i frid Bernz :(
Sajtvärd på Iller.ifokus
Väldigt tråkigt att höra, jag funderade också på hur det hade gått för er. Tröstkramar till er! 

#1 Tack så mycket :(
#2 Han skulle leva för evigt, han var verkligen så envis och alltid så pigg och glad. Det här gick så himla fort och jag förstår knappt att han är borta.
#3 Tack :( han är nog med sina bästa kompisar nu. Jag minns när vi hämtade skit, och när jag hämtade Bernard. Tom i detalj.
#4 Tack
#5 Hoppas att Hobbe mår bra.
Allt gick så himla fort i fredags. Han blev akut dålig och hade blod i avföringen. Jag förstod på en gång att något var riktigt galet. Han hade börjat gå upp i vikt av stödmatningen och var pigg av medicinerna. Hela torsdagskvällen städade han och fyllde hela sänglådan med gosedjur. Vi hade inte trott att det skulle gå så här, och inte så här fort.
Vi fick en akuttid på roslagstull och Gunnel tog emot oss. Efter en röntgenbild visade det sig att levern var onormalt liten, den hade förmodligen skrumpnat. Han hade även något i buken som kunde vara blodansamling, vätska eller tumör. Hjärtat och lungorna såg väldigt fina ut. Men hans allmäntillstånd hade försämrats.
Det var otroligt jobbigt när han fick sprutorna för han ville inte ge upp. Han kämpade in i det sista.

Jättetråkigt att läsa 
Sköt om er!
#6 ja, det minns jag också. En otroligt speciell kull med sina egenheter.. Var glad för att du fick ha kvar honom så länge
Sajtvärd på Iller.ifokus
Beklagar sorgen och skickar mängder med illerpussar från bratsen här hemma.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
Vilka tråkiga nyheter :( Beklagar verkligen, fina herrn. Han har det bra nu tillsammans med sina vänner och så lilla syster Betty.

Åh vad tråkigt. sov gott fina kille. och cecilia jag beklagar sorgen. kram
Beklagar, han var verkligen en fining! :´(
Hälsningar Malin
Sov gott fina Bernz! Och hälsa mina grabbar däruppe..jag tyckte alltid du påminde så mycket om min Tjabbe..:)
Beklagar sorgen. =( Så hemskt när ens små försvinner ifrån oss så hastigt.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

:( Beklagar verkligen!
Beklagar 
Beklagar igen Cilla. Han var en underbart vacker o charmig kille. Nu stojjar han runt med de andra.
Åh Bernard! vad tråkigt… Men skönt att det gick fort i alla fall. Kramar!
Beklagar
krama om varandra.
Ammi
# 6 Vi ska till Gunell nu på måndag för ultraljud. Hans blodprover såg bra ut men det var en liten fläck under hjärtat på röntgen som ska kollas.

Beklagar sorgen!
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Tack till alla som har skrivit något i tråden
.
Det ekar så otroligt tomt här hemma och jag kan fortfarande inte förstå att min lillkille är borta. Att han aldrig kommer tillbaka till mig, att jag aldrig får uppleva hans duttande igen, eller känna glädjen när han lägger sig i knäet för att putsa sig. Vi städade i sovlådan och den var full av ett tjugotal gosedjur som Bernard hade städat dit.
Det gör så ont i mig att jag aldrig blev "beredd" utan det blev ett snabbt farväl. Jag hoppas så innerligt att han visste hur älskad han var.
Skickar en stor kram till dig Cecilia! Just nu klarar jag inte av att läsa hela tråden, men mina tankar finns hos dig och Bernard har ett ljus vi tänder för honom här hemma.

Nej inte vackra Bernard <3 Beklagar verkligen. @--)---