Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 546 ggr
Madde
0

Benjamin mycket bättre nu.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte bara uppdatera alla i hur det har gått med Benjamin och hans operation.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=836ea1cc-8900-43a0-9cb9-f1b89ba98c8f&Filename=IMG_9341 - Benjamin sjuk.jpg)
_På kortet kan man se hur smal han är._

Efter många turer till vetrinären så har jag äntligen fått hem benjamin. Han kom hem förra söndagen.

Lördagen den 17 juni vägde han knappt 1000g (När han är frisk ligger hans vikt på 1600-1700g)

Men nu har han äntligen börjat gå upp i vikt. Igår när jag vägde honom vägde han hela 1191g. Så på mindre än 1 veckas tid har han nästan gått upp 200g

Och jag ser hur glad han är över och vara hemma. Vilket gör mig så otroligt glad. =)))

Så utan försäkring hade jag aldrig haft råd och ge honom den vård han behövde.

Slutsumman på hela kalaset slutade på 24407kr varav jag betalar 14407kr själv.

Ville bara berätta hur glad jag är att Benjamin lever och blir större för varje dag. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

sarae
0

Gud vad skönt att Höra! Nos puss till benjamin! Tur att du hade försäkring! Summan var ändå inte kul. men utan försäkring hade du ju stått ytterliggare 10.000 kr fattigare. Tror att det är många som inte tänker igenom den biten. De flesta har råd att köpa illern och dess tillbehör. men vad dör man om iler råkar ut för något som det här? för let's face it: illrar ÄR olycksbenägna!

Madde
0

Mmm =)) matte är SÅ glad över att han är bättre nu.

ja utan försäkring hade jag aldrig haft råd med kalaset. Visst det är tungt nu med, men det är det värt. Jag får leva på nudlar resten av månaden. men vad gör man inte för sina illrar.

[HannahoHenrik]
0

Va skönt att killen mår bättre!

Madde
0

ja det känns mycket bättre. =))

Nu måste jag skicka ett tackkort till Blå stjärnan i Borås och tacka dem för deras jobb med Benjamin. (han blev deras favorit när han låg inne) =))

Nettan
0

åh vad skönt att höra Madde. Ge honom en skvätt laktosfri grädde som firande. Jag antar att han vill hoppa över jordgubbarna nu i midsommar?  Skrattande

Madde
0

#5: Ja det ska jag nog köpa i efterhand =))

Tack för förslaget nettan. =)

Vill tacka alla som har kommit med goda råd på vad jag behövde göra för benjamin, för till slut fick han sin Kontraströntgen och då fann de det som fanns i magen.

Ska nog ta kort på det han hade i magen och lägga ut här. Så ni får se vad de verkligen kan få i sig. För det han hade i magen var inte en grej utan 3 st lite större saker.

UlrikaD
0

Lurvas skickar lite uppmuntrande pop-pop till brorsan och hoppas att de får träffas snart.

Madde
0

Vägde benjamin igår och då vägde han 1244g =) Så uppåt det helt klart. =))

babsan
0

vad skönt att han mår bättre :)  dumma illrar som tuggar i sig grejjor ;)

Madde
0

Mmm det känns bra att han mår mycket bättre

AlbaStiffler
0

Härligt Madde! Vad skönt att det går framåt! Och att han går upp i vikt känns ju som ett sunt tecken! :-)

TanjaS
0

Va skönt att höra. Men mamma mia vilka kostnader du fått betala själv. Ha du god ekonomi då eller ha du fått tiggat i stan?

annape
0

Vad roligt att läsa att han mår bättre nu, och ökar i vikt.

Faxlin
0

Skönt att höra att han mår bättre nu.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Madde
0

Mm vägde honom idag och idag väger han 1286g.

Ja du det där med ekonomin, jag och chrille delar på den sista kostnaden.  Så han betalar 6391,50:- och jag 8608,50:-

Men jag har lite sparade pengar sen fick jag tillbaka 6600:- på skatten så där har jag ju lite. Men jag är glad jag har haft de pengarna och försäkringen.

Madde
0

Så där, nu har kan jag uppdatera tråden med att benjamin väger 1377g.

Vägde 1000g när jag började väga honom för mindre än 3 veckor sen. =) Så han har verkligen kommit ifatt sig nu =)

Matte är riktigt glad =)

TottsiGirl
0

Hehe börjar blli en riktig liten korv nu .. härligt :D

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Sara
0

Skrattande

Sara

Madde
0

ja det börjar han, tänkte att det skulle bli lite fint väder så man kunde fota honom och se den stora skillnaden, men här hemma regnar det ju bara =(

AlbaStiffler
0

Härligt, vad skönt att han är bättre!