Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 709 ggr
Odis
0

Sover i lådan

Ja nu har ju mina två pälsar drivit mig till yttersta vansinnet. Fridolf har haft problem med att gå på sand(vi har provat olika) iform utav att han glider så till slut har han doppat hela magen i det han gjort>.< Därför har jag bytt till pellets som ur den synpunkten funkar super. Vad som inte funkar är att inget hamnar i lådan föratt tvåpälsar sover i lådan!

Hur ska jag lyckas få dem att sluta sova i lådan och istället få dem att göra sitt däri>.<?

Nussen
0

Testa och lägg bajs och kiss som du torkat upp i lådan så det luktar som en toalett Glad

JossanH
0

Håller med Nussen, lägg bajs i alla lådor så det luktar toalett och prova att ge dom ett hus att sova i, tex en tom kartong med ett litet hål i så kanske de får en ny favoritplats.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Odis
0

Nu har jag följt tipsen och lagt bajs i lådan, har ävben torkat rent det stället dom skiter på utanför lådan och skurat in citron. Fridolf som är yngre fattar grejjen och har idah suttit på lådan. Dande däremot han har grävt ut mina ditlagda bajsar och Fridolfs bajsar och sedan lagt sig i lådan>.<

Hur ska man få honom att försöka fatta?

Elin-a
0

Omringa lådorna med billiga filtar och fortsätt som du gör med att få det att lukta toalett, det har iallafall funkat med min Louie som är ett halvår, och var väldigt enveten med att bajsa precis utanför och sov mycket i lådan som valp, tills jag lade filtar runt som inte var lika kul att bajsa på och dessutom mysiga att krypa in under :). Sen det klassiska: tålamod och beröm när de gör rätt!

Odis
0

Nu har jag haft filtar, citronsyra, och bajs i lpådan och YAAAY! en enda bajs har jag torkat idag! jämfört med alla:P

JossanH
0

Skam den som ger sig!!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Odis
0

Ohja jag ska banne mig ha lortgrisarna rumsrena:P Det värsta är att dom är ju två>.< Förut var Fridolf helt hopplös på lådan, men nu är han riktigt bra då är Dande helt hopplös istället:P

JossanH
0

Ja usch, jag har bara tränat en åt gången men resultatet har varit bra! Jag är hitler när det kommer till toaträning! Rummet ska helst ha dubbelt så många lådor än vad som används och jag får spindelmansreflexer när jag hör att en illern vaknar och möjligen ska gå på lådan, då står jag där beredd med godis haha

Sajtvärd på Iller.ifokus

Odis
0

Hehe ja godis kan jag inte köra på med Dande för han har haft ett riktigt elakt godis beteende då han blivit "aggressiv" snarare surnat till rejält och bitit när han inte fått godis för att han är duktig. Så det är godis strejk på honom för tillfället så att man liksom nollställer honom vad gäller godis.

Ceciliaolucifer
0

Kan säga att mkt busbeteende växer bort med åldern om det är en tröst :)