Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 198 ggr
Sara
0

Roligt

Är akuthem åt 2 illerhonor (har i princip fått nytt hem) och semesterhem åt Kittys Amy. Å måste bara delge lite roliga saker.

Den ena honan är bara ett år och den mest orädda illern jag träffat på. Ex så när jag sitter vid datorn så klättrar hon upp på monitorn och hoppar rakt på mig efter som jag inte brytt mig om hennes försök att få uppmärksamhet.

Hon kan hålla på i timtals med att leka, klättra och gräva. Hon badar gärna i mopphinken och kommer upp på de flesta ställen där mina illrar aldrig kommit upp. Hon river ner böcker i bokhyllan, stjäl fjärrkontroller och telefoner. Liten och smidig som en vessla är hon.

Den andra honan är lite mindre aktiv och är söt som en igelkott och ungefär lika rund. Supermysig tös! Inte lika busig som sin kompis men jisses vilken fart det kan bli på den lilla knubbisen när hon är lekfull.

Amy däremot sitter helst i knät och pussas. Skulle någon av de andra (speciellt Funny) komma för nära så skriker hon som en griskulting och ligger å väser en bra stund efteråt.

Funny går mest omking och smyger på de andra och hoppar på dem om hon kommer tillräckligt nära.

Kan säga att min lägenhet stinker illerfis och jag (som var nyduschad) fick kommentaren "Fy vad du luktar äckligt!", så det sitter i kläderna oxå.

Riktig kul är det iaf att ha tjejerna här. Man vänjer sig snabbt vid sina egna illrar och glömmer vilka jädra hyss de kan hitta på ibland.

Sara

NoraDede
0

det låter som du har det riktigt trevligt. vi får se vad det blir för hyss här hemma med 4 illrar då i en veckas tid hehe

skrollan
0

vad kul :D